Kysy mitä vain henkilöltä jonka ÄO on 155
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:24"]Ethän ikinä lisäänny?
[/quote]
En tiedä. Millä perusteella noin sanot?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:26"]Tunnistatko muiden ihmisten älykkyyden? Mistä älykkyytesi koostuu? Haluaisitko olla vieläkin älykkäämpi? Pitävätkö noi älykkyyskliseet mielestäsi paikkansa? Nouseeko älykkyytesi vuosi vuodelta? Mikä on typerintä mitä tyhmät tekevät?
[/quote]
Älykkyysosamäärä ei minun mielestäni kerro kuin yhdenlaisesta äkykkyydestä. Kannatan ehdottomasti Gardnerin lahkakkuusteoriaa, sillä älykkyyttä on monenlaista. Itselläni on esimerkiksi visuaalista älykkyyttä ja loistava avaruudellinen hahmotuskyky, joku toinen taas saattaa olla huippuälykäs musikaalisesti ja niin edelleen.
En koe olevani mitenkään erityisen älykäs.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:26"]Oletko masentunut?
[/quote]
Riippuu keneen vertaa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:25"]Minkä testin perusteella olet saanut äo yli 155?
[/quote]
Asperger-diagnoosiani tehtäessä minulta mitattiin ÄO.
Kaikki työttömät turvetta nostamaan ja halkoja hakkaamaan, puolikuntoiset kahvinkeittäjiksi suon reunalle. Simsalabim: ei työttömiä ja Suomi nousuun!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:42"]Kaikki työttömät turvetta nostamaan ja halkoja hakkaamaan, puolikuntoiset kahvinkeittäjiksi suon reunalle. Simsalabim: ei työttömiä ja Suomi nousuun!
[/quote]
Vaikka näin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:58"]Voisitko olla parisuhteessa henkilön kanssa, jonka ÄO on 100 tai vähän alle?
[/quote]
Parisuhde ei kiinnosta minua, mutta kyllä minä seksiä voisin harrastaa ihmisen kanssa, jonka ÄO on 100 tai vähän alle.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:58"]Keskihajonta?
[/quote]
Hajonnut keskeltä, kiertynyt ympärillesi kuin verinen boa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:42"]
Kaikki työttömät turvetta nostamaan ja halkoja hakkaamaan, puolikuntoiset kahvinkeittäjiksi suon reunalle. Simsalabim: ei työttömiä ja Suomi nousuun!
[/quote]
Tarkoitat kai laskuun? Kateuden välttely hinnalla millä hyvänsä ei ole juuri mitään hyvää tuottanut. Mutta vaikka tuolla epäajanmukaisuudessaan fasistisella reseptillä torjutaan työpaikanhaltijoiden kateutta, niin suotyöläisten kateus yltyy siihen mittaan, että oksat pois. Kun työttömyyteen karkotettu joukko alkaa oikeasti harata vastaan, siitä on yleislakkoon verrattavat seuraukset. Vai mitä pidätte ajatuksesta, että äkkiä kaksisataa Prisman asiakasta alkaa syödä hyllystä ja kieltäytyy poistumasta ilmoittaen vain, että näin toimii osuuskauppaväki? Mielenosoituksia on monta lajia, ja kun älymystö koulutetaan työttömiksi ilman mitään järkevää elintilaa, alkaa sellainen vastustus, ettei sitä osata vielä kuvitellakaan. Syrjäyttämisyhteiskunnan toimivuus perustuu syrjäytettyjen kiltteyteen, eikä sitä tule riittämään rajattomiin.
Ja minä en sitten ole aloittaja.
Keskihajonta kertoo ÄO-tuloksesta hyvin paljon. Kas kun tulos ei ole absoluuttinen vaan se riippuu täysin valitusta keskihajonnasta. Jos tuo tulos oli Suomen Mensan nykyään käyttämällä keskihajonnalla (15) saavutettu, sitten se on jo selvästi poikkeava.
No kysytään mille alalle päädyit, ja miksi kummassa parisuhde ei kiinnosta?
