Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opiskelija-asuntola suostua tällaiseen?

Vierailija
03.04.2014 |

Asumme siis opiskelija-asunnossa, jossa irtisanomisaika on yksi kalenterikuukausi. Eli jos nyt irtisanoutuisimme, tulisi irtisanominen voimaan vasta toukokuun lopussa.

Asumme kolmannessa kerroksessa (ei hissiä) ja sairastan fibromyalgiaa ja kipuoireyhtymää. En pysty kävelemään rappusia alas koska lonkkani ovat niin kipeitä olleet jo jonkin aikaa. Kouluni on myös järjestetty nyt etäopiskeluna koska en pysty menemään koululle. En myöskään voi käydä töissä koska en pääse itse rappusia alas, poikaystävä ei ole auttamassa koska on töissä..

Olen myös kysynyt tästä opiskelija-asuntofirmasta voisimmeko vaihtaa asuntoa ykköskerrokseen, mutta se ei kuulema onnistu.

Nyt on käynyt niin että poikaystäväni on saanut työpaikan Kuopiosta, ja olemme saaneet myös asunnon sieltä. Muutto olisi kuitenkin 1.5.

Suostuisikohan tämä firma poikkeukseen tässä irtisanomisasiassa tässä tapauksessa? Minulla on lääkärintodistus tästä.

Koska jos ei, menetämme sekä asunnon että työpaikan. 

Soittelen aamulla tähän firmaan mutta en saa unta ellen saa edes jonkilaista suuntaa antavaa vastausta, joten ajattelin kysyä tietäisikö kukaan :(

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:43"]

Hei,

Ollaan molemmat opiskelijoita.

Poikaystäväni on kirjoittanut juuri (käy lukiota) ja siksi tekee osa-aikaista töitä, eli saa noin 700e/kk, eli ei sillä pitkälle pötkitä, anteeksi selitin aika huonosti.

Minä en saa mitään tukia, ei saada opintotukeakaan kun vanhempien tulot ovat niin korkealla. 

Yritän sumplia asioita huomenna mutta opintolainaakaan kummallekkaan ei ole myönnetty, ja sen hakeminen kestäisi liian kauan kun soitin eilen kelalle. Eli emme saisi sitä tarpeeksi ajoissa.

Pikavippiä emme haluaisi ottaa ja vanhemmiltani en halua lainata kun ovat maksaneet kalliit lääkkeeni hyvin pitkälti kokonaan..

Eiköhän tämä tästä, kiitos neuvoista! Hyvä asunto menee ehkä nyt sivusuun mutta ei auta kuin niellä pettymys :( Jospa löytyisi myöhemmin parempi, harmi kun menee tuo työpaikkakin nyt sivusuun ja tuo työpaikkakin on kesätyö minkä mainitsin.

-ap

[/quote]

Ihme trollaamista. Vanhempien tulot eivät enää nykyään vaikuta opintotukeen, ja opintolainakin haetaan ihan pankista eikä kelalta. 

Jos kaikesta huolimatta olet tosissasi, niin luuletko että mammapalsta täällä sinulle rahaksi muuttuu. Joko revitte rahat yhden kuun tuplavuokraan tai jätätte kyseisen asunnon sekä työn väliin. Niin yksinkertaista se on, niihin sääntöihin sitouduit vuokrasopparin allekirjoittaessasi. 

[/quote]

Nämä on alle 20-v ja silloin vaikuttaa.

Ap, onko kukaan puhunu tästä: http://www.kela.fi/kuntoutusraha_nuoren-kuntoutusraha

Vierailija
62/64 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa! Mä itse jouduin lopettamaan kesätyön kioskilla sähköallergian takia. Tajuan hyvin ap:ta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti huomenna ja kysy asiaa. Jos ne saavat uudet vuokralaiset asuntoonne jo 1.5 niin teidän ei tarvitse maksaa vuokraa toukokuusta. muuten ehdotan että maksatte kiltisti vain sen yhden ylimääräisen kuun vuokran. Se on vain yksi kuukausi.

Vierailija
64/64 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet naimisiin, eivät vanhempiesi tulot enää vaikuta opintotuen määrään mitenkään. Eli naimisiin, hop, se ei maksa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä