Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko tämä paniikkikohtaus vai mikä?

Vierailija
05.04.2014 |

Istuin työkavereiden kanssa palaverissa kun yhtäkkiä tuli ahdistava olo, sydän hakkasi ja rintaa puristi. Tuntui että kaikki tuijottaa minua ja näkee että tärisen ja nytkähtelen oudosti. En tiedä edes teinkö niin. Hengittelin rauhallisesti ja pakottauduin ajattelemaan muuta. Tähän meni varmaan kymmenen minuuttia ennenkuin helpotti. Joskus ennenkin on tuntunut samalta jos on pitänyt esiintyä, mutta nyt sain istua aivan hiljaa enkä ollut missään roolissa, kuitenkin tuli tuollainen ikävä tunne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö joku?

Vierailija
2/4 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, mutta siltä se kuullostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia tuntemuksia, ja nimenomaan kokouksissa. (Olen kokenut myös kunnon paniikkikohtauksia mutta ihan eri tilanteissa mm. kotona, eokuvateatterissa). Itse ajattelen että ne ovat lieviä paniikkikohtauksia, tai kunnon paniikkikohtauksen alkuja jotka eivät onneksi kehity pitemmälle. Nyt olen lääkityksellä (SSRI) ja se on auttanut, vaikka edelleen kyllä tulee ahdistustuntemuksia nimenomaan kokousten yhteydessä. On aika hankala kierre, ei haluaisi enää istua yhdessäkään kokouksessa mutta kun on pakko, ja sitten lietsoo itselle jännitystä että meneekö hyvin vai tuleeko pelkotila. Ja ne pelkotilat ovat ihan järjenvastaisia, mutta mitään ei voi tehdä paitsi yrittää rauhoittaa hengityksen kun 'aalto' pyyhkäisee kehon ja aivojen läpi.

Minun tapauksessa liittyy selkeästi stressiin, yt-neuvottelut, organisaatiomuutokset, työnkuvan muutos jne. Ehkä helpottuu ajan myötä.

Vierailija
4/4 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paniikkikohtaukselta. Voihan sitä ottaa propralia ennen tilaisuutta, jossa pelkää saavansa paniikkikohtauksen. Propral ei tee muuta kuin estää pulssin kohoamisen. Turvallinen ja ei-koukuttava lääke. Tai sitten vain kestää paniikkikohtaukset, ei niihin kuole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi