Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri käynyt yli 10x koronatestissä

Vierailija
27.11.2020 |

Onko normaalia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kertaakaan, sairaalassa töissäkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on oireita ja ei kävisi, niin taatusti muuttaisit ja valittaisit täällä miten vastuuton työkaverisi on. Eli on normaalia. Jokainen fiksu varmistaa tilanteen jos kerran oireilee. Vähemmän fiksu kyselee onko se normaalia näinä aikoina.

Vierailija
4/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole normaalia. Joka kuukausi käynyt testissä kerran tai kaksi? Joka kuukausi sairaslomalla pari päivää? Ihan kivaa saikuttamista. Mutta itse en kehtaa.

Vierailija
5/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollaisia työkavereita on pari. Vähän nenä valuu kylmässä ja heti testiin ja saa kivan vapaapäivän. Käyvät ulkoilemassa ja jumppaavat kotona...

Vierailija
6/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai hää saa siitä jotain seksuaalisia potkuja, silloin kun sattuu onenllisesti, ja on vastakkaista sukupuolta oleva tunkemasa puikkoa nenään. Niin onhan siinä aina pieni kuumotus päällä, tulee jopa ehkä lievä s/m-fiilis: pahoinpitele minua hellästi  ja varovasti, olen nämä muutamat sekunnit täysin mielivaltasi varassa

Vierailija
7/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissäkin? :D

8/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi näin päin. Koronatesti on sen verran epämiellyttävä, että ei kukaan sellaieen huvikseen mene.

Vierailija
9/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kalliiksi tulee. Laskeskelin, että se kausityöntekijöiden rypäskin landella tuli maksamaan 12 000 euroa veronmaksajille.

Vierailija
10/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on tehnyt tosi hallaa ahdistusherkille, sosiaalisten tilanteiden pelkoisille ja pakko-oireiseen häiriöön taipuvaisille. Tätä satoa korjataan psykiatrian poliklinikoilla vielä pitkään.

Vierailija
11/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että olet pysynyt oireettomana. Suurin pelkoni oli kun sisareni oli tehohoidossa, että joku vielä tartuttaisi häneen koronan.

Vierailija
12/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vi..... on edes mahdollista että muka oireita on joka kuukausi? Ei ole normaalia olla edes joka kuukausi flunssassa. Olen 49v. nainen ja seitsemään vuoteen en sairastanut flunssaa.

Vierailija
13/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on tehnyt tosi hallaa ahdistusherkille, sosiaalisten tilanteiden pelkoisille ja pakko-oireiseen häiriöön taipuvaisille. Tätä satoa korjataan psykiatrian poliklinikoilla vielä pitkään.

Monelle mt- ja päihdeongelmaiselle korona on ollut kuin taivaan lahja. Etätöissä ja muutenkin sosiaalisesti eristäytyneenä voi tissutella vapaasti aamusta iltaan joka päivä. Siitä ettei ole ystäviä eikä harrastuksia ja elää netissä 24/7 on yhtäkkiä tullut hyve, vaikka tosiasiallinen taustasyy olisikin se että on aina ahdistanut mennä ulos ja kaupassa voi tulla paniikkikohtaus jne. Kiitosta saa myös jos on "hygieeninen" mikä pakko-oireisilla herkästi tarkoittaa sitä että käsiä ja pintoja ja kebgänpohjia kuurataan pesu- ja desinfiointiaineilla kymmeniä kertoja päivässä. Mutta sehän on vain koronantorjuntaa jota pitäisi selostaa, ei arvostella. Vaikka lopulta iho vuotaakin verta. Maskeja olen nähnyt nuorten keskustelupalstoilla kommentoitavan että toivottavasti jäisivät pysyväksi pysyväksi tavaksi koska ahdistaa vähemmän kun toiset eivät näe kuinka ruma on.

Vierailija
14/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vi..... on edes mahdollista että muka oireita on joka kuukausi? Ei ole normaalia olla edes joka kuukausi flunssassa. Olen 49v. nainen ja seitsemään vuoteen en sairastanut flunssaa.

onko muka mahdollista , että joku 49v kuvittelee kaikkien elämän menevän kuin hänellä ?

Vierailija
15/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jota pitäisi ARVOSTAA...ei selostaa

Vierailija
16/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko muka mahdollista , että joku 49v kuvittelee kaikkien elämän menevän kuin hänellä ?

Juu en mutta ei tosiaan ole normaalia että joka kuukausi on flunssan oireita.

Vierailija
17/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pohtinut, että olisi kyllä nyt helppoa saikuttaa. Mikäs siinä, kun soittaa töihin, että on vähän köhököhö ja "outo olo" päässä tai vatsa kuralla ja esimies sanoo, että mars testiin. Sitten soitat, että tarvitset itsellesi testiajan, kun esimies vaatii, kun on vähän köhököhö, ripulia ja "outo olo". Sitten vaan drive iniin testaukseen ja kotiin lorvimaan ja "odottelemaan negatiivista testitulosta". Ei se sen vaikeampaa ole, kuin vähän feikata.

Vierailija
18/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku kouraan, niin turhat testit vähenisivät 

Vierailija
19/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Parempi näin päin. Koronatesti on sen verran epämiellyttävä, että ei kukaan sellaieen huvikseen mene.

Ei ole niin epämiellyttävä, etteikö kotona hengaileva tapasaikuttaja menisi, jotta saa kytätä sitä mielenkiintoista Netflix-sarjaa tai pelata tietokoneella, jota työnteko estää.

Vierailija
20/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en mutta ei tosiaan ole normaalia että joka kuukausi on flunssan oireita.

Tänä vuonna mulla alkoi flunssan oireet jo tammikuun lopulla (yleensä vasta kuukautta myöhemmin), kun Viron puolelta alkoi tulla ensimmäiset pähkinäpensaan siitepölyt. Oireet loppuivat syksyllä, kun pujo lakkasi kukkimasta. Mulla on myös vasomotorinen riniitti eli lämpötilojen vaihtelut aiheuttavat mulle flunssan oireita. Lisäksi monet mausteet aiheuttavat mulle aivastelua ja nenän vuotamista. Itse tiedän, mistä nämä oireeni milloinkin johtuvat. Ennen koronavirusta ketään ei kiinnostanut, kun mulla oli näit oireita. Mutta nyt jokainen tuttu ja tuntematon ensimmäisenä epäilee, että mulla on korona.

Keväälllä tarvitsin pitkästä aikaa astmalääkkeitä ja koitin uusia vuosia sitten vanhaksi mennyttä reseptiäni digiklinikan kautta. Ei meinannut millään onnistua vaan olisi vaan pitänyt lähteä koronatestiin. Vasta sitten, kun lopulta sain yhteyden lääkäriin ja selitin, että mulla ei ole pienintäkään aikomusta lähteä bussilla mihinkään koronatestiin, koska olen juuri koronan vuoksi pysynyt 2 kuukautta kotona neljän seinän sisällä, sain reseptin astmalääkkeisiin ilman koronatestiä.