Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri käynyt yli 10x koronatestissä

Vierailija
27.11.2020 |

Onko normaalia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vi..... on edes mahdollista että muka oireita on joka kuukausi? Ei ole normaalia olla edes joka kuukausi flunssassa. Olen 49v. nainen ja seitsemään vuoteen en sairastanut flunssaa.

Luultavasti olet mutta et vaan ole luokitellut sitä flunssaksi. Minäkään en saa koskaan kuumetta, lieviä flunssaoireita (nuha tai kurkkukipu) on kuitenkin suurimman osan vuotta. Sitä en tiedä miten usein ne johtuvata flunssasta ja miten usein jostain muusta.

Vierailija
22/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Mä pidin jo "pahana" kun kaveri on käynyt 5 kertaa. Syyt ovat olleet sellaisia että aamulla on kurkku tuntunut karhealta, oli väsynyt olo jne. Oireet ovat aina loppuneet neg testitulokseen ja sitten on voinut vaikka lähteä ryyppäämään. Siis vaikutelma että hänellä määräajoin korona-ahdistus jotenkin kasvaa tietyn raja-arvon yli ja alkaa hillitön itsensä tarkkailu kunnes testiinhakeutumiskynnys ylittyy, nega testi sitten poistaa ahdistuksen ja tuntee heti itsensä heti aivan terveeksi kunnes viikkojen kuluessa ahdistus taas alkaa vähitellen kasvaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kertaa on jo aika paljon mutta olen itsekin käynyt neljä kertaa: harmi kyllä kuulun siihen osaan ihmisistä joka sairastaa tiheään, monta kertaa vuodessa vähintään jonkin asteista kuumetta, yskää ja nuhaa. Normioloissa en joutuisi miettimään olenko altistanut kollegani tai riskiryhmää kuuluvan läheiseni, kun satunnaisesti olen heitä nähnyt, tai voinko osallistua kaksi päivää oireiden päättymisen jälkeen johonkin tapaamiseen joka olisi hyvä pitää kasvokkain työnantajan edun vuoksi.

Koronatestit on hoidettu lähinnä iltaisin, eikä sillä olisi muutenkaan merkitystä töiden tekoon enkä saikuta oireiden vuoksi jos en ole aidosti niin huonossa kunnossa etten töitä voi tehdä. Asiantuntijatyössä teen lähinnä etänä töitä, ja teen niitä silloin kun on lieviä oireita mutta olen työkunnossa. Vaikka sairastaisinkin muutaman päivän, samat työt siellä odottavat kirittävinä että itse ainakin koen sen olevan kaikkien etu että testit on otettu, mahdolliset altistukset tulisivat tietoon nopeasti ja voin välttää muisen tartuttamista.

Hyvä tietysti että kaikilla ei ole tällaista infektiotaipumusta, en sitä kenellekään vaivaksi toivo, mutta kun ei tartuntaa muullakaan voi todentaa niin sitte käydään testeissä.

Vierailija
24/24 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siinä paljon muita mahdollisuuksia ole kun töissä pelotellaan joka hetki sillä että jos on pieniäkin oireita niin jäätävä kotiin. Niin että jos jossain vaiheessa mielii sinne töihin takaisin niin on se vaan käytävä testauttamassa että tietää ettei ole sitä itteensä.

Mm. yksi julkkis joutui yhden projektin takia käymään testissä ja tulos oli positiivinen, oireina oli ollut väin vähäistä väsymystä eikä hänellä ollut käynyt mielessäkään että olisi taudissa