Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaamaton pakkaus kermaviiliä, joka on ylittänyt parasta ennen -päiväyksen 2,5 kk sitten?

Vierailija
28.11.2020 |

Ei ole homeessa. Uskaltaakohan syödä...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo säilyy kyllä yllättävän hyvin kun ovat hapatettuja.

Vierailija
2/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista. Jos ei haise pahalle, niin siitä vaan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, maksaahan se monta kymmentä senttiä, joten eihän sitä nyt vaan voi heittää pois. Mä näen tän homman niin, että paljon kalliimmaksi ja hankalammaksi tää asia muuttuu sitten, kun en pihiyksissäni viitsi nakata sitä kuukausia sitten vanhaksi mennyttä tuotetta pois, vaan syön sen jääräpäisesti ja sairastun ruokamyrkytykseen. Tuleehan sillekin hintaa kun joutuu olemaan pois duunista ripuloinnin/oksentelun takia ja mahdollisesti jopa käymään lääkärissä.

Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi joku kalliimpi ruoka-aine tai tuote niin kynnys hävittää se olis korkeampi. Halpa ruoka ja vähäinen määrä, joten ei mitään syytä leikkiä terveydellä. Mut sä päätät hei.

Vierailija
5/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOn syönnyt joskus rahkaa, joka oli monta viikkoa vanhaa. Maistui ihan normaalille. Ei tullu truokamyrkytystä. 

Vierailija
6/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin roskiin

Vierailija
7/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipase siitä maukkaat kampanisut.

Vierailija
8/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanmaitotuotteet eivät herkästi pilaannu. Ehkä maistuvat vain happamammille. Kyllä tuon voi käyttää, ellei mitään ihan kummallista hajua siinä ole, mitä epäilen.

Vierailija
9/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maistaisin vaikka nokareen ja jos vaikuttaa ok:lta niin käyttäisin purkin. Avaamattomassa pakkauksessa säilyvät hyvin. Ainakin pari kk vanhoja rahkoja/juguja olen syönyt.

Vierailija
10/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On liian vanha eikä maistu hyvältä. 

Vierailija
11/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hera on varmaan erottunut mutta saattaa olla ihan syötävää. Haistele, ja jos ei epäilytä, maista. Aistit kertoo paljon. Jos tuote on pilalla huomaat sen taatusti.

Vierailija
12/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OOn syönnyt joskus rahkaa, joka oli monta viikkoa vanhaa. Maistui ihan normaalille. Ei tullu truokamyrkytystä. 

Mä söin tänään rahkaa jonka käyttöpäivä oli mennyt umpeen kesäkuussa 2020. Hyvää oli eikä mitään oireita tullut.

Vierailija
13/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan täysin syötävää, kokemuksesta tiedän. Sanoihan joku ammatti-ihminen 6kk parasta ennen päiväyksen jällkeen käyttäneen ja ollut hyvää. Hapan tuote säilyy. Haistele ja maistele.

Vierailija
14/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin siitä kermaviilikastikkeen esim. kalan kanssa. Vielä paremmin tuo sopisi leivontaan, esim. taatelikakkuun tai aina maistuvaan marja- tai omenapiirakkaan! Olen käyttänyt vanhempaakin kermaviiliä ja 3 kk vanhaa rahkaa juuri leivontaan ja hyvin on sopinut. Maista toki ensin, mutta tod.näk. on ihan hyvää vielä.

Vierailija
15/22 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitotuotteissa selviää erittäin nopeasti onko syötävää, luota vaan haju ja makuaisteihin

Vierailija
16/22 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumennus ok.

Vierailija
17/22 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jääkaapissa heinäkuun päiväyksellä , paranee vaan , käytän leivontaan. P*skat näissä mikään maku kärsi.

Vierailija
18/22 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin siitä kermaviilikastikkeen esim. kalan kanssa. Vielä paremmin tuo sopisi leivontaan, esim. taatelikakkuun tai aina maistuvaan marja- tai omenapiirakkaan! Olen käyttänyt vanhempaakin kermaviiliä ja 3 kk vanhaa rahkaa juuri leivontaan ja hyvin on sopinut. Maista toki ensin, mutta tod.näk. on ihan hyvää vielä.

Ja sitten vieraille pöytä koreaksi. 😁

Vierailija
19/22 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eviran tutkija syönyt puolivuotta vanhaa avaamatonta kermaviiliä.

Vierailija
20/22 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt useinkin vanhentunutta viiliä. Uutena nykysin löysiä,että voi reunalta hörpätä. Nytkin meni aamupalalla elokuussa parasta ennen ollut viili. Ihan hyvä oli,eikä mitään ongelmia. Yksilöllistä tietenkin,mutta ei ne hengenvaarallisia ole vanhentuneinakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan