Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset ovat koneita? Koko ajan tohina päällä tekemässä seuraavaa asiaa, aina kiire, eivät lepää koskaan,

Vierailija
28.11.2020 |

selviävät 4 tunnin yöunilla. Tunnetteko tällaisia koneita?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen näille joilla on kaiken aikaa kiire. Nautin suunnattomasti rauhallisemmasta elämänmenosta

Vierailija
22/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on aivoissa jokin häiriö.

Selvä, oletetaan näin. Millainen häiriö? Minua kiinnostaa oikeasti.

Ne ei uskalla pysähtyä. Silloin iskee traumat päälle ja mieli alkaa järkkyä. Kun paahtaa eteenpäin niin voi sulkea pois epämiellyttäviä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni. Kaksi maisterintutkintoa, perheellinen, huippuvaativa työ, jossa Suomen kovimpia. Pakkanen täynnä ruokaa, huomioi kaiken, urheilullinen, rakastettu ja pidetty. Tutkitusti vähäuninen, äitinsä ihan samanlainen.

Ja ei todellakaan juokse mitään pakoon, vaan on vain jäätävän energinen. Siinä missä me muut katsomme telkkua, hän tekee saman, mutta myös sukat. Ja vastaavia esimerkkejä on paljon. Innostuva luonne, paljon virtaa ja erittäin rakastettava ihminen.

Vierailija
24/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanisdepressiivisyys

Vierailija
26/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan ei ole laiskoja pskoja. Keskitie on kuitenkin paras.

Vierailija
27/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

⬆️

Vierailija
28/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä vastaukset täällä kun joku jaksaa (ja haluaa!) tehdä muutakin kuin katsoa telkkaa vapaa-ajan niin täytyy olla mielenterveysongelmia 😂 Minä saan niitä mielenterveysongelmia jos en tee mitään tai näe "kätteni jälkeä". Kammoksun ajatusta "Teemuki kädessä vilttiin kääriytyneenä sohvan nurkkaan ja netflix". Aivoni vaativat virikettä, jota tekeminen ja sen suunnittelu saavat aikaan. Nollat taulussa istuminen sohvalla ei maistu. Mielummin sitten vaikka luen, jolloin aivot käyttävät mielikuvitusta kuvittaessaan lukemaani.

Vierailija
29/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, saisipa itselle edes osan samasta energiasta. Toisaalta onhan se niinkin, että kun elämässä on useita eri osa-alueita, töiden lisäksi harrastuksia, ihmissuhteita jne. ja ne on keskenään tasapainossa, siitä saa energiaa. Ja silloin kun on töiden jäljiltä ihan puuduksissa eikä millään jaksaisi soitella kenellekään tai lähteä lenkille niin silloin juuri kannattaisi koska siitä voisi saada uutta virtaa.

Vierailija
30/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ehkä vähän tuollainen. En kestä mitään päivien makaamista. Koko ajan on monta rautaa tulessa. En arvosta laiskoja tai saamattomia ihmisiä, kovin masentavia. Viikossani pitäisi olla 10päivää, että ehtisin tehdä kaiken haluamani. Vastuullinen kokopäivätyö, sivutoiminen yritys, 2 muun yrityksen auttaminen, eläimet, lapset, okt maalla. Harrastaa en kyllä ehdi mitään. Kostautuu kyllä levottomuutena ja vaikeuksina rauhoittua. Lisäksi tarvisin paljon yksinoloa, jota saan vain öisin valvoessa.

Vierailija
31/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ehkä vähän tuollainen. En kestä mitään päivien makaamista. Koko ajan on monta rautaa tulessa. En arvosta laiskoja tai saamattomia ihmisiä, kovin masentavia. Viikossani pitäisi olla 10päivää, että ehtisin tehdä kaiken haluamani. Vastuullinen kokopäivätyö, sivutoiminen yritys, 2 muun yrityksen auttaminen, eläimet, lapset, okt maalla. Harrastaa en kyllä ehdi mitään. Kostautuu kyllä levottomuutena ja vaikeuksina rauhoittua. Lisäksi tarvisin paljon yksinoloa, jota saan vain öisin valvoessa.

Jännä. Meillä on hyvin samanlainen elämäntilanne, ja ratkaisukin on sama, yövalvominen.

Mutta minä haluaisin voida olla laiska ja saamaton rauhassa, mielestäni se on perusluonteeni. Aivoni eivät saa rauhassa tehdä töitään kun kaikki tuo sälä tulee tielle. Sitten voi harrastuksena hoitaa kaikkea tuota ruljanssia, mutta en voi hyvin jos en saa siitä taukoja.

Oletko varma, ettei sinulla ole kaiken alla masennus, jos koet toisenlaisen elämäntahdin niin masentavana? Etkä eksoottisesti erilaisena. Minulla on masennuskokemusta, ja koen aika epäilyttävänä tuon, ettet arvosta. Miksi on niin tärkeää olla arvostamatta? Ethän sinä tiedä, mitä heidän päässään liikkuu ja miten heidät on viritetty? Katson kissaa, katson koiraa, ne vetävät sikeitä kun vain voivat. Mutta ihmisen pitäisi juosta oravana ympäriinsä. Pahanteossahan sekin yleensä ravaa.

Vierailija
32/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut tuollainen. En ymmärrä ihmisiä, jotka ei valmistu koskaan mistään opinahjosta, kaikki on vähän sinnepäin ja huusholli on kuin kaatopaikka. Olen aina ollut tekevä ja menevä, ”tuo tullessas ja vie mennessäs”. Kuusi tuntia maksimissaan riittää yöuneksi. Nuorena olin aktiivisempi, parin kolmen tunnin unilla setvittiin opiskelut ja työt, lisäksi olin kaikessa oheistoiminnassa mukana. Nykyään arvostan hyvää ruokaa ja juomaa, mutta muistan nuorempana ajatelleeni, että kunpa olisi vain jokin pilleri, jolla kattaa päivän kalorit ja join vettä päälle. Vanhemmiten rauhoittuu.

Vierailija
33/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut tuollainen. En ymmärrä ihmisiä, jotka ei valmistu koskaan mistään opinahjosta, kaikki on vähän sinnepäin ja huusholli on kuin kaatopaikka. Olen aina ollut tekevä ja menevä, ”tuo tullessas ja vie mennessäs”. Kuusi tuntia maksimissaan riittää yöuneksi. Nuorena olin aktiivisempi, parin kolmen tunnin unilla setvittiin opiskelut ja työt, lisäksi olin kaikessa oheistoiminnassa mukana. Nykyään arvostan hyvää ruokaa ja juomaa, mutta muistan nuorempana ajatelleeni, että kunpa olisi vain jokin pilleri, jolla kattaa päivän kalorit ja join vettä päälle. Vanhemmiten rauhoittuu.

Mä varmaankin kuolisin sun elintahdilla. Nukun 10h yössä ja nautin paikallaan olosta, uneksien ja haaveillen. Suklaata, kirja ja takkatuli ovat parhaita ystäviäni kissan ohella. Kissamainen olen, ärsykeherkkä ja kuormittuva 🐱

Vierailija
34/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni!

80v ja edelleen lenkkeilee, pyöräilee, tamppaa mattoja, hakkaa halkoja, tekee JATKUVASTI jotakin. Siis jotain kotityötä tai kuntoilua. Onnaina ollut sellainen. Epäilen adhd ta, mutta eipä niitä nelkytluvulla diagnosoitu.

Vierailija
35/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten laiskuus ja paskuus liittyvät toisiinsa?

Vierailija
36/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni!

80v ja edelleen lenkkeilee, pyöräilee, tamppaa mattoja, hakkaa halkoja, tekee JATKUVASTI jotakin. Siis jotain kotityötä tai kuntoilua. Onnaina ollut sellainen. Epäilen adhd ta, mutta eipä niitä nelkytluvulla diagnosoitu.

Neljäkymmentäluvulla syntyneet ovat juuri tuollaisia. Sen ajan henkeen kasvatettuja, ahkeria ja nöyriä.

Vierailija
37/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD

Vierailija
38/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joillekkin jatkuva touhuaminen hyväksi. Itse haluan suunnitella tarkkaan tekemiseni, niin silloin säästyy aikaa ja on rauhallinen mieli.

Vierailija
39/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on eri luonteisia ja eri ominaisuuksilta varustettuja.

Vierailija
40/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat aina yksin eikä tarvitsisi todistaa kenellekään mitään, kuinkahan sitten?