LÄHTEEKÖ MAKEANHIMO ,JOS VÄLTTÄÄ MAKEAA VIIKON?
Vai vaikuttaako naisilla esim.hormoonitoiminta makeanhimoon?
Kommentit (17)
Pitää lopettaa myös sokerin lisääminen kotona ruokiin
Jätä sokerin lisäksi viljat ja peruna, niin lähtee kahdessa viikossa. Plus makeutusaineet. Sataprosenttisen varmasti lähtee.
No ei! Olen ollut nyt kohta 2 kk ilman karkkeja. Ja makeanhimo on jatkuva. Mulla ei himo makeaan lopu koskaan.
Miksi se pitäisi loppua? Rakastan suklaata ja salmiakkia, leipomista ja leivonnaisten syömistä, perunaa eri muodoissa. Riisin ja makaronit voisin jättää pois, mutta riisipuuroa haluan jouluna ja joskus muutenkin.
Eiköhän valtaosa ihmisistä käytä sokereita sisältäviä tuotteita järjellisesti, ainakin itse olen yksi sellainen. Ja hoikka olen.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:48"]
Miksi se pitäisi loppua? Rakastan suklaata ja salmiakkia, leipomista ja leivonnaisten syömistä, perunaa eri muodoissa. Riisin ja makaronit voisin jättää pois, mutta riisipuuroa haluan jouluna ja joskus muutenkin.
Eiköhän valtaosa ihmisistä käytä sokereita sisältäviä tuotteita järjellisesti, ainakin itse olen yksi sellainen. Ja hoikka olen.
[/quote]
Jos asia on sulla näin, kaikki ok. Itselläni makeanhimo oli kuin piru, joka vei mennessään. 10 vuotta painon jojoilua ja sokerikoukkua. Pelkkä karkki/herkkulakko ei auttanut, vaan sitten mussutin puoli pakettia vaaleaa leipää jne. Mulla tehosi vasta matalahiilarinen ruokavalio, eli tosiaan sokeri, kaikki viljat, peruna sekä keinomakeuttajat pois. kaksi viikkoa, ja olin vierottanut itseni sokerista. Nyt kohta vuoden "kuivilla", sokeri ei himota, ja kun olen sitä kokeeksi maistanut (kerran jätsiä, kerran keksin) maistui ällöltä. En rehellisesti sanoen enää tarvi tai kaipaa näitä mainitsemiani ruoka-aineita. mutta jos jollain muulla toimii kohtuus, niin ei silloin tarviikaan kokonaan luopua. Olemme erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:43"]
Jätä sokerin lisäksi viljat ja peruna, niin lähtee kahdessa viikossa. Plus makeutusaineet. Sataprosenttisen varmasti lähtee.
[/quote]
Näinpä, täytyy lopettaa kaikki sokeriset ruuat.
Mulle taas toimii se että pitää syödä hyviä hiilareita, eli täysjyväpastaa, täysjyväleipää, puuroa yms. Sitten ei tee mieli karkkia ja herkkuja. Jos hyvät hiilarit jättää pois, niin johan tekee kaikkia herkkuja ja karkkia mieli koko ajan.
Sen kanssa on vähän niin kuin seksin kanssa. Kun alkaa olla pitempi aika siitä, kun on viimeksi saanut, sitä lakkaa haluamastakin. Ehkä noin kuukauden paaston jälkeen himo laantuu, mutta siihen tosiaan tarvitaan rehulinja. Pullat, karkit, kahvisokerit pois.
3kk kestää kun kielen makunystyrät uusiutuvat eli jos sen ajan pystyt olemaan ilman makeaa niin toimii! nim.merkki kokemusta on
Mikä taika on täysjyvässä? Samaa viljaa se on kuitenkin. Ja sitten tää speltti- villitys, vehnää sekin on.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:27"]
Mikä taika on täysjyvässä? Samaa viljaa se on kuitenkin. Ja sitten tää speltti- villitys, vehnää sekin on.
[/quote]
Kokeilepa huviksesi jättää sokeri, viljat, pasta ja pottu pois ruokavaliosta vaikka pariksi viikoksi ja katso, mitä makeanhimolle tapahtuu. Saatat yllättyä.
Kiitos kaikille vastauksista. Yritän eka vähentää sokerituotteita ja lopettaa jossain vaiheessa kokonaan. T.ap
Yksilöllistä, joillain lähtee, joillain ei.
Vältin kuukauden, ei lähtenyt mihinkään.