Onko 163 cm pitkä 75 kiloinen nainen mielestäsi lihava?
Kommentit (119)
Jännää kyllä, itse olen himpun alle 162 "pitkä" ja painan nyt 55kg, mikä on eräänlainen ihannepainoni.
Pulskimmillani olen painanut 65kg, mikä oli todellakin aivan liikaa ja näytin melkoisen pontsolta!
Mitä järkeä edes kysyä? Läski on.
Onhan sinulla ylipainoa. Voisit laihduttaa n. 20 kg.
"Tässä esim. lihaksia, ei mielestäni näytä lihavalta:
http://www.mybodygallery.com/photos-36598-body-shape.htm?StartAt=16#.Uz7CIl7m5UA "
Kyllähän toi lihava on..
Painoa on mun mielestä liikaa. Olen samanpituinen ja paino ennen raskautta 58 kg, nyt 62 kg viidennellä kuulla raskaana ja tunnen itseni valtavaksi. Minulle sopiva paino olisi 56-57 kg. Ja minulla on myös lihasta.
Minusta 163/75 on juuri sopivan pantava.
Riippuu ihan mitoista ja kehon koostumuksesta. Olen itse 10 senttiä pidempi, painan 68 kg ja olen kaamea plösö tursas, 10 kg ainakin pitäisi saada pois.
Itse painan saman verran. Ja olen 174 cm pitkä. Ja todella iloinen, kun sain 10 kg tiputettua ja nyt painoindeksini on nippa nappa normaalin rajoissa ja vaatteita saa taas ns. normaaliosastolta (koko 42).
Eli kyllä, olet arvarenkin kihava - ellet ole todella lihaksikas.
Mä oon 164 ja 71kg. Vuosi sitten oli lihasta enemmän ja paino oli 68kg ja ihmiset kehui kuinka hvältä näytän. Liikunta jäi ja osa lihaksesta muuttui läskiksi, olen siis näillä mitoilla pyöreä vaikka vuosi ja -3kg sitten olin upea :) liiknta on palailemassa takaisin elämään, joten eiköhän se rasvakin lihakseksi muutu. Tosin "salihirmu" mieheni aina jaksaa kehua, kuinka ihanalta naisellinen nainen tuntuu.
Itse olen 165/53. Joten sanoisin että olet ylipainoinen. Mutta en voi tietää lihas/rasvaprosenttejasi joten kysymykseen ei voi oikeastaan vastata.
Itse olen juurikin 163 senttinen ja painaessani 75 kiloa tunsin itseni kyllä lihavaksi: maha oli pallo, selkä-/kylkimakkaroita oli reippaasti...niin ja sitä selluliittia. En jaksanut liikkua ja kenkien sitominenkin alkoi hengästyttämään. Housut olivat vähintään kokoa 44. En nyt tietenkään ollut ulos päin sairaaloisen lihava, ehkä mua olisi kuvattu sanalla tukeva, mutta olo oli todella epämiellyttävä. 60 kilossa olo alkaa tuntumaan omalta ja 55-57 ihanteelliselta - silloin jaksan treenata, lihakset alkavat erottumaan ja olen parhaimmillani.
Miten paljon naisella voi lihakset painaa? Ei normi saliruusulla nyt niin kauheasti että niistä se ylipaino tulisi. Olen itse 167 cm, 65 kg ja olen jo muutaman vuoden käynyt salilla, spinningissä ja ryhmäliikuntatunneilla monta kertaa viikossa. Silti tuntuu että painon pitäisi olla alle 60 kg jotta ylimääräinen höttö lähtisi. Sillä höttöä tähänkin urheilevaan kroppaan kuuluu siltikin vielä.
161/63 lihava?!?!!!
BMI:n mukaan ei ole. Kuten aikaisemmin on mainittu, että vartalon malli ja koostumus vaikuttaa.
Itse olen tismalleen noissa samoissa mitoissa. Koen itseni lihavaksi, vaikka oletettavasti paino onkin biologinen normaalipainoni. Minulla on syömishäiriö, joten kehonkuvani on vääristynyt. Täytyy vain luottaa ammattilaisiin. Painossa 55kg lääkäri sanoi minua liian laihaksi ja vielä painossa 58kg hän oli sitä mieltä, että pari kiloa ei olisi pahitteeksi. Hän katsoi vartaloni mallia, eikä BMI:tä. Saman totesivat syömishäiriöyksikön väki, kun hoitoni siirrettiin sinne.
On. 20 kg vähemmän, niin olisi normaalipainoinen.
Ihminen valehtelee kaikista eniten itselleen, itsepetos on uskomattoman yleistä ja helppoa. Yhteiskunta jossa elämme ei pidä ylipainoa kovin ihailtavana asiana, koska on tutkittua että siitä on ihmiselle terveyshaittoja, joten lähes jokainen ylipainon kanssa kamppaileva haluaa uskotella itselleen ettei oma tilanne ole niin kovin paha tai sitten sitä keksii tekosyitä kuten lihaksikkuus (lihasten päällä kuitenkin aikamoinen rasvakerros), "isot luut", leveät hartiat, kurvikkuus ja isot rinnat ja "muodokas" takapuoli yms.
Jokainen perusbiologiaa tunteva ymmärtää että 75kg paino on aivan liikaa 163cm pitkälle ihmiselle, vaikka olisikin lihasta tai rotevat hartiat tai mitä tahansa. Siinä painossa on vähintään 10kg matka normaalipainon ylärajalle, vielä pidempi matka normaalipainon keskivaiheille tai alarajalle. Jos ei kärsi jostain fyysisestä vaivasta tai sairaudesta, joka aiheuttaa tuollaisen ylipainon niin varmasti kannattaa muuttaa elintapojaan ja pyrkiä terveempään painoon eikä jatkaa itsepetosta ja uskotella itselleen olevansa vain "kurvikas", "isorintainen" tai "lihaksikas".
Uskomatonta on, että moni täällä alapeukuttaa näitä vastauksia jossa on rehellisesti sanottu että kyllä tuo paino on liikaa ja lihavuutta 163cm pitkällä ihmisellä. Mitä se sitten on? Miksei tosiasioita voi myöntää ja puhua asioista oikeilla nimillä?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 09:43"]
Ihminen valehtelee kaikista eniten itselleen, itsepetos on uskomattoman yleistä ja helppoa. Yhteiskunta jossa elämme ei pidä ylipainoa kovin ihailtavana asiana, koska on tutkittua että siitä on ihmiselle terveyshaittoja, joten lähes jokainen ylipainon kanssa kamppaileva haluaa uskotella itselleen ettei oma tilanne ole niin kovin paha tai sitten sitä keksii tekosyitä kuten lihaksikkuus (lihasten päällä kuitenkin aikamoinen rasvakerros), "isot luut", leveät hartiat, kurvikkuus ja isot rinnat ja "muodokas" takapuoli yms.
Jokainen perusbiologiaa tunteva ymmärtää että 75kg paino on aivan liikaa 163cm pitkälle ihmiselle, vaikka olisikin lihasta tai rotevat hartiat tai mitä tahansa. Siinä painossa on vähintään 10kg matka normaalipainon ylärajalle, vielä pidempi matka normaalipainon keskivaiheille tai alarajalle. Jos ei kärsi jostain fyysisestä vaivasta tai sairaudesta, joka aiheuttaa tuollaisen ylipainon niin varmasti kannattaa muuttaa elintapojaan ja pyrkiä terveempään painoon eikä jatkaa itsepetosta ja uskotella itselleen olevansa vain "kurvikas", "isorintainen" tai "lihaksikas".
Uskomatonta on, että moni täällä alapeukuttaa näitä vastauksia jossa on rehellisesti sanottu että kyllä tuo paino on liikaa ja lihavuutta 163cm pitkällä ihmisellä. Mitä se sitten on? Miksei tosiasioita voi myöntää ja puhua asioista oikeilla nimillä?
[/quote]
Monien tutkimusten mukaan muuten terveydelle parasta on lievä ylipaino, taisi olla BMI 27 missä kuolleisuus oli pienin...
Itse painan tuon verran nyt js olen 170cm pitkä ja minulla on n.8 kg liikaa.... Eli kyllä olet lihava,tai ainakin pyöreä.
Reilusti ylipainoinen. Tuo kilomäärä olisi ok 177-180 cm timmissä kunnossa olevalle miehelle. Täällä kysellään itsestään selvyyksiä.
Kyllä on melkoinen tankki. Olen itse saman mittainen ja yli 20kg kevyempi, enkä siltikään mikään laiheliini ja minulla on lihastakin.
Kannattaa tuosta ainakin 15kg pois pudottaa, tosin itse kyllä pitäisin 163/60 mittaistakin vähän plösönä ellei sitten oikeasti ole kunnolla lihaksia.