Mihin käytät älyäsi, jos et ole yhteiskunnallisesti valveutunut etkä seuraa politiikkaa? Yhteiseksi hyväksi et siis käytä (buu). Käytätkö omaksi eduksesi?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:05"]Keskihajonta kertoo ÄO-tuloksesta hyvin paljon. Kas kun tulos ei ole absoluuttinen vaan se riippuu täysin valitusta keskihajonnasta. Jos tuo tulos oli Suomen Mensan nykyään käyttämällä keskihajonnalla (15) saavutettu, sitten se on jo selvästi poikkeava.
[/quote]
Olen lukion toisella, 17-vuotias.
Parisuhde ei kiinnosta minua, koska en tarvitse läheisyyttä enkä rakkautta, sitä en myöskään kenellekään voi tarjota. En hae muilta hyväksyntää enkä turvaa. Sitoutuminen myös olisi kaltaiselleni erakolle kauhistus. Sosiaalisten normien täyttämistäkään en koe tarpeelliseksi elämäni kannalta.
Eli tämän aloituksen tarkoitus oli lähinnä väittää, että korkean älykkyystestituloksen saaneet olisivat Aspergereita, mikä AP:n käsityksen mukaan tarkoittaa myös, että nämä ovat sairaita tai oikeastaan vammaisia eivätkä halua myöskään parisuhdetta.
Oliko AP:lla muita virheellisiä käsityksiä ja ennakkoluuloja, jotka haluaisit jakaa kanssamme?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:09"]Mihin käytät älyäsi, jos et ole yhteiskunnallisesti valveutunut etkä seuraa politiikkaa? Yhteiseksi hyväksi et siis käytä (buu). Käytätkö omaksi eduksesi?
[/quote]
Minä piirrän ja maalaan ja kirjoitan runoja.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:09"]Mihin käytät älyäsi, jos et ole yhteiskunnallisesti valveutunut etkä seuraa politiikkaa? Yhteiseksi hyväksi et siis käytä (buu). Käytätkö omaksi eduksesi?
[/quote]
Minä piirrän ja maalaan ja kirjoitan runoja.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:05"]Keskihajonta kertoo ÄO-tuloksesta hyvin paljon. Kas kun tulos ei ole absoluuttinen vaan se riippuu täysin valitusta keskihajonnasta. Jos tuo tulos oli Suomen Mensan nykyään käyttämällä keskihajonnalla (15) saavutettu, sitten se on jo selvästi poikkeava.
[/quote]
Olen lukion toisella, 17-vuotias.
Parisuhde ei kiinnosta minua, koska en tarvitse läheisyyttä enkä rakkautta, sitä en myöskään kenellekään voi tarjota. En hae muilta hyväksyntää enkä turvaa. Sitoutuminen myös olisi kaltaiselleni erakolle kauhistus. Sosiaalisten normien täyttämistäkään en koe tarpeelliseksi elämäni kannalta.
[/quote]
Koetko rakkautta vanhempiisi tai muihin mahdollisiin perheenjäseniisi? Tämä asperger-puoli kiinnostaa minua enemmän kuin häkkyröiden piirtelytaito (jos testattu sillä tavoin).
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 01:14"]Eli tämän aloituksen tarkoitus oli lähinnä väittää, että korkean älykkyystestituloksen saaneet olisivat Aspergereita, mikä AP:n käsityksen mukaan tarkoittaa myös, että nämä ovat sairaita tai oikeastaan vammaisia eivätkä halua myöskään parisuhdetta.
Oliko AP:lla muita virheellisiä käsityksiä ja ennakkoluuloja, jotka haluaisit jakaa kanssamme?
[/quote]
Joo-o.
Keinotekoinen ÄÖ-mittaus ei kerro juuri mitään, no onhan se toki yksi testi testien joukossa. Arkiälykkyys ja -luovuus eivät korreloi tuon keinomitallisen oletusälyn kanssa juurikaan - valitettavasti! Ja juuri niitä elämässä tarvitaan!