Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku vaihtaa etu-, ja sukunimen

Vierailija
28.11.2020 |

Jotain salattavaa?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseen?

Vierailija
2/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhemmat antoivat mulle ruman nimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko vaihtoi etunimen kun oli maniassa. Ja edelleen käytetään tätä uutta nimeä.

Vierailija
4/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin eroon historiastani, kun en enää kokenut olevani lainkaan se sama ihminen.

Vierailija
5/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkeen tarvitse olla syytä.

Mä vaan halusin tehdä niin.

Vierailija
6/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain salattavaa?

Etunimen vaihdon vielä ymmärtää muttä että sukunimikin.

Vierailija
7/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala selvittää. Jos et itse pysty/osaa, palkkaa yksityisetsivä.

Vierailija
8/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula vesala vaihtoi nimensä hämärästi, tästä vaan hyssytellään. Ei siis oikeasti ole mikään vesala

Vierailija
9/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt etunimestäni, enkä siitä että lapsena sukunimeni muutettiin isäpuoleni sukunimeksi. Aikuisena vaihdoin molemmat.

Vierailija
10/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden jolla salattu menneisyys.

Myi itseään.

Vierailija
11/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoilee vaikkapa entistä väkivaltaista puolisoa tai vainoajaansa.

Vierailija
12/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka vaihtoi molemmat nimensä, kun joutui maksamaan poikansa velat. Meni omatkin luottotiedot siinä ja halusi aloittaa ihmisten silmissä puhtaalta pöydältä.

Vierailija
13/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna kertoo ihmisen kypsymättömyydestä, ellei taustalla ole jotain järisyttävää syytä.

Vierailija
14/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia.

Naimisiin meno lie yleisin syy vaihtaa sukunimi, sen tekevät monet naiset Suomessa, nykyisin saattaa mieskin innostua vaihtamaan oman nimensä. Ero on toinen syy.

Edelleen nimi saatetaan suomentaa, vaikkapa ruotsalainen nimi käännetään suomeksi.

Joskus taustalla voi olla oman parisuhdestatuksen sijaan sukuun liittyvät asiat, esimerkiksi lapselle on annettu toisen vanhemman sukunimi mutta yhteys tähän sukuun on kadonnut. Tai ihminen haluaa ottaa käyttöön aiemmin suvussa olleen harvinaisen tai kauniin nimen.

Etunimen voi vaihtaa ihan vaan koska se ei tunnu omalta. Tai koska lempinimi tuntuu oikeammalta ja sitä käytetään joka paikassa muutenkin, esimerkiksi Minnaliisaa sanotaan Minniksi ja hän vaihtaa sen myös virallisiin papereihin.

Olen itse vaihtanut nimeäni, syy löytyy yllä olevista. En edes muistanut taas koko asiaa, ennen kuin luin tätä ketjua.

Joissain kulttuureissa nimen vaihtaminen eri elämänvaiheissa on ihan tapa, eivätkä ihmiset elä koko elämäänsä samalla nimellä.

Vierailija
15/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkeen tarvitse olla syytä.

Mä vaan halusin tehdä niin.

Olihan sinulla syy. 

Turhaan leikit uniikkia lumihiutaletta. 

Vierailija
16/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit pilkun todella erikoiseen kohtaan.

Vierailija
17/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden, joka vaihtoi molemmat nimensä, kun joutui maksamaan poikansa velat. Meni omatkin luottotiedot siinä ja halusi aloittaa ihmisten silmissä puhtaalta pöydältä.

Nimen vaihtaminenhan ei tuohon auta, luottotiedot katsotaan henkilötunnusta käyttämällä.

Vierailija
18/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt tyttönimestäni - mutta en myöskään miehen sukunimestä, jonka otin naimisiin mennessäni päästäkseni eroon tyttönimestä.

Nyt kun nimen vaihto on helppoa, otin itselleni mummoni tyttönimen, joka ei meidän suvussa ole enää käytössä kenelläkään muulla kuin minulla.

Etunimestäni pidän, mutta jos inhoaisin sitäkin, miksen voisi vaihtaa ku kerran se on nykyään varsin helppoa?

Vierailija
19/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin nimeni, koska entinen oli äärimmäisen raskas taakka kantaa. Halusin irti vanhasta, eroon kaikesta vahingollisesta liittyen sukuuni, jätin paitsi nimeni myös ne ihmiset taakseni. Nimenvaihto oli parasta mitä olen itseni hyväksi tehnyt; saan elää ihan omaa ja itseni näköistä elämää. Vaikea tätä on perustella ihmisille joilla ei ole samoja kokemuksia ja etenkään sellaisella jonka asennekin on sen kaltainen ettei "niele" tähän liittyviä selityksiä. Mutta sepä ei minua haittaa. Oloni on kevyt ja onnellinen uudella nimelläni.

Vierailija
20/61 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi