Miksi jotkut ihmiset ovat koneita? Koko ajan tohina päällä tekemässä seuraavaa asiaa, aina kiire, eivät lepää koskaan,
selviävät 4 tunnin yöunilla. Tunnetteko tällaisia koneita?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmat ovat yleistyneet
Millaiseen mielenterveysongelmaan liittyy tuotteliaisuus ja selviäminen 4h yöunilla?
Maniaan
Miten kauan tuollainen maniavaihe sitten kestää? Entä mikä on sen vastakohta, millainen on kun ei ole maniassa? Miten kauan se sitten kestää?
Siis voiko joku olla suurimman osan ajasta maniassa? Melkein aina?
Laiskurit ne keksii täällä itselleen paremmille diagnooseja
Sincc
Ehkäpä siitä saa hyvän olon, kun haukkuu itseään aikaan saavimpia ihmisiä.
Täytyykin lähtä ripustamaan pyykkejä. Tässä samalla on tullut tehtyä kaikkea muutakin. Eihän palstailu riitä. Kotiröitä ja muutakin tässä samalla .. Tänään ollaan vapaalla
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväni. Kaksi maisterintutkintoa, perheellinen, huippuvaativa työ, jossa Suomen kovimpia. Pakkanen täynnä ruokaa, huomioi kaiken, urheilullinen, rakastettu ja pidetty. Tutkitusti vähäuninen, äitinsä ihan samanlainen.
Ja ei todellakaan juokse mitään pakoon, vaan on vain jäätävän energinen. Siinä missä me muut katsomme telkkua, hän tekee saman, mutta myös sukat. Ja vastaavia esimerkkejä on paljon. Innostuva luonne, paljon virtaa ja erittäin rakastettava ihminen.
Tosi kivasti kirjoitettu :) Eivät kaikki energiset juokse pakoon ongelmiaan vaan he nauttivat tekemisestä ja aikaansaamisesta. Joku sanontakin on, että jos haluat antaa tehtävän toiselle tehtäväksi, anna se sille, jolla on jo paljon tekemistä. Hän saa sen todennäköisemmin tehtyä kuin sellainen, joka tekee vähän. No, meitä on moneen junaan ja vähemmälläkin ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväni. Kaksi maisterintutkintoa, perheellinen, huippuvaativa työ, jossa Suomen kovimpia. Pakkanen täynnä ruokaa, huomioi kaiken, urheilullinen, rakastettu ja pidetty. Tutkitusti vähäuninen, äitinsä ihan samanlainen.
Ja ei todellakaan juokse mitään pakoon, vaan on vain jäätävän energinen. Siinä missä me muut katsomme telkkua, hän tekee saman, mutta myös sukat. Ja vastaavia esimerkkejä on paljon. Innostuva luonne, paljon virtaa ja erittäin rakastettava ihminen.
Me vähäuniset joudutaan usein paahtamaan ylikierroksilla stressaantuneina että saadaan mitään aikaan. Se tietysti sitten pahentaa sitä unettomuutta. Ylivirittyneessä tilassa ei unikaan tule. Jos jotakin tahoa oikeasti kiinnostaisi meidän unettomien tutkiminen ja hoitaminen, meistä tulisi ihan normaalitahdilla työskenteleviä ihmisiä. Eräs tuttuni sairastaa jotain hermostoperäistä sairautta ja saattaa valvoa monta vuorokautta putkeen ja tekee varmaan neljän ihmisen edestä työtä kotona ja työpaikalla. Koti on tiptop, leipoo ja kokkaa, marjastaa, sienestää, tekee itse kaikki lahjat, auttaa muita, tekee hyväntekeväisyyteen jne. Järjestää koko suvulle juhlia puuhanaisena. Ennen kuin sitten sammuu istuvilleen, ihan mihin tahansa. On juuri tällainen joka luettelee kuinka paljon on ehtinyt ja tehnyt eli on "jäätävän energinen" :) Yleensä tällaiset ihmiset on myös ns miellyttäjiä eli ei uskalleta sanoa EI mihinkään tai kellekään että pysyy se "erittäin rakastettava" imago edelleen. Heitä myös hyvin usein käytetään härskisti hyväksi, teetetään töitä joita ei muut viitsi tai jaksa tehdä. Tiivistettynä univelkainen liian kiltti ihminen jota muut ihailee ja käyttää hyväksi. Suomessa on aina ihailtu tätä kristillistä työtapaa eli pitää kuolla ns saappaat jalassa, laiskuus on suurta syntiä. Moni sitten kuoleekin yhtäkkiä, yllättäen, liian nuorena ja hautajaisissa sitten kehutaan miten oli ahkera työihminen. Jotenkin ihailen nuoria jotka eivät halua raskaaseen fyysiseen työhön ja uskaltavat uupua ja tunnustavat väsymyksensä. Vanhemmilla ikäluokilla olis paljon opittavaa tässä, ovat yleensä kärttyisiä ja väsyneitä ja suorastaan suuttuvat "MINÄ olen tehnyt tätä työtä 30 vuotta enkä koskaan ole lomia pitänyt!!!". Näin minulle eräs yrittäjä huusi ja kertoi noilla sanoilla että lomat olis ollut parasta pitää jo kymmeniä vuosia sitten :D
Maniaan