Pitääkö voittorahoista antaa puolet puolisolle?
Mites on jos on kyse avioparista ja toinen saa jostain pelaamalla isohkon summan rahaa. Pitääkö muka antaa puolet?
Kommentit (15)
Ei tietenkään. Molemmilla on omat rahat.
Nimenomaan ei saa antaa (jos kysymys on suuresta summasta), ellei puoliso halua maksaa lahjaveroja saamaastaan summasta. Mutta pitäisin kyllä aika outona, jos rahat voittanut henkilö ei haluaisi käyttää niistä edes osaa johonