Kävisitkö katsomassa vanhempiasi jotaka eivät jätä mitään perintöä?
Heillä oli 80 000€ pientila mutta isä myi sen ja pelasi rahat. Meitä olisi ollut 3 perillistä. Nyt vituttaa koko asia.
Kommentit (26)
Jaa että pelkän perinnön takiako sitä vain vanhempia vaivaudutaan tapaamaan. Jokainen tekee omaisuudellaan mitä tahtoo!
Itselleni ei ole perintöä tulossa, en sellaista edes kaipaa.
Ei se ole mikään "perintö", jos vanhempasi elävät, urpo. Ne tosiaan ovat jokaisen ihan omia rahoja. Et kai sinäkään säästä siksi, että lapsillasi olisi joskus 60 vuoden päästä jotain jaettavaa?
Jumalauta, olet maailman itsekkäin olento.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:43"]
Ei se ole mikään "perintö", jos vanhempasi elävät, urpo. Ne tosiaan ovat jokaisen ihan omia rahoja. Et kai sinäkään säästä siksi, että lapsillasi olisi joskus 60 vuoden päästä jotain jaettavaa?
[/quote]
Nykyisin tuloeroa voi kaventaa vain, jos saa mahtavan ison perinnön vanhemmiltaan.. back to the 1800 lukuun..
Kyllä ennen oli tapana miettiä miten jälkipolvet pärjäävät ja mitä heille jää. Nykyään kukaan ei ajattele kuin itseään.
Isällesi kävi huonosti ja sinä rankaisisit katkaisemalla välit kokonaan? Oi apua...
Minun vanhempani eivät enää ole elossa, mutta kävin heidän luonaan aina kun oli mahdollista, vaikka oli selvää, ettei perittävää ole. Siinä oli perintöä riittämiin, että pääsin ns, kouluun eli sain käydä ylioppilaaksi ilman taloudellisia huolia ja he kustansivat vielä osan ensimmäisestä opiskeluvuodestani, kun omat lomatienestit loppuivat.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:45"]
Isällesi kävi huonosti ja sinä rankaisisit katkaisemalla välit kokonaan? Oi apua...
[/quote]
Miten niin huonosti?vapaasta tahdostaan pelaa eikä suostu peliriippuvuushoitoon ei vaikka monesti olen sitä hänelle ehdottanut.
Siis mitä, arvotat vanhempasi rahassa? Törky!
Mulle ei oo jäämässä perintöä muut ku homeinen talo ja sen sisällä oleva poltettava irtaimisto, mutta en ny sen takia jättäisi käymättä. En vaan voi mennä siihen taloon sisälle, pitää tavata muualla.
[/quote]
Nykyisin tuloeroa voi kaventaa vain, jos saa mahtavan ison perinnön vanhemmiltaan.. back to the 1800 lukuun..
[/quote]
Siis näin oli kirjoitettu Hesarin artikkelissa..
Enivei. Totta kai menisin katsomaan vanhempiani. Esimerkiksi äidin äidillä ei ollut mitään perintöä annettavaa lapsilleen (3 kpl), koska äidin äiti oli köyhä ja tarvitsi jatkuvasti lääkkeitä.
En tiedä tulevaisuudesta, mutta tällä hetkellä vanhemmillani on rahaa ja omaisuutta. Jos eläkkeet pienenevät ja vaaditaan yhä enemmän rahaa vanhusten ylläpitämiseen, niin todennäköisesti minä ja muut sisarukset menetämme "perinnön".
Nykyisin voi vain rikastua joko lottopotilla tai perinnöllä. Työnteolla vain, jos on erittäin säästeliäs. Vanhempani tosin ovat erittäin säästeliäitä, mutta he ovatkin tosi tosi säästeliät ja palkkataso on matalapalkka.
Käyn tapaamassa ystäviänikin, vaikka he eivät maksa siitä minulle...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:53"]
[/quote]
[/quote]
Siis näin oli kirjoitettu Hesarin artikkelissa..
Enivei. Totta kai menisin katsomaan vanhempiani. Esimerkiksi äidin äidillä ei ollut mitään perintöä annettavaa lapsilleen (3 kpl), koska äidin äiti oli köyhä ja tarvitsi jatkuvasti lääkkeitä.
En tiedä tulevaisuudesta, mutta tällä hetkellä vanhemmillani on rahaa ja omaisuutta. Jos eläkkeet pienenevät ja vaaditaan yhä enemmän rahaa vanhusten ylläpitämiseen, niin todennäköisesti minä ja muut sisarukset menetämme "perinnön".
Nykyisin voi vain rikastua joko lottopotilla tai perinnöllä. Työnteolla vain, jos on erittäin säästeliäs. Vanhempani tosin ovat erittäin säästeliäitä, mutta he ovatkin tosi tosi säästeliät ja palkkataso on matalapalkka.
[/quote]
Niin, ja jos perintö jaettaisiin nyt, niin arvion, että rahallisesti kyse olisi noin 500.000 euron summasta, jos omaisuus realisoitaisiin. En sille tosin voi mitään, jos vanhemmat sitten loppuelämässä haluaisivatkin parempaa elämää tms :D Itsehän sen ovat saaneet aikaiseksi nollasta (plus lapsilisästä, jotka harvoin kohdistettiin lapsilleen heh)...
Siis mikä ihmeen kysymys? Käyn tapaamassa vanhempiani ihan koska rakastan heitä. Kävimme myös tapaamassa kaikkia isovanhempiani loppuun saakka, vaikka heiltä ei mitään perintöä jäänyt. Nyt kun vanhempani alkavat olla vähän iäkkäämpiä, he ovat jotenkin alkaneet miettiä, että pitäisi elää säästäävisesti, että jää jotain perintöä. Minä sanoin suoraan, että käyttäkää hyvät ihmiset rahanne hyvään ja mukavaan elämään, matkustelkaa ja nauttikaa niin kauan kuin vielä pystytte - pelatkaa vaikka kaikki rahanne, jos siitä iloa saatte.
Ap hyvä, jaa 80 000 € kolmellatoista, paljonko jää kullekin?
Senkö summan takia kannattaa kiukutella ja hylätä omat vanhemmat? Kai sua vähän hävettää?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:25"]
Senkö summan takia kannattaa kiukutella ja hylätä omat vanhemmat? Kai sua vähän hävettää?
[/quote]
Siis se oli 80 000 euroa meille kolmelle.
Provohan tää on, mutta I'll bite. Koita päästä yli tuosta ja tajuta, että raha ei ole tärkeintä maailmassa.
Ps. Peliriippuvuus on sairaus
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:40"]
Kävisitkö katsomassa vanhempiasi jotaka eivät jätä mitään perintöä?
[/quote]
Kävisin ja sanoisin, että nyt sitten viimeistään joka sentti sileäksi. Me kyllä tienataan ihan omat rahamme, emmekä tarvitse teidän omalla raskaalla työllänne ansaitsemia rahoja elintasomme ylläpitoon.
Ei mun isältä jäänyt kuin 1000€ perintöä. Äidiltäkin tulee jäämään muutamaa tonnia. Silti käyn katsomassa ja auttamassa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:25"]
[/quote]
Siis se oli 80 000 euroa meille kolmelle.
[/quote]
Hah, totta, sori! Näin koko ajan luvun 13. Mutta siltikin, tienaa omat rahasi ja anna vanhempien törstätä vaikka viimeistä senttiä myöten omansa.
Kaikki saavat tehdä omilla tienaamillaan rahoilla ihan mitä haluavat!
En voisi kuvitella, että minun lapseni alkaisivat urputtamaan, kun matkustelen säästöilläni.