Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa jota ei kehuta kauniiksi missään?

Vierailija
06.04.2014 |

Omasta mielestäni olen ihan nätti, mutta muilta en kyllä saa kehuja ulkonäöstäni koskaan. Siis en koskaan enkä missään.

Tarkoittaako tämä, että oikeasti olen ihan susiruma ja kuvittelen ulkonäköni vain? :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole susiruma. Ehkä et huomaa hienovaraisempia kehuja?

Vierailija
2/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin... Ei koskaan. Missään. Ehkä tää on vaan jotain ettei minusta pidetä tai jotain :( Enkä ole mikään rumilus, vaan ihan nätti, tykkään laittautua jne. panostaa ulkonäköön kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainoa. 

Vierailija
4/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä niitä kehuja odotat? Kavereilta, miehiltä, ohikulkijoilta?

Ei Suomessa ole tapana ulkonäköä kehua (paitsi humalassa yöelämässä), sellaista pidetään tungettelevana flirttinä. Mene jonnekin etelänlomalle jos haluat estotonta kehuskelua.

Vierailija
5/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, joskus on kyllä sanottu söpöksi, mutta ei kauniiksi. Eipä sillä, ulkonäön osalta ei kovin avokätisesti siunattu niin ihmekös tuo. "Parasta" oli kun joku tuntematon mies tuli baarissa kysymään "onko kukaan sanonut sinua kauniiksi ja pieneksi?", vastasin kieltävästi ja tämä herrashenkilö siihen: "no en minäkään sano, olist ihan OK jos pudottaisit pari kiloa". Olin tuolloin 45 kg/148 cm, että käsittääkseni en nyt ihan järkyttävä jokinorsu. 

Vierailija
6/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, et tietenkään ole a) ainoa b) ruma.

Vierailija
7/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kehuttu vain kerran kauniiksi ja sekin oli luokkakaveri yläasteella (tyttö). Vieläkin muistelen lämmöllä häntä. :D

Vierailija
8/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään varsinaisesti odota niitä kehuja, mutta laittaahan se vähän miettimään oonko oikeesti ihan kauhee sotamursu sitten...:) Esimerkiksi fb:ssahan tuntuu saavan kehuja kaikki muut, olivatpa sitten ulkonäöltään millaisia vaan. 

Vierailija
9/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa kehutaan, mutta se kuulostaa enimmäkseen sanahelinältä tai imartelulta, jolla yritetään saada ostamaan jotain. Maassa maan tavalla, Suomessa olisi musta hyvin outoa kuulla vaikkapa joltain ohikulkijalta olevansa kaunis. Tosin joskus iltaisin perään on kyllä poikaporukasta huudeltu "hyvä perse!" -kommentteja, se lienee yleisempää täällä. :) Joskus myös jotain erikoisempia juttuja on kehuttu, kuten vaikka laitettuja kynsiä.

Vierailija
10/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minuakaan ikinä kehuta kauniiksi. Ylipäätään minua ei koskaan kehuta, korkeintaan hyvin tehdystä työstä olen saanut kehuja. Minusta olisi outoa, jos joku yhtäkkiä sanoisi kauniiksi. Ei ehkä ole tapana Suomessa? Tai ehkä jotkut naisystävykset kehuu toisiaan (ainakin jossain Facebookissa?), mutta ei minun porukoissani ole moinen tapana. Tunnen itsekin monia kauniita ihmisiä, mutta ei tulisi mieleenikään mennä tokaisemaan toisen ulkonäöstä mitään, hyvää tai huonoa. Että älä huolehdi, ei vaan ole monillakaan tapana tuollainen :)

Vierailija
11/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron kautta saa joskus kuulla olevansa jonkun mielestä viehättävä. :D Ehkä täällä pelätään, että jos päin naamaa kehuu, nainen ottaa sen vonkausyrityksenä? Kännissäkin uskalletaan usein sanoa, mitä ajatellaan.

Itse yritän kyllä silloin tällöin kehua muita, mutta jotenkin kuulostaa makeilevalta kehua jonkun kauneutta tai komeutta arkipäivinä, kun he näyttävät samalta kuin aina. Yleensä kehun jotain vaatetta, meikkaustapaa tmv. ja sitten juhlissa voi kehua kauniiksi tai komeaksi niin, ettei se kuulosta oudolta.

Vierailija
12/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Eräs kaverini on kaunis ja hän saa kuulla siitä jatkuvasti. Pahalle tuntuu..olisi se kiva, jos joku joskus sanoisi jotain kivaa minullekin ;(

Vierailija
13/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että Chicago Iida on olemassa ;) Siinä rinnalla jokainen tuntee itsensä kauniiksi. Sulle tuskin sentään kerrotaan että oot ruma vaikka kehuminen unohtuisikin.

Vierailija
14/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on monesti sanottu että olen kaunis. Tutut ja tuntemattomat, naiset ja miehet, nuoret ja vanhat. Luulen että kehuja eivät saa 1) ne jotka eivät ole kauniita 2) ne jotka ovat kauniita mutta niin äärimmäisen itsetietoisen näköisiä omasta upeudestaan että turha siihen on enää mitään sanoa. Mutta en tiedä miksi se on niin mahdottoman tärkeää naiselle olla kaunis, kukaan ei valita että miksi minua ei kukaan sano älykkääksi, hauskaksi, empaattiseksi, jne. vaikka ne olisivat paljon hienompia ominaisuuksia ihmisessä.

Vierailija
15/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensä ottaen ei ole korrektia kommentoida toisen ihmisen ulkonäköä mitenkään. Jos se kauniiksi kehuminen ylittää sen rajan. Ainakin minun mielestäni. Mieluummin kehun niitä miljoonaa muuta asiaa, jotka ihmisessä on kaunista ja hyvää. Jotenkin toisen ulkonäön kommentointi on tungettelevaa.

Ei minuakaan kehuta kauniiksi näin arkielämässä. Siis totta kai mua kehutaan kauniiksi kun multa halutaan jotain (eli yöelämässä tai huppelissa tai muussa vähän toisenlaisessa tilanteessa), ja siksi olen heti varpaillani jos joku niin sanoo, ja melko loukkaantunutkin koska oletan että mua pidetään sen verran tyhmänä, että pikku imartelulla saa sitten multa jotain jota muuten en antaisi. Kaikkien kohdalla menee näin, joten jos haluat että sua sanotaan kauniiksi, mene baariin ja viihdy siellä isojakoon asti. ;)  Ja tiedän että en ole kaunis, joten siksipä se nyt ei oikein iske mulla mihinkään sellaiseen herkkään paikkaan että siitä vois manipuloida.

Vierailija
16/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies kehuu kauniiksi se ei ole aina ihan pyyteetöntä...

Vierailija
17/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ainut ole. On sulla varmaan siskokin.

Vierailija
18/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt Suomessa uskalla ruveta naista kauniiksi kehumaan? Saa vielä syytteen ahdistelusta.

-mies-

Vierailija
19/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan ikinä kehuta kauniiksi vaikken mä mielestäni mikää ruma ole :D silloinkun laihduin 30kg niin tuli enemmän kommentia ulkonäöstä muttei enää nykyää..

Vierailija
20/33 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Miksi se ulkonäön kehuminen on niin tärkeää? Ymmärrän sen kyllä silloin, jos duuni on kiinni ulkonäössä, esim. mallit tai osittain prostituoidut, mut siis tavikset?

Mun duunipaikalla on yksi nainen, joka kommentoi usein mun ulkonäköä. Se on äärimmäisen kiusallista. Luulen, et tämä nainen kokee olevansa huomaavainen, positiivinen, mutta mun mielestä ulkonäön arvosteleminen ei kuulu tavallisten duunipaikkojen käytäntöihin, kun ei se ulkonäkö vaikuta siihen duuniin yhtikäs mitenkään. En käsitä tällaisia ihmisiä. Ehkä jotenkin silloin, jos olisimme läheisiä, mutta tätäkään naista mä en tunne mitenkään, satutaan vain olemaan samassa työssä.

Samaten mua ahdistaa esim. etelän maiden miehet, jotka rutiininomaisesti vislailevat ja huutelevat perään. Se on sellaista vallankäyttöä. Näytetään, et niin voidaan tehdä, eikä naisen mielipiteillä ja tykkäämisillä tai ei tykkäämisillä ole mitään arvoa, on vain vapaata riistaa oleva vitunkantoteline.

Juu, olen todella kurkkua myöten täynnä tätä ulkonäkökeskeisyyttä. Onneksi tässä vanhenee ja rypistyy, odotan rauhaa innolla. Mut eiköhän vain perkele vielä vanhainkodissakin joku hampaaton ukko tule arvostelemaan nätisti laitettua peruukkia ja hautajaisissakin pappi mainitsee hyvinsäilyneen ruumiin. Pah. Muutahan minä ilmeisesti en ole ollutkaan kuin pelkkä kuori.