Kakkuvuoan leivitys, gluteeniton
Sopiiko Semper Mix Fin leivitykseen? Muut kaapista löytyvät; kaakaojauhe vai sokeri? Suklaakakkupohja suunnitelmissa. En ehdi huomenna kauppaan. Kiitos etukäteen vastauksista!
Kommentit (12)
Siis tuleeko kakun päälle kuorrutus tai teet täytekakkua? Itse olen vaan käyttänyt leivinpaperia kakkuvuoan pohjalla, ja voidellut reunat rasvalla. Irtoaa hyvin, siis irtopohjavuoasta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:08"]
Siis tuleeko kakun päälle kuorrutus tai teet täytekakkua? Itse olen vaan käyttänyt leivinpaperia kakkuvuoan pohjalla, ja voidellut reunat rasvalla. Irtoaa hyvin, siis irtopohjavuoasta.
[/quote]
Täytekakkua olen tekemässä, eikä ole irtopohjavuokaa. Toimisiko leivinpaperi ihan normivuoassakin?
gluteenittomia korppujauhoja on myös myynnissä. onnistuu varmaan niillä
Sopii se, raavaat huolellisesti vaas.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:07"]
No se jauho tietenkin :D
[/quote]
Jossain luki, että jauhoseos ei käy sen sisältämän sokerin vuoksi, toisaalla taas mainittiin tuo sokerivaihtoehto. Olen hieman ymmälläni...
Siihen käy myös maissilastut tai riisimurot. Tai sitten reilusti voita! Jos kyseessä keliaakikko, jolle sopii kaura, myös gluteenittomat kaurahiutaleet sopivat!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:21"]
[/quote]
Täytekakkua olen tekemässä, eikä ole irtopohjavuokaa. Toimisiko leivinpaperi ihan normivuoassakin?
[/quote]
No itse olen vaan läntännyt leivinpaperin normivuoan päälle ja survonut sitä niin että se on asettunut hyvin vuokaan. Kun olen kumonnut kakun ja lähtenyt irrottamaan leivinpaperia, olen vaan sivellyt sen ensin vedellä kuten teen kääretorttupohjan kanssakin. Hyvin on lähtenyt. Mut en ole kummoinen leipuri, ja jos esteettisyys on sulle hirveän tärkeää, niin eihän siitä ihan niin kaunista pohjaa tule. Mutta muuten pelittää.
3
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:07"]
[/quote]
Jossain luki, että jauhoseos ei käy sen sisältämän sokerin vuoksi, toisaalla taas mainittiin tuo sokerivaihtoehto. Olen hieman ymmälläni...
[/quote]
No sillä jauholla mä olen aina vuoan jauhottanut.
Voita ja ripottelen kookoshiutaleita - tulee tosi hyvä!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 22:21"]
[/quote]
[/quote]
No itse olen vaan läntännyt leivinpaperin normivuoan päälle ja survonut sitä niin että se on asettunut hyvin vuokaan. Kun olen kumonnut kakun ja lähtenyt irrottamaan leivinpaperia, olen vaan sivellyt sen ensin vedellä kuten teen kääretorttupohjan kanssakin. Hyvin on lähtenyt. Mut en ole kummoinen leipuri, ja jos esteettisyys on sulle hirveän tärkeää, niin eihän siitä ihan niin kaunista pohjaa tule. Mutta muuten pelittää.
3
[/quote]
No, ei sillä ole merkitystä minkä näköinen pinnasta tulee. Päälle onkin tarkoitus laittaa kuorrute :) ap
Ei ainakaan sokeria! Kaakaojauheella tulee hyvä, jos on suklaakakku. Olen kokeillut.
Leivinpaperia on helppo käyttää missä tahansa suorareunaisessa vuoassa.