Olenko ainoa jota ei kehuta kauniiksi missään?
Omasta mielestäni olen ihan nätti, mutta muilta en kyllä saa kehuja ulkonäöstäni koskaan. Siis en koskaan enkä missään.
Tarkoittaako tämä, että oikeasti olen ihan susiruma ja kuvittelen ulkonäköni vain? :(
Kommentit (33)
Et ole ainut! Kyllä meitä riittää joka lähtöön ja aina jää laiturillekin, siis niitä, joita ei kehuta kauniiksi. Mitä hyötyä siitä sitten olisi. Nostaisi hetkeksi itsetuntoa pari pykälää, mutta leipä maksaa edelleen saman verran eikä palkkakaan noussut.
Kyllä kaveriporukassakin huomaa sen, että naiset jakelevat toisilleen kehuja aika subjektiivisesti. Eli on naisia, joille ei vain haluta sanoa että näytät hyvältä. Sama ilmiö on facebookissa: jotkut tyypit saa valtavasti hehkutusta ties minkälaisista kuvista ja sitten taas jotkus toiset - oikeasti kauniit - ehkä pari vaisua tykkäystä. Näin se ryhmädynamiikka toimii.
Itse olen sikaruma, rumenin kolmivitosena ihan silmissä. Olen lihonutkin. Valokuvista ja peilistä näkee. Olen ollut siis jo monia monia vuosia tosi ruma, sitä ennenkän kukaan ei koskaan ole kehunut kauniiksi. Vaikka kuvista näkee, että olin itse asiassa aika nätti nuorena. Meidän suvussa ei saa kehua, eikä varsinkaan ulkonäöstä että ei vaan ylpisty. Olin nuorena siis hoikka ja kaunis (mitat, 168cm, 48 kg, ehkä vähän poikamainen vartalo mutta kuitenkin).
Et ole ainoa. Ei ole kuitenkaan vaikuttanut elämääni suuremmin. Kun en ole kuitenkaan missin mitoissa ollut, vaan liian lyhyt missiksi ja ihokaan ei ole ihan virheetön Minua on joskus kehuttu todistusten takia tai koulussa pärjäämisen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 19:27"]
Mua on kehuttu vain kerran kauniiksi ja sekin oli luokkakaveri yläasteella (tyttö). Vieläkin muistelen lämmöllä häntä. :D
[/quote]
Mulla vähän sama. Mua on yhden kerran yksi mies ohikulkiessaan kehunut kauniiksi ja vieläkin 15v jälkeen se tuntuu niin hyvältä, että voisin sille pusun moiskauttaa jos vielä vastaan tulisi. :D
Itse nuorempana koin joskus vaikeana olla todella kauniiden tyttöjen lähellä. Koska jotenkin oli vain kateellinen olo kun näki miten he saivat poikien mielenkiinnon ja huomion.
Ja ei todellakaan olisi tullut kehuttua kauniiksi niitä jotka olivat oikeasti kauniita, iiloisia ja positiivisia ja ihania olentoja kaiken kaikkiaan. Sitä vaan käänsi katseen pois.
Onneksi pääsin tuollaisesta eroon teini-iän jälkeen. En tiedä kasvoinko isoksi vai vaikuttiko sekin, kun itsekin sain paljon positiivista huomiota baarissa ja ravintolassa ja tapasin oman tulevan puolison. Teini-iän jälkeen olen voinut katsoa ihailevasti todellisia kaunottaria, tyylitietoisia, iloisia, ihania, kauniita ihmisiä ja kommentoida jos on siihen ollut mahdollisuus.
Et ole ainut vaikka yleisestihän av-mammat saavat kehuja ja pokausyrityksiä lähes jokaiselta mieheltä.
Mulle sanottiin viimeks tällä viikolla, että missin mitoissa kuulemma oon...eikä tuo ollut eka kerta. Silmiä myös kehuttu kauniiksi....ja sanottu hyvännäköiseksi ylipäätään. Luonteeltani oon kuitenkin aika ujo...eli en tuo itseäni niin esille.
Kehutko itse toisia naisia kuten ystäviäsi kauniiksi?jos et itsekään kehu, niin voitko odottaa kehuja?
Ei muakaan ole kehuttu, mitä en kyllä ihmettele, koska olen suorastaan koomisen ruma. Onneksi ei ole yläasteen jälkeen sentään päin näköä pilkattukaan...
Mua ei ole kauniiksi kehuttu ikinä, edes lapsena. Kauniiksi ei ole sanonut omat vanhemmat, poikaystävä ja sittemmin aviomies eikä myöskään ystävät. Yläasteella ja lukiossa sain palautetta ulkonäöstä ja se oli aina negatiivistä. Omasta mielestäni olen ihan tavis, en kaunis mutta en susirumakaan.
Jos ei kehuta kauniiksi, ei tarkoita yleensä sitä, että olisi ruma. On "keskinkertainen", mikä on ihan OK!
Mä tiedustelin kerran huvinvuoksi puolueettomalta mieheltä rehellistä mielipidettä ulkonäöstäni ja se oli "ei kaunis, mutta ei rumakaan". Se tieto oli mulle tavallaan helpottava ja tärkeä kuulla, vaikka olikin yksi mielipide. En olekaan ruma, vaan keskinkertainen.
En muista, että minua olisi koskaan kukaan kauniiksi sanonut, ei edes mies. Hiuksiani on joskus kehuttu, mutta siinäpä kaikki ulkonäön kehumiset. Kuulen kyllä kehuja hyvästä luonteesta, huumorintajusta ja hyvin tehdyistä töistä, joten pakko kai se on ajatella, että kauneus on katoavaista, luonne pysyy... ;-)