Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hyljännyt työkaverin facebook-kaveripyynnön?

Vierailija
04.04.2014 |

Tai tullut itse torjutuksi? Kertoo kyllä jotain työkaveruudesta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta just joku aika sitten poistin yhden työkaverin. Koska hänen käytöksensä töissä alkoi niin nyppimään. Sellainen niskojen nakkelu, komentelu, ei sanota heitä, hänen sanansa on ainoa oikea yms. En tosin ole ollut ainoa joka tästä on saanut osansa, mutta paljon kertoo sekin työkaveruudesta. Aikaisemmin oltiin ihan vapaa-aikanakin tekemisissä. Mutta jatkossa ollaan vain työkavereita.

Vierailija
2/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt hyväksymättä niin työkaveri kuin muitakin kaveripyyntöjä. Kirjautnut faseen marraskuun puolenvälin jälkeen kerran etsimään henkilön nimeä, jonka olin poistanut kavereista. Olen poistanut ennen faselakkoa noin puolet kavereista. Lakko jatkuu näillä näkymin vielä pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti jokainen kaveripyyntöhylkäys kertoo jotain kaveruudesta. En ole hylännyt tai tullut hylätyksi, enkä varmaan kehtaisi hylätä.

Vierailija
4/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä siitä mitä hylkääminen kertooja kenelle, mutta itse olen ainakin hylännyt niin työkaverin kuin monen muunkin kaveripyyntöjä. Miksi hyväksyisin sellaisten ihmisten kaveripyyntöjä joiden kanssa olen tekemisissä vain töissä, muuta yhteistä meillä ei ole kuin sama työpaikka? En näe mitään syytä jakaa elämääni sellaisten lähes tuntemattomien ihmisten kanssa.

Ehkä se todellakin kertoo sen, että emme ole "kavereita", mutta sen nyt varmasti muutenkin molemmat osapuolet tajuaa?

Muutenkaan en ole mikään fb-ihminen, liittynytkin vain harrastusten vuoksi kun seurojen yhteydenpito tapahtuu fb:n kautta.

Vierailija
5/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyväksyn työkaverit mutta laitan ne "rajoitettu" ryhmään eli näkevät vaan kaiken mikä on julkista

Vierailija
6/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, olen hyväksynyt pyynnöt mutta laittanut rajoitetut näkymät. Emme ole tekemisissä muutoin kuin töissä, enkä oikeastaan edes halua heitä henkilökohtaisen elämäni piiriin. Vaikkei heissä mitään vikaa olekaan, olen vaan aika yksityinen ihminen siinä mielessä. Facessa sitten revittelen mieleni mukaan niiden ihmisten keskuudessa, ketkä olen sinne valinnut. :)

Vierailija
7/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hylännyt yhden työkaverin pyynnön. siinä ei ollut mitään henkilökohtaista, vaan olimme vuoronvaihdon yhteydessä nähneet toisemme n. 5 min. tämän jälkeen emme nähneet, koska vuoromme eivät osuneet ja lopetin työt siinä paikassa.

koin, että on hölmöä hyväksyä sellaisen ihmisen fb-pyynnön, jolle olen heit ja esittelyjen verran ollut tekemisissä.

Vierailija
8/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hylännyt yhden työkaverin pyynnön. siinä ei ollut mitään henkilökohtaista, vaan olimme vuoronvaihdon yhteydessä nähneet toisemme n. 5 min. tämän jälkeen emme nähneet, koska vuoromme eivät osuneet ja lopetin työt siinä paikassa.

koin, että on hölmöä hyväksyä sellaisen ihmisen fb-pyynnön, jolle olen heit ja esittelyjen verran ollut tekemisissä.

Vierailija
9/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hylännyt parikin - en ole kehdannut hylätä oman osaston väkeä, vaikkei ikinä töiden ulkopuolella nähdäkään tai töissäkään jutella muusta kuin työasioista, mutta ns. pääkonttorin porukkaa olen hylännyt. Olen heidän kanssaan tekemisissä tyyliin palkanlaskentaan ja lomiin liittyvissä asioissa, joten en todellakaan näe mitään syytä roikottaa jotain tuttua nimeä listoilla siksi, että ko. tyyppi tietää, mitä palkkatodistuksessani lukee...

Vierailija
10/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hylännyt ja olen myös poistanut parikin työkaveria jotka kännissä laittelivat viestejä ja vinkuivat puhelinnumeroa. Kyseessä keski-ikäiset miehet.

Vierailija
11/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 10:18"]

Olen hylännyt ja olen myös poistanut parikin työkaveria jotka kännissä laittelivat viestejä ja vinkuivat puhelinnumeroa. Kyseessä keski-ikäiset miehet.

[/quote]

Sinkkuja vai varattuja? Häpesivätkö töissä kun näitte seuraavan kerran? =D

Vierailija
12/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hylännyt, ja olen myös poistanut sukulaisia. Ei kaikkien kanssa tarvi olla kaveri facessa

Vierailija
13/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas lähetti kaveripyynnön jonka hylkäsin. Kysyessä asiasta perustelin, että rajoitan FB listoja koska kirjoitan paljon henkilökohtaisia asioita. Kriteerini FB kaveriksi on henkilö jonka kanssa olen niin läheinen että hän on käynyt meillä, minä heidän kotona ja olen tuntenut väh vuoden. En halua kertoa sielunelämästäni kaikille vaan ainoastaan läheisille. Ei vielä kukaan ole ottanut herneitä nenään tosta perustelusta. Ja se näppärästi sulkee vek melkein kaik työkaverit koska hittoako mä niitä kylään kutsun :)

Vierailija
14/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hylännyt mutta olisi pitänyt. Olen esimiesasemassa keskisuuressa yrityksessä. Kerran eräs työntekijäni ilmoitti loukkaantuneensa jääkiekko-pelissä ja sai pitkän sairasloman, firman piikkiin meni tietysti niin hoitokulut kuin sairasloman ajan palkka. Näin hänen fb-sivultaan, että oikeasti ei ollut missään lätkämatsissa loukannut, vaan kaatunut kännipäissään kaupungilla. V_ _ ttu mikä Urpo! Olis nyt edes kattonut kenelle toi hänen fb-tilityksensä näkyy. Kerroin asiasta omalle esimiehelleni, mutta ainakaan toistaiseksi ei hlöstöpäällikkö ole alkanut toimenpiteisiin.

Vierailija
15/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:03"]En ole hylännyt mutta olisi pitänyt. Olen esimiesasemassa keskisuuressa yrityksessä. Kerran eräs työntekijäni ilmoitti loukkaantuneensa jääkiekko-pelissä ja sai pitkän sairasloman, firman piikkiin meni tietysti niin hoitokulut kuin sairasloman ajan palkka. Näin hänen fb-sivultaan, että oikeasti ei ollut missään lätkämatsissa loukannut, vaan kaatunut kännipäissään kaupungilla. V_ _ ttu mikä Urpo! Olis nyt edes kattonut kenelle toi hänen fb-tilityksensä näkyy. Kerroin asiasta omalle esimiehelleni, mutta ainakaan toistaiseksi ei hlöstöpäällikkö ole alkanut toimenpiteisiin.

[/quote]

Onko sillä merkitystä miten loukkaantuminen tapahtu? Työ korvaa jos urheilu turma. Työ ei korvaa jos humalassa?

Vierailija
16/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:03"]En ole hylännyt mutta olisi pitänyt. Olen esimiesasemassa keskisuuressa yrityksessä. Kerran eräs työntekijäni ilmoitti loukkaantuneensa jääkiekko-pelissä ja sai pitkän sairasloman, firman piikkiin meni tietysti niin hoitokulut kuin sairasloman ajan palkka. Näin hänen fb-sivultaan, että oikeasti ei ollut missään lätkämatsissa loukannut, vaan kaatunut kännipäissään kaupungilla. V_ _ ttu mikä Urpo! Olis nyt edes kattonut kenelle toi hänen fb-tilityksensä näkyy. Kerroin asiasta omalle esimiehelleni, mutta ainakaan toistaiseksi ei hlöstöpäällikkö ole alkanut toimenpiteisiin.

[/quote]

Onko sillä merkitystä miten loukkaantuminen tapahtu? Työ korvaa jos urheilu turma. Työ ei korvaa jos humalassa?

[/quote]

Useamman työehtosopimuksen mukaan työnantaja ei ole velvollinen korvaamaan humalassa törttöillen saatujen vammojen seurauksia. Perusteksti kuuluu: "Työntekijällä ei ole oikeutta sairausajan palkkaan, jos hän on aiheuttanut työkyvyttömyytensä tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella." On näistä oikeuden päätöksiäkin. Jouduin sattunnesta syystä asiaa nääs selvittelemään.

Vierailija
17/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä, ettei kaikki ole teinejä.

Vierailija
18/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:03"]

En ole hylännyt mutta olisi pitänyt. Olen esimiesasemassa keskisuuressa yrityksessä. Kerran eräs työntekijäni ilmoitti loukkaantuneensa jääkiekko-pelissä ja sai pitkän sairasloman, firman piikkiin meni tietysti niin hoitokulut kuin sairasloman ajan palkka. Näin hänen fb-sivultaan, että oikeasti ei ollut missään lätkämatsissa loukannut, vaan kaatunut kännipäissään kaupungilla. V_ _ ttu mikä Urpo! Olis nyt edes kattonut kenelle toi hänen fb-tilityksensä näkyy. Kerroin asiasta omalle esimiehelleni, mutta ainakaan toistaiseksi ei hlöstöpäällikkö ole alkanut toimenpiteisiin.

[/quote] Sehän oli hyvä kun jäi kiinni. Miksi harmittelet, ettet hylännyt....etkö halua tehdä esimiestyötäsi?

Vierailija
19/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:03"]

[/quote] Sehän oli hyvä kun jäi kiinni. Miksi harmittelet, ettet hylännyt....etkö halua tehdä esimiestyötäsi?

[/quote]

Niin, kyllä hlökohtaisesti olisin ollut mielummin tietämättömänä tämän sankarin toilailuista. Ydinliiketoiminta ottaa nykypäivänä kyllä sen verran resursseja, että tämmöiseen ylimääräiseen vapaa-ajan kyttäämiseen ei olisi millään aikaa - tai haluakaan. Koska satuin näkemään tämän valopään fb-paljastuksen, esimiehenä tein velvollisuuteni ja vein asian eteenpäin. Mielummin olisin senkin ajan tehnyt jotain muuta. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
20/21 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyljännyt. Yksi entinen työkaveri jopa suuttui. En halua työkavereita FB-kavereiksi, haluan pitää työpersoonani erillään yksityiselämästäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi