Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muistaa teiniajoiltaan värikkäät muoviset taskumatit?

Vierailija
27.11.2020 |

Niissä jotain yököttäviä sekoituksia kotoa. En ikinä unohda, miltä maistui seos, jonka kaveri oli ottanut salaa kotoaan mukaansa siihen kirkkaanpunaiseen taskumattiin: viskiä, konjakkia, likööriä, kotiviiniä iloisesti sekaisin. En tänäpäivänäkään pysty juomaan viskiä tai konjakkia sen silloisen humalan ja sen jälkeisen pahoinvoinnin takia. Vaikka siitä on kohta 40 vuotta aikaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhossa ja partioleirillä jotain punaista mehua niistä juotiin 70-luvun lopulla

Teinikäyttö jäi väliin, "lainattiin" isän taskumattia kartsalle...

Pitäisköhän kesällä 50-v. juhliin tehä vaikka valkkarisangriaa ja tarjoilla kerhopulloista, vois kaverit ihmetellä :D

Vierailija
22/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukattipullosta saa hienon lapion tai äyskärin tai verkonkohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taisi olla mehulle tarkoitettu pullo, litteähkö. 

Vierailija
24/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kerhopullon. Mun pullossani oli maitoa päiväkerhossa 70-luvun alussa.

Lapsellani oli 90-luvulla kerhossa mehua. Ei samassa, mutta samanlaisessa pullossa. Hänen pullonsa mahtui eväsrasiaan, joka oli samanvärinen pullon kanssa. Siihen mahtui siis vaikka leipä pullon viereen.

Vierailija
25/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt 10 krt mainittu, että se on kerhopullo, mehupullo, lasten pullo plaaplaa. Teinisekoitusten muistot kiinnostais enemmän! Mun kaveripiirissä niitä ostettiin myös taskumateiksi yläasteella joskus 80-luvulla. Kaljaakin niihin laitettiin, kossulla terästettynä! Ajateltiin, että juoma ku juoma.

Vierailija
26/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka muistaa mehukattipöntön?

Itsellä on kyllä mielessä valkoinen aika iso mehukatti mehukattipänikkä.

Mehukatti kiersi auton takapenkillä, ja mehukatti näkyi Rönnin lavalla Orivedellä, Hauhon urheilupuistossa ja ties missä ympäri Suomea Juhannuksenakin!

Pakko jatkaa, oli varmaan joku vuosi -84 ja kyllä mehukatti oli myös mukana niissä kuvioissa kun oltiin Hauhon urheilupuistossa kaverin kanssa, en muista pändiä, tai kuka soitti, mutta kun oltiin yöllä parkkipaikalla, niin minun autossa soi Heviä, ja kiva Maiden tuli juuri halaileen. Sitten mentiin kaikki saareen ja paistettiin grillillä makkaraa. Mehukattia kyllä otettiin kanssa. Maiden tuli samaan tosi kapoiseen sängyn tai siis sohvan aluskaukaloon, ja seuraavana päivänä mä en sitten millään muista kuinka se oli siis kuka piti kenen farkkutakkia, mutta minun se ei ollut, koska mulla ei tuolloin farkkurotsia ollut....

m -66

Vierailija
27/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukattipullossa tai siis saatoi olla melkein mitä tahansa tai mehukattia.

Vierailija
28/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit joi kyllä mehukattikanisterista kiljua!

Vierailija
29/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistelen maistaneeni mehukattipullosta, tai pänikästä, ihan mehukattia jossa oli varmasti viinaa, minusta oli juhannus ja olin jotain 18 ja -80luku. 

Vierailija
30/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hämärästi nähneeni sellaisen taskumatin joskus tytöillä, mutta en koskaan saanut maistaa....

Vierailija
31/34 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistaisin, että olisi jollain voinut olla mehukattipänikässä kiljua. Itsekkin olen ollut kiljussa, kun tehtiin sitä kavereiden kanssa, ja mentiin yöksi yhdelle mökin tapaiselle autiotalolle. Sitten oli Jyväskylän rallien pätkä siinä lähellä. mutta ei se kilju silloin kyllä mehukattiastiassa ollut. 

Jostain muusta se nyt tuli mieleeni, olisiko voinut olla joku mopojuttu jo aiemmin, mutta en mitenkään voi olla ihan varma! Paras oli, kun yksi Laihonen, joka oli aika hyvä tyyppi, niin se hukkasi silloin moponsa, kun ei tajunnut seuraavana päivänä mihin se jäi! Me etsittiin yhdessä mihin se oli sitten hukkunut.

Nyt meni ihan tyttöjen jutuista ohi tää asia!

Paljon on asioita, ja hengissä ollaan.

m. 1966

Vierailija
32/34 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistaisin, että olisi jollain voinut olla mehukattipänikässä kiljua. Itsekkin olen ollut kiljussa, kun tehtiin sitä kavereiden kanssa, ja mentiin yöksi yhdelle mökin tapaiselle autiotalolle. Sitten oli Jyväskylän rallien pätkä siinä lähellä. mutta ei se kilju silloin kyllä mehukattiastiassa ollut. 

Jostain muusta se nyt tuli mieleeni, olisiko voinut olla joku mopojuttu jo aiemmin, mutta en mitenkään voi olla ihan varma! Paras oli, kun yksi Laihonen, joka oli aika hyvä tyyppi, niin se hukkasi silloin moponsa, kun ei tajunnut seuraavana päivänä mihin se jäi! Me etsittiin yhdessä mihin se oli sitten hukkunut.

Nyt meni ihan tyttöjen jutuista ohi tää asia!

Paljon on asioita, ja hengissä ollaan.

m. 1966

Tai vähemmän?

(sama)

Vierailija
33/34 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä flashback, minulla oli pinkin värinen ja viinaahan sinne isän pullosta hujahti.

M35

Vierailija
34/34 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena noissa oli aina mehua Korkki taisi helposti vuotaa ja se piti olla tosi tiukkaan käännetty..