Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 163 cm pitkä 75 kiloinen nainen mielestäsi lihava?

Vierailija
04.04.2014 |

ev

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lihava.

Vierailija
42/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joko tosiaan reippaasti ylipainoinen ellei ole kehonrakentaja. Pulla pois suusta ja lenkille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:43"]

Ihminen valehtelee kaikista eniten itselleen, itsepetos on uskomattoman yleistä ja helppoa. Yhteiskunta jossa elämme ei pidä ylipainoa kovin ihailtavana asiana, koska on tutkittua että siitä on ihmiselle terveyshaittoja, joten lähes jokainen ylipainon kanssa kamppaileva haluaa uskotella itselleen ettei oma tilanne ole niin kovin paha tai sitten sitä keksii tekosyitä kuten lihaksikkuus (lihasten päällä kuitenkin aikamoinen rasvakerros), "isot luut", leveät hartiat, kurvikkuus ja isot rinnat ja "muodokas" takapuoli yms.

Jokainen perusbiologiaa tunteva ymmärtää että 75kg paino on aivan liikaa 163cm pitkälle ihmiselle, vaikka olisikin lihasta tai rotevat hartiat tai mitä tahansa. Siinä painossa on vähintään 10kg matka normaalipainon ylärajalle, vielä pidempi matka normaalipainon keskivaiheille tai alarajalle. Jos ei kärsi jostain fyysisestä vaivasta tai sairaudesta, joka aiheuttaa tuollaisen ylipainon niin varmasti kannattaa muuttaa elintapojaan ja pyrkiä terveempään painoon eikä jatkaa itsepetosta ja uskotella itselleen olevansa vain "kurvikas", "isorintainen" tai "lihaksikas".

Uskomatonta on, että moni täällä alapeukuttaa näitä vastauksia jossa on rehellisesti sanottu että kyllä tuo paino on liikaa ja lihavuutta 163cm pitkällä ihmisellä. Mitä se sitten on? Miksei tosiasioita voi myöntää ja puhua asioista oikeilla nimillä?

[/quote]

Monien tutkimusten mukaan muuten terveydelle parasta on lievä ylipaino, taisi olla BMI 27 missä kuolleisuus oli pienin... 

[/quote]

Jipii, nyt heti syömään 5-10 ylikiloa!! Tuohan suorastaan yllyttää lihavuuteen:)

No thanks, mielummin olen rehellisesti normipainoinen koska jo bmi 25 tulee huono ja raskas olo.

Vierailija
44/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
45/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:31"]

Ei lihava, vaan lievästi ylipainoinen. Voi kuitenkin näyttää ihan normaalipainoiseltakin. Itse olen 161 cm ja painan 63 kg, hoikka olen.

[/quote]

Voi tätä itsepetoksen määrä. Sanamuodoista viis, läski mikä läski.

Vierailija
46/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:57"]

Ihminen valehtelee kaikista eniten itselleen, itsepetos on uskomattoman yleistä ja helppoa. Yhteiskunta jossa elämme ei pidä ylipainoa kovin ihailtavana asiana, koska on tutkittua että siitä on ihmiselle terveyshaittoja, joten lähes jokainen ylipainon kanssa kamppaileva haluaa uskotella itselleen ettei oma tilanne ole niin kovin paha tai sitten sitä keksii tekosyitä kuten lihaksikkuus (lihasten päällä kuitenkin aikamoinen rasvakerros), "isot luut", leveät hartiat, kurvikkuus ja isot rinnat ja "muodokas" takapuoli yms.

Jokainen perusbiologiaa tunteva ymmärtää että 75kg paino on aivan liikaa 163cm pitkälle ihmiselle, vaikka olisikin lihasta tai rotevat hartiat tai mitä tahansa. Siinä painossa on vähintään 10kg matka normaalipainon ylärajalle, vielä pidempi matka normaalipainon keskivaiheille tai alarajalle. Jos ei kärsi jostain fyysisestä vaivasta tai sairaudesta, joka aiheuttaa tuollaisen ylipainon niin varmasti kannattaa muuttaa elintapojaan ja pyrkiä terveempään painoon eikä jatkaa itsepetosta ja uskotella itselleen olevansa vain "kurvikas", "isorintainen" tai "lihaksikas".

Uskomatonta on, että moni täällä alapeukuttaa näitä vastauksia jossa on rehellisesti sanottu että kyllä tuo paino on liikaa ja lihavuutta 163cm pitkällä ihmisellä. Mitä se sitten on? Miksei tosiasioita voi myöntää ja puhua asioista oikeilla nimillä?

[/quote]

Monien tutkimusten mukaan muuten terveydelle parasta on lievä ylipaino, taisi olla BMI 27 missä kuolleisuus oli pienin... 

[/quote]

Tietääkseni mikään tutkimus ei perustele että ylipaino olisi terveydelle parempi kuin terve normaalipaino. Tiedän, että on olemassa tutkimuksia joiden mukaan lievä lihavuus ei välttämättä lyhennä ihmisen elinikää, mutta lievä lihavuus voi silti huonontaa elämänlaatua ja altistaa monille sairauksille ja pienemmille elämänlaatuun vaikuttaville vaivoille, jotka eivät kuitenkaan ole kuolemaan johtavia. Onko olemassa salaliittoteoria siitä, miksi lääkärit ja asiantuntijat kuitenkin suosittelevat ihmisille normaalipainoa BMI 18,5-24,9 eikä lihavuutta tai liiallista laihuutta?

On eri asia elää pitkään, kärsien ylipainon aiheuttamista sairauksista tai elää pitkään ilman niitä sairauksia, elämässä kun on muutakin tärkeää kuten elämänlaatu, jaksaminen ja hyvä terveys. Lieväkin lihavuus rasittaa ihmisen niveliä, altistaa mahdollisesti muille pienemmille mutta ei kuolemaan johtaville mutta kuitenkin elämänlaatun vaikuttaville vaivoille kuten jalkojen askelvirheille, selkävaivoille jne kun paino kuormittuu väärällä tavalla, myöhemmällä iällä sairauksille ja voi huonontaa vointia ja jaksamista.

Joidenkin asiantuntijoiden ja tutkijoiden mukaan ylipainoiset ihmiset myös käyvät vaivojensa takia useammin lääkärissä ja seurannoissa, (esim diabetes, kolesteroli, sydän- ja verisuonitaudit), jolloin vaaralliset elämänlaatuun ja elinikään vaikuttavat sairaudet myös diagnosoidaan herkemmin ja aiemmin mutta tämäkin on yksi teoria muiden joukossa.

Hiljattain oli myös uutisoitu että terveellinen ylipaino on vain myytti, jossa myös puhuttu niistä piilevistä riskeistä jotka eivät tule esiin välittömästi vaan vasta viiveellä: http://yle.fi/uutiset/tutkimus_terveellinen_ylipaino_on_myytti/6967587

Vierailija
47/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:31"]

Ei lihava, vaan lievästi ylipainoinen. Voi kuitenkin näyttää ihan normaalipainoiseltakin. Itse olen 161 cm ja painan 63 kg, hoikka olen.

[/quote]

[/quote]

Jep, ei 161/63 voi olla hoikka, vaikka olisi pelkkää lihasta.

Vierailija
48/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muotoilit sanoiksi sen, mitä ajattelin. :)

Lihavuus ei ole "huonoa tuuria" ja harvoin myöskään täysin jonkin fyysisen vaivan aiheuttamaa. On eri asia lösähtää sohvalle fyysisen vaivan tai lääkityksen tekosyyllä kuin että oikeasti olisi täysi mahdottomuus liikkua ja syödä terveellisesti. Usein ruokavaliosta ja urheilusta on vain hyötyä fyysisiin vaivoihin ja tekee hyvää pääkopallekkin! Vaikka olisi jalka paketissa, voi kuntosalille mennä silti tekemään keskivartalon ja yläkropan lihaskuntoa, ja olkapään ollessa kipeä voi hyvin käydä kävelyllä tai treenata alavartaloa!

Usein nämä "kurvimimmit" ja "oikeat naiset" ovat todella vain jollain tekosyyllä oikeuttaneet itselleen sen ettei heidän tarvitse olla fyysisesti hyvässä kunnossa (en ota kantaa ulkonäöllisiin seikkoihin, vaan terveydellisiin!!) Mielestäni jokaisella on myös yhteiskunnallinen vastuu pitää huolta itsestään läpi elämänsä, eikä ylensyödä possuttaa ja sitten ihmetellä kun on diabetes ja sisäelimet voi pahoin ja käytetään julkisia verovaroja hoitoihin.

Ps.(muihin viesteihin viitaten) Eikö tuo BMI ole vähän vanhanaikainen mittari. Ei kerro mitään siitä paljonko kehonpainosta on lihasta/läskiä/nestettä. Kehonkoostumusmittaus kertoo kaikki nämä ja sen lisäksi viskeraalirasvan eli sisäelimiä ympäröivän rasvan määrän.

T: 170cm/58kg, rasvaprosentti 22.

Vierailija
49/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä edelliseen. Vituttaa lihavien naisten todella törkeä tapa tituleerata itseään "oikeiksi naisiksi", särähtää näin normaalipainoisen korvaan. Olenko vähemmän oikea nainen kun olen fyysisesti terveessä kunnossa ja hoikka?

Vierailija
50/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi muuten ymmärtää ja tulkita, että jos lievä lihavuus ei välttämättä lyhennä ihmisen elinikää tai aiheuta ennenaikaista kuolemaa, niin se on sama kuin "lievä lihavuus on ihmiselle kaikkein terveellisintä"? Eihän se ole läheskään sama asia. 

Niissä tutkimuksissa kun ei puhuttu niinkään terveydestä vaan kuolleisuudesta, eli vaikka kaikki ylipainon ja lihavuuden aiheuttamat haitat eivät välttämättä lyhennä elinikää niin tottakai ne voivat silti haitata elämää ja laskea elämänlaatua. 

Vierailija
51/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 163 cm 70 kg tiimalasivartaloinen (isot rinnat, leveä lantio, normaali vyötärö), ja koen oloni turhan pulleaksi.

Hyvänolon painoni on 60-65 kg. Siinä painossa vyötäröltä on ylimääräiset pois eikä missään pullistele mitään makkaroita :)

Pelkkä paino ja pituus ei kerro hirveän paljon, sillä lihasten koko ja ruumiinrakenne vaikuttavat myös.

Tärkeintä lienee kuitenkin, että itse kokee olonsa hyväksi omassa painossaan. Muiden mielipiteiden mukaan ei kannata alkaa elämään.

Vierailija
52/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on lihava. Olen itsekin pyöreähkö, vaikka mittani ovat 67,5kg/174cm!

Vierailija
53/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on lihava! Itse 163 cm/ 55 kg, ja haluan ehdottomasti kesäksi vielä pari kiloa pois. Vyötäröllä tuntuu olevan jotain ylimääräistä,eikä biksut näytä hyvältä, kun jenkkakahvat tursuilee... Lenkille siis ja pullat & namit pois!

Vierailija
54/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo todella paha ylipainos. Itse ole 174 pitkä ja painan n. 66 kiloa ja en ole mitenkään hoikka, vaan ihan normaalipainoinen ja yritän tiputtaa viisi kiloa. Ja minulla on kuitenkin isot rinnat ja lihaksikkaat pakarat, jotka myös omalta osaltaan lisäävät painoa ja silti mahassani on pari kiloa ylimääräistä.

Vierailija
55/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen mies olen 10cm pidempi ja 10kg kevyempi

Vierailija
56/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Itse olen 172 cm ja 64 kg ja näillä mitoilla mullakin on ylimääräistä muutama kilo.

Vierailija
57/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:31"]

[/quote]

Öh. Saman pituinen ja kymmenen kiloa kevyempi. Muuten kai aika normaali, mutta maha pömpöttää ja reidet ovat aika tukevat (lihastakin on!). Hoikka en ihan ole.

Vierailija
58/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 177cm/75kg ja mielestäni siinä on ihan tarpeeksi. Aion laihduttaa. Eli kyllä on lihava.

Vierailija
59/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmasti riippuu... Siis onko se läskiä vai lihasta. Ei paino lihavuutta kerro, vaan se miltä näyttää. Itse olen 168 cm ja jos painaisin yli 60 kg, näyttäisin jo vähän lihavalta. Mutta itselläni ei olekaan melkein yhtään lihasta.

Vierailija
60/119 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:31"]

[/quote]

[/quote]

Jep, ei 161/63 voi olla hoikka, vaikka olisi pelkkää lihasta.

[/quote]

Kyllä tuossa viitattiin aloittajan mittoihin, eikä tämän 161/63.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi