Löysin liinavaatekaapista konjakkipullon ja viinipullon.
Mies käy naukkailemassa. Juo julkisesti vähän viikonloppuisin, mutta lisäksi on sitten tuollaista.
Todella tympeää mielestäni, en ymmärrä ollenkaan.
miten suhtautuisitte?
Kommentit (53)
Minulla on pari työkaveria jotka harastaa samaa. On pulloa piilossa milloin missäkin, ihmettelen vaan ettekö te naiset haista sitä kun ukko haisee viinalle?
Onhan se nyt ongelma, jos sitä pitää salailla.
Mun eksä teki tuolla lailla myös, sillä oli kaappipullo ja laukkupullo ja joskus siivotessani löysin myös parvekepullon... Tuo siis sen jälkeen kun olimme useasti riidelleet hänen ylenmääräisestä juopottelustaan. Sanoi mulle ettei juo enää, mutta sitten otti näistä piilopulloistaan.
No ilmeisesti en hyväksy sellaista määrää naukkailua kuin mies haluaisi. Ap
Minusta sopiva määrä naukkailua kotona on muutama kalja tai viinilasi viikonloppuisin. Ei känniä. Eikä joka ikinen viikonloppu kumpanakin iltana. Jos mies haluaa ryypätä, hän voi mennä kapakkaan. minustaminun ja lasten (10 ja 12) ei tarvitse katsoa humalaista isää koskaan. Niin tiukka ja ahdistava olen. Ap
Minä en ymmärrä koko kotona juomista. Jos itse juon viinaa teen sen siksi, että pidän hauskaa eli juhlin ystävien kanssa. Mikähän järki on vetää kotona känni ja katsoa salkkareita? Eli jos ap ei kiellä miestään menemästä kapakkaan, mutta silti mies tissuttaa yksin kotona salaa, niin on ihme mieltymykset hänellä.M27
Mun mies ollut vuosia saamanlainen... Autotalli, varsto, puupino ym paikat täyttyvät tyhjistä siideritölkeistä ja suomiviina pulloista. Julkisesti juo max 2 kaljaa ja sit vetää päälle piilopullosta.
Oon jo aikapäiviä lopettanut asiasta sanomisen. Ei auta välinpitämättömyyskään, juominen tapahtuu salassa vaikka ne tölkit vois kyllä tuoda ihan jääkaappiin. Mutta ilmeisesti tällä tavalla piilottelee tissuttelua ihan itseltään.
Puhuimme asiasta, mies oli nolona ja vaikeana. Hakee kuulemma rentoutumista tissuttelusta. Kai tuo on jo jonkinlainen ongelma? Ja se oli kurjaa, että tytär 10 v. oli nähnyt pullot ja kertismukit myös, mutta ei uskaltanut/viitsinyt sanoa mitään. :/ ap
8, aiotko antaa asian vain olla? Minua tuo kyllä vaivaa aika lailla, ja luulen että homma pahenee, jos sille ei tehdä mitään.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:17"]
Oon jo aikapäiviä lopettanut asiasta sanomisen. Ei auta välinpitämättömyyskään, juominen tapahtuu salassa vaikka ne tölkit vois kyllä tuoda ihan jääkaappiin. Mutta ilmeisesti tällä tavalla piilottelee tissuttelua ihan itseltään.
[/quote]
Mä luulen, että se viina ei maistu samalle jääkaapista ja julkisesti. Nyt siinä on tietty kielletyn hedelmän viehätys kun hän piilottelee pulloja ja juo salaa.
Kyllä, aion antaa asian olla. Ihan tarpeeksi olen siitä aikoinani sanonut. Ja ei toi pahentunut ole, suurinpiirtein samoja määriä juo vuodesta toiseen....
Onhan se ärsyttävää, kun jokapaikassa tulee tyhjiä tölkkejä vastaan... Mutta saanpahan rahat, kun vien ne kauppaan :D
Ja joo, rentoutua se meidän iskäkin haluaa...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:10"]
Minä en ymmärrä koko kotona juomista. Jos itse juon viinaa teen sen siksi, että pidän hauskaa eli juhlin ystävien kanssa. Mikähän järki on vetää kotona känni ja katsoa salkkareita? Eli jos ap ei kiellä miestään menemästä kapakkaan, mutta silti mies tissuttaa yksin kotona salaa, niin on ihme mieltymykset hänellä.M27
[/quote]
Tuota ap:n miehen touhua kutsutaankin kuule alkoholismiksi, joka on sairaus.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 07:36"]
Tuota ap:n miehen touhua kutsutaankin kuule alkoholismiksi, joka on sairaus.
[/quote]
Eihän ap ole kertonut kuinka usein mies juo tai millaisia määriä mies juo. Se että juo kotona tai salaa ei tee kenestäkään vielä alkoholistia. Voi juoda baarissa juhlien 6 päivänä viikossa julkisesti tai kotona kahtena päivänä viikossa puoli pulloa konjakkia salaa, kotona juovako näistä olisi se alkoholisti? Tosin jos ap. miehen juominen on pakonomaista jokapäiväistä tissuttelua niin alkoholismin merkit alkaa kyllä täyttyä se on totta. M27
Tissuttelussa on jotenkin asiallinen meininki. Siis salaa tissuttelussa. Menee telkkarin ääreen kun on vetänyt hyvät kulaukset vaatehuoneessa, ja on kuin ei olisi mitään ihmeellistä. Vaimo ei tajua mitään. Tuntuu pieni hiprakka paremmalta kuin luvan kanssa ottamalla.
Siivoilin huvikseni vähän muitakin kaappeja tänään. Ja kas! Esim. sulakekaapista löytyi jemmaviinilasi. Tyhjiä kaljatölkkejä oli vessassa, terassilla, lehtikassin takana... Kaikki piilotettuIna. Että mua vituttaa. Kunnon kaappijuoppo, selvisi yhtenä päivänä. Ja en ole huomannut enkä haistanut mitään. Sairasta minun mielestäni, en ymmärrä moista pätkääkään, näkösällä juomisen lisäksi täytyy litkiä salaa. Hoitoonko tuo pitäis passittaa? :( ap
Tuommoseen viinojen piilotteluun ei taida olla hoitoa vielä olla. Millanenhan hoito se olisi, potilas piilottelisi pulloja ja hoitaja etsisi vai miten..
Alkoholi on ongelma silloin, kun se aiheuttaa ongelmia vuorovaikutukseen.
Näin sanoi terapeuttini. Käyn edelleen terapiassa entisen mieheni alkoholismin takia, enkä olisi ilman apua selvinnyt ulos siitä helvetistä. Määrällä ei ole mitään väliä, vaan sillä miten juodaan. Minut saa edelleen tärisemään, jos kuulen tölkin avaisuäänen, vaikka se olisi limsatölkki. Ääni tarkoittaa mm. sitä, että minulle on valehdeltu, ilta ja yö menevät pilalle ja huominen myös. Ilmeisesti esim M27 ei tiedä mistä puhuu vaan omaa klassisen väärän kuvan alkoholismista. Ei tarvitse olla rantojen mies tai lähiökapakan huora, voi olla fiksu, siisti ja esimiesasemassa oleva ja silti alkoholisti. Eksän kohdalla alkoi ns normaalista opiskelijaelämän juhlimisesta, työstressistä, pitäähän sitä muutama ottaa ennen poikien saunailtaa, jne, syitä löytyy.
Huono uutinen: harva on niin fiksu, että havahtuu hoitamaan juomistaan. Moni kieltää ongelman, valehtelee itselleen ja läheisilleen ja vyyhti kasvaa.
Hyvä uutinen: voit vaikuttaa omaan elämääsi ja siihen, miten suhtaudut asioihin ja siihen, millaista elämää elät ja kenen kanssa.
Voit yrittää keskustella, mutta älä ala parantaa miestäsi.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:34"]
Määrällä ei ole mitään väliä, vaan sillä miten juodaan.
[/quote]
Vai niin. Jos juo yhden kaljan päivässä piilossa on alkoholisti. Paskan marjat voit sanoa sille terapeutille, kyllä sillä määrälläkin väliä on..
Joo, tuo valehtelu tässä onkin pahinta. Ja sitä mietin, mitä helvettiä mies pakenee törpöttelyynsä. Meillä on kaikki hyvin. Kysyin asiasta häneltä tänään ja hän sanoi, että eihän alkoholisti tarvi syytä.
Miten tuon saa loppumaan, ennen kuin avioliitto alkaa rakoilla? Sormien läpi en voi katsoa, en pysty kunnioittamaan salatissuttelijaa. :( minusta se on niin epämiehekästä ja epäaikuismaista kuin olla voi.
Sanoisin miehelle suoraan, että laittaa pullot reilusti esiin. Minua ei haittaa se, jos mieheni haluaisi konjakkinaukun arkipäivänä, kunhan tekisi sen päivänvalossa, eikä missään komerossa piilossa. Minä, eikä lapset eivät siitä yhdestä naukusta kuole/saa traumoja.
Ennemmin opetan lapsille näkyvää juomista, kuin piiloalkoholismia.
Olet ahdistava puoliso? Ei voi naukkailla?