Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain henkilöltä jonka ÄO on 155

Vierailija
04.04.2014 |

Kyllä.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:05"]Keskihajonta kertoo ÄO-tuloksesta hyvin paljon. Kas kun tulos ei ole absoluuttinen vaan se riippuu täysin valitusta keskihajonnasta. Jos tuo tulos oli Suomen Mensan nykyään käyttämällä keskihajonnalla (15) saavutettu, sitten se on jo selvästi poikkeava.

No kysytään mille alalle päädyit, ja miksi kummassa parisuhde ei kiinnosta?

[/quote]

Olen lukion toisella, 17-vuotias.

Parisuhde ei kiinnosta minua, koska en tarvitse läheisyyttä enkä rakkautta, sitä en myöskään kenellekään voi tarjota. En hae muilta hyväksyntää enkä turvaa. Sitoutuminen myös olisi kaltaiselleni erakolle kauhistus. Sosiaalisten normien täyttämistäkään en koe tarpeelliseksi elämäni kannalta.

[/quote]

Koetko rakkautta vanhempiisi tai muihin mahdollisiin perheenjäseniisi? Tämä asperger-puoli kiinnostaa minua enemmän kuin häkkyröiden piirtelytaito (jos testattu sillä tavoin).

[/quote]

En ole koskaan rakastanut ketään. Rakkaus on pelkkää aivojen illuusiota.

Vierailija
42/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:18"]Miten koulu sujuu?

[/quote]

Koulu sujuu oikein mallikkaasti, kiitos kysymästä. En pahemmin kokeisiin lue ja ysejä yleensä saan, joskus kymppejä. Mieluummin kuitenkin käytän aikani taiteiluun kuin oppikirjojen pänttäämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:13"]

Parisuhde ei kiinnosta minua, koska en tarvitse läheisyyttä enkä rakkautta, sitä en myöskään kenellekään voi tarjota. En hae muilta hyväksyntää enkä turvaa. Sitoutuminen myös olisi kaltaiselleni erakolle kauhistus. Sosiaalisten normien täyttämistäkään en koe tarpeelliseksi elämäni kannalta.

[/quote]

Miksi et tarvitse läheisyyttä tai rakkautta, johtuuko se Aspergeristasi? Miksi Asperger ei voisi tarjota rakkautta ja hellyyttä toiselle? Oletko narsisti tai psykopaatti?

Sitoutuminen toki edellyttäisi useiden asioiden loksahtamista paikoilleen sitten joskus, kun jonkun samankaltaisen satut löytämään.

Olet vielä aika nuori, väittäisin että mahdollisesta varhaiskypsyydestä riippumatta näet asian aika toisin jo ennen kuin täytät 25 vuotta.

Jos väittämäsi tuloksestasi ja vahvuuksistasi pitävät paikkansa, voin sanoa osaksi ymmärtäväni sinua. Väistämättä se eristää jonkin verran, mutta voit toisaalta myös etsiytyä muiden älykkäiden seuraan. Ehkä sekin sulattaa sinussa jotakin, joka nyt ei näyttäydy edes sinulle itsellesi?

Vierailija
44/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat sydäninfarktin EKG-muutokset? Minä muuten tiedän.

Vierailija
45/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:22"]Mitkä ovat sydäninfarktin EKG-muutokset? Minä muuten tiedän.

[/quote]

Mahtavaa.

Vierailija
46/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:22"]

Mitkä ovat sydäninfarktin EKG-muutokset? Minä muuten tiedän.

[/quote]

En ole AP vaan 29, mutta ei älykkyys tarkoita että olisi kirjaviisas. Eivät ne liity mitenkään toisiinsa. Mitattavissa oleva älykkyys korreloi "aivojen prosessorin tehokkuuden" kanssa ja älykkäillä on hyvä lähimuisti, eli pystyvät muistamaan kulloinkin työn alla olevista asioista laajoja osia kerralla. Mutta kirjaviisautta kannattaa kysellä joltakin savantilta, joka muistaa kaiken näkemänsä tai lukemansa ulkoa (esim. puhelinluettelon).

29

Vierailija
47/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko kutsumusta käyttää älykkyyttäsi hyödyksi esim. työelämässä? Siinähän on hyvä mahdollisuus saada itselleen paitsi aineellista hyvää, myös henkistä tyydytystä asioiden kehittämisestä ja oikeasti todella tehdä jotain mikä voi koitua monien hyödyksi.

Itse olen sitä mieltä, että pelkkä älykkyys ja sen ylenpalttinen hyödyntäminen ilman sen käyttämiseen liittyvää harkintaa, joka tulee yleensä vasta koulutuksen ja pitkän kokemuksen kautta, on vähän niin kuin ajotaidoton lähtisi kaahaamaan Ferrarilla. Käytä älykkyyttäsi viisasti.

Vierailija
48/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin asperger nainen, ja äo yli 160, enkä ole ns. tunteeton, mutta en ole kiinnostunut sellaisista tavallisista suhteista, ja yleisestä höpinästä.

Toi on mun mielestä harhaluulo, että assit on tunteettomia, me ollaan monesti liiankin tunteellisia, mutta ei samalla tavalla kuin muut.

Lapsena rakastin eniten kissaani ja hevostani, en oikein välittänyt ihmisistä niin paljon, nykyään välitän eniten miehestäni, mutta en varmaan näytä välittämistä niin kuin muut. Koen muiden tunteellisuuden feikkinä ja sellaisena raskaana, mitä se onkin noin 99% ajasta ihmisten välillä. Assit ei jaksa oikein feikata missään asiassa.

Luulen, että tuohon ns. tunteettomuusaspektiin liittyy muutakin kuin assburgerismi, jos sellaista on.

Tuon taiteellisuuden ja siihen uppoamisen tunnistan itsessäni myös, ja olisin kyllä vastannut myös tuon ikäisenä muille tunneasioihin liittyen ettei itselläni ole tunteita, koska olin nähnyt vain tietynlaista tunteellisuutta, enkä tunnistanut siitä itseäni, myöhemmin sitten tajusin, että välitän ja rakastan kyllä, mutta en näytä sitä samalla tavalla.

Eikä siis ole mitään kysymyksiä ap:lta, tuli vaan mieleen tuo siitä tunteettomuudesta.

Vierailija
49/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko älyään haluta käyttää muiden hyödyksi, jos ei tunne rakkautta?

Vierailija
50/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:13"]

[/quote]

Miksi et tarvitse läheisyyttä tai rakkautta, johtuuko se Aspergeristasi? Miksi Asperger ei voisi tarjota rakkautta ja hellyyttä toiselle? Oletko narsisti tai psykopaatti?

Sitoutuminen toki edellyttäisi useiden asioiden loksahtamista paikoilleen sitten joskus, kun jonkun samankaltaisen satut löytämään.

Olet vielä aika nuori, väittäisin että mahdollisesta varhaiskypsyydestä riippumatta näet asian aika toisin jo ennen kuin täytät 25 vuotta.

Jos väittämäsi tuloksestasi ja vahvuuksistasi pitävät paikkansa, voin sanoa osaksi ymmärtäväni sinua. Väistämättä se eristää jonkin verran, mutta voit toisaalta myös etsiytyä muiden älykkäiden seuraan. Ehkä sekin sulattaa sinussa jotakin, joka nyt ei näyttäydy edes sinulle itsellesi?

[/quote]

Ihmisen seksuaalisuuden eläimellisyys ahdistaa minua; pyrin henkisyyteen, en vaistojen tottelemiseen. Lapsenakaan en koskaan kiintynyt esim. tarhatäteihin muiden lasten tavoin, vaan minulle ihmisiä tärkeämpiä olivat paikat ja maisemat. Mieleni on temppelini, kuvani maailmani, ihmisiä en osaa ottaa mukaan.

Vierailija
51/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole opetellut pilkkusääntöjä?

Vierailija
52/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:28"]Tunnetko kutsumusta käyttää älykkyyttäsi hyödyksi esim. työelämässä? Siinähän on hyvä mahdollisuus saada itselleen paitsi aineellista hyvää, myös henkistä tyydytystä asioiden kehittämisestä ja oikeasti todella tehdä jotain mikä voi koitua monien hyödyksi.

Itse olen sitä mieltä, että pelkkä älykkyys ja sen ylenpalttinen hyödyntäminen ilman sen käyttämiseen liittyvää harkintaa, joka tulee yleensä vasta koulutuksen ja pitkän kokemuksen kautta, on vähän niin kuin ajotaidoton lähtisi kaahaamaan Ferrarilla. Käytä älykkyyttäsi viisasti.

[/quote]

Kyllä, haluaisin joko arkkitehdiksi tai vapaaksi taiteilijaksi.

Vierailija
53/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:32"]Mikset ole opetellut pilkkusääntöjä?

[/quote]

Äidinkielen numeroni on aina ollut 10, oikeinkirjoitukseni pitäisi kyllä olla kunnossa.

Vierailija
54/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:30"]Voiko älyään haluta käyttää muiden hyödyksi, jos ei tunne rakkautta?

[/quote]

En ole millään tavalla velvollinen käyttämään älyäni muiden hyödyksi. Olen pettynyt ihmiskuntaan.

Vierailija
55/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiin aina tarvitse kiintyä seksuaalisesti ja eläimellisesti. Esim. niihin tarhatäteihin tai vanhempiin. Tiedätkö että rakkautta on monenlaista?

Vierailija
56/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:38"]Ei ihmisiin aina tarvitse kiintyä seksuaalisesti ja eläimellisesti. Esim. niihin tarhatäteihin tai vanhempiin. Tiedätkö että rakkautta on monenlaista?

[/quote]

Kyllä tiedän. Tarkoitin, että a) seksuaalisuus ahdistaa minua, koska näen sen niin eläimellisenä ja b) niin sanottu ei-seksuaalinen rakkaus on minulle tuntematon käsite, siitä esimerkkinä tuo tarhatätien karttaminen

Vierailija
57/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ettet koe tunteita, mutta tunnet kuitenkin intohimoa taiteeseen?

Vierailija
58/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jakaa jonkin runoistasi?

Vierailija
59/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:45"]Sanoit ettet koe tunteita, mutta tunnet kuitenkin intohimoa taiteeseen?

[/quote]

Tässä en näe mitään ristiriitaa.

Vierailija
60/92 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:46"]Voisitko jakaa jonkin runoistasi?

[/quote]

En. Niillä saattaa joskus olla taloudellista arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme