Kuka oikeasti tykkää sinihomejuustosta?
Vaikea käsittää että jotkut syövät HOMEISTA juustoa noin vain ja väittävät sen maistuvan hyvältä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minä. Sen huonoin puoli on, että se kuivuu hirveän nopeasti paketin avaamiseen jälkeen.
Aura Gold forever!:D
Ammattilaiset syö paketillisen yhdeltä istumalta.
Sulla on väärä katsantokanta, kun näet homeen pilaantumisena. Homettahan käytetään monessa hyvässäkin asiassa hyödyksi. Esim lääketeollisuus.
Homeessa on puolensa.
Itsellä on mennyt suurin hohto homejuustoihin. Kyllä niitä välillä syön esim juustolautaselta, muttei ne enää sitä suurinta herkkua ole. Vain harvinaista herkkua
No jos tykkää oksennuksen mausta niin tykkää varmaan myös homejuustosta. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Joko olet syönyt jotain hemmetin pahaa homejuustoa tai sitten oksennuksesi maistuu omituisen hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet syönyt jotain hemmetin pahaa homejuustoa tai sitten oksennuksesi maistuu omituisen hyvältä.
Aurajuusto jälkeen jää kurkkuun sama maku ja tunne kuin olisi oksentanut. Olen sitä joskus syönyt pizzassa vahingossa. Ihmettelin sitä oksennuksen tuntua kurkussa.
No joku Aura on ihan kuraa, käy korkeintaan pitsaan. Mutta Stilton, Roquefort, Saint agur... Aah.
En ennen tykännyt mutta opettelin pikkuhiljaa syömään sitä ja on nyt herkkua.
Sama homma Guinnes kaljan kanssa
Niin ja valkosipulin syöntikin piti opetella
Nyt muutama juttu työn alla esim wiski se menee mutta herkuksi ei ole vielä muuttunut
Nam! Pikkujouluissa pitää aina olla piparirullia, joissa sinihomejuustoa, sekä Sikke Sumarin ohjeella tehtyjä taateleita sinihomejuustotäytteellä, ympärillä pekonia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää punaviinin kanssa.
Vaikka kuinka olen kokeillut, en ole löytänyt punaviiniä joka toimisi sinihomejuuston kanssa, vaan jälkimaku on enemmän tai vähemmän karvas ja metallinen. Jalohomeen jalostamat valkoviinit ja portviinit sen sijaan toimivat mielestäni sinihomejuuston kanssa paremmin.
Aura ja Aura Gold ovat mielestäni keskentekoisia. Niistä saisi Roquefortin kaltaista herkkua, jos niitä vaan kypsytettäisiin pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Minä, mutta sen pitää olla kypsää. Alle viikko ennen parasta ennen päivää ja siitä eteenpäin. Muuten on vain pistävän makuista.
Jätä huoneenlämpöön, niin ei tarvitse odottaa niin kaustaeoiaoei.
Vierailija kirjoitti:
Homejuustoon tulee himo, pakko syödä.
Edamiin tule himo, sitä on kiva veistää juustohyölällä ja laittaa leivän päälle tai syödä paljaltaan.
Oih, gorgonzola... Parhaan olen ostanut hakaniemen hallista. Kaupasta saatavista paras on Peltolan blue. Että kun alkoi tehdä mieli!
Tää on kyllä totta. Mä vihaan.