Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helkkari. 15-vuotiaan tytön huoneessa oli kymmeniä avattuja sipsi- ja karkkipusseja sekä suklaalevyjä

Vierailija
28.11.2020 |

Aivan järjettömän iso vuori piilotettuna vaatehuoneeseen. Tyttö ei ole mitenkään lihava, mutta kieltämättä ollut viimeaikoina hieman vaisu.
Otan asian tänään esiin teinin kanssa, mutta miten?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana, jos otat asian puheeksi ja autat, etkä raivoa. Mulle raivottiin, kun vaatekaapista löytyi keksipaketti ollessani 14-vuotias.

Olen 27v nykyään ja vieläkin syömishäiriöinen :(

Vierailija
22/23 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi tärkeetä on nyt se, että jollain tavalla otat asian puheeksi. MUTTA. Älä rupea painostamaan ja häsläämään ja heti varaileen lääkäriaikoja jne jos selviää että on syömishäiriö, vaan keskustelet lapsen kanssa ja sun työ on saada ymmärtämään miksi lääkärillä tai ravintoterapeutilla käynti olisi hyvä asia.

Oma äitini teki juuri tuon virheen että pakotti heti lääkäriin ja rupesi kyttäämään kaikkea mitä syön ja valvomaan vessassa käyntiä oven takana etten oksenna jne. Voin sanoa että pahentaa vaan tilannetta.

Tärkeintä on että olet tukena jos selviää että on syömishäiriö. Toivotaan että muuten vaan on napostellut tavallista enemmän eikä syynä ole sairautta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä kyse ei ole yhtään mistään. Itse harrastin samaa suunnilleen samassa iässä. Söin salaa herkkuja huoneessani ja jemmasin roskat muistaakseni yöpöydän laatikkoon. Miksi? Koska herkut oli hyviä ja tykkäsin syödä niitä yksin muiden sekaantumatta. Mitkä oli seuraukset? Ei mitkään. En sairasta syömishäiriötä, ei ole ylipainoa ja herkuttelukin menetti viehätyksensä itsestään.

En sano, etteikö kyse voisi olla jostain vakavasta. Mutta sanon, että sen ei ole pakko olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme