Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino junnaa vaikka noudatan ruokavaliota

Vierailija
28.11.2020 |

Lasken Painonvartijoiden pisteitä. Mitat 168 cm ja 85 kg, nainen. Paino vaan junnaa, nyt tänä aamuna taas NOUSSUT vaikka olen noudattanut ruokavaliota. Hormonikiertokin saattaa tietysti vaikuttaa, mutta ei kai sentään yli 2 viikkoa ennen menkkoja?

Esimerkki päivän ruoista:

Aamupala
Kaurapuuro (1 dl kaurahiutaleita + hieman vehnäleseitä)
100 g marjoja
2 dl rasvatonta maitoa
kahvi + 1 dl rasvatonta maitoa + makeutustabletti

Lounas
3 dl pinaattikeittoa
keitetty kananmuna
2 viipaletta ruisleipää
2 tl levitettä (rasvaa 40 %)

Välipala
omena, satsuma

Päivällinen
Kanawokki: 75-100 g kanasuikaleita, 200 g wokkivihanneksia, 1 rkl öljyä, hieman wokkikastiketta)
porkkanaraastetta
1 viipale ruisleipää
1 tl levitettä (40 %)

Iltapala
Dippikasviksia: kurkkua, paprikaa, porkkanaa
1 dl kevytkermaviiliä
1/2 pussia dippijauhetta
tee + 1 dl rasvatonta maitoa

Nyt hyvät neuvot kalliit :/ Haluan toukokuun alkuun - tai ainakin kesäkuun alkuun - mennessä ainakin 15 kg pois, mielellään 20 kg.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt 5 kertaa päivässä. Jatkossa syöt vain 2 kertaa päivässä.

Noudata myös liikuntaohjeita.

Vierailija
2/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ruoansulatus ja aineenvaihdunta ovat erilaisia, joten et voi katsoa mistään mitään tarkkaa kalorimäärää jolla laihdut. Sen näkee vain vaa'asta - jos paino nousee, olet syönyt yli kulutuksen, jos pysyy samana niin olet syönyt sen minkä kulutatkin ja jos laskee niin olet syönyt vähemmän kuin minkä kulutat.

Jos paino ei laske mutta haluaa laihtua niin ainoat vaihtoehdot ovat joko vähentää syömisiä tai lisätä kulutusta - mitään taikakonsteja ei ole. Tuo tavoitteesi kuulostaa kyllä aika kovalta ja sellaiselta, että siinä saa tosissaan harrastaa myös hikiliikuntaa ellei halua näännyttää itseään täysin. Ruokavalio näyttää olevan ihan kunnossa jos tosissaan noudatat tuota joka päivä, joten ehkä sen liikunnan lisääminen olisi helpompaa tässä vaiheessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et laihdu tuolla ruokavaliolla. Muuta sitä.

Vierailija
4/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Ap

Vierailija
5/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet tällä mallilla mennyt?

Ala juomaan vettä, aterioiden välillä ainakin 2 litraa päivässä.

Vierailija
6/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä määrä ruokaa! Ja syöt vielä noin monta kertaa päivässä, ei ihme, jos menevät suoraan vyötärölle...

Vierailija
7/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu ketogeeniseen ruokavalioon.

Esimerkki omasta viikonlopun päivästäni:

aamupala: mustaa kahvia kookosöljyllä

lounas: paketti pekonia, 4 munaa, juustoraastetta n. 1dl, tomaatti

päivällinen: pihvi, parsakaalia

Välipalaksi pekaanipähkinöitä.

Satunnaisesti juon punaviiniä, syön rasvaisia juustoja, avokaadoa, harvoin sokeritonta rahkaa tai tummaa suklaata pari palaa. Näitä kuitenkin lähinnä viikonloppuisin.

Arkisin en syö ilta klo 20- klo 16 seuraavana iltana, eli paastoan koko yön ja päivän. Yleensä syön ison munakkaan tai jättisalaatin, jossa on proteiinia, paljon rasvaa (öljyä tai majoneesia), ehkä raejuustoa.

Olen laihtunut tällä nyt yli 20kg puolessa vuodessa. Eikä ole nälkä, siitä pitää rasva-aineenvaihdunta huolta!

Vierailija
8/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävä määrä ruokaa! Ja syöt vielä noin monta kertaa päivässä, ei ihme, jos menevät suoraan vyötärölle...

Paljonko itse sitten syöt? Minusta tuo kuulostaa aivan normaalilta määrältä ruokaa enkä kyllä itse tuollaisesta määrästä liho. t. hoikka

Vierailija
9/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt 5 kertaa päivässä. Jatkossa syöt vain 2 kertaa päivässä.

Noudata myös liikuntaohjeita.

Juuh, pätkäpaasto käyttöön. Lisäksi leivät ja maidon litkiminen vähemmälle. Mihin aterialla edes tarvitaan leipää? Syö tuotteet täysirasvaisina, niin ei tarvitse vetää hiilareita yli tarpeen.

Vierailija
10/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko itse sitten syöt? Minusta tuo kuulostaa aivan normaalilta määrältä ruokaa enkä kyllä itse tuollaisesta määrästä liho. t. hoikka

Ylipainoisella ja hoikalla (joka ei ole koskaan laihduttanut?) on erilainen aineenvaihdunta. Ei voi verrata. Oletettavasti ap on laihduttanut ennenkin, niin kuin 99 % ylipainoisista. Sillä saa kropan sekaisin. -eri-

Vierailija
11/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ruokamäärä paljolta kuulosta, mutta miten on liikunnan laita. Itselläni paino pysyy kurissa, kun kävelen pari tuntia päivässä.

Vierailija
12/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Ap

Syö vähemmän. Olen 190cm mies keventämässä ja syön vähemmän kuin sinä. Esimerkiksi illan dippikasviksistasi dippi pois.

Vierailija
13/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Ap

Mitä syöt muina päivinä, koska tuolla varmasti laihtuu normaalisti liikkuva.

Vierailija
14/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan on junnannut? Kaksi viikkoa on vielä normaalia.

Vierailija
15/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten?

Ap

Mitä syöt muina päivinä, koska tuolla varmasti laihtuu normaalisti liikkuva.

Menen pistemäärän mukaan, joten päivän kalorit ovat joka päivä aika lailla samat. Liikuntaa mun pitäisi varmasti lisätä. Nyt talvella en pyöräile töihin vaan menen bussilla, joten pitää lisätä kävelylenkkejä tai tehdä youtubesta kotona aerobisia liikuntaharjoituksia, siellä on niitä paljon. 

Ap

Vierailija
16/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä joko lounas tai päivällinen pois. Et tarvitse molempia. Toimii minulla. Olen sinua pari senttiä lyhyempi ja 30 kg kevyempi.

Vierailija
17/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan on junnannut? Kaksi viikkoa on vielä normaalia.

Aluksi lähti nesteitä yhden vuorokauden jälkeen 2,5 kg, sitten jämähti. Ja siis NOUSI 700 g!

Ap

Vierailija
18/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako askelta kävelet päivässä?

Vierailija
19/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kilon laihtumiseen täytyy saada noin 8000 kilokalorin energiavaje.

Nykyinen energiansaantisi on kohdillaan koska et laihdu eikä paino nouse.

Lisää liikuntaa ja vähennä energiansaantiasi. Itse jättäisin pari palaa leipää pois, välipalalta toisen hedelmän pois ja iltapalalta pois kermaviilin ja dippikastikejauheen.

Vierailija
20/47 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö välillä enemmän, eli tee ns repsahduspäivä ja palaa seuraavana päivänä dieettiin. Aineenvaihduntasi lähtee paremmin liikkeelle, nyt se on tottunut jo nykyiseen dieettiisi, eli olet mennyt jo säästöliekille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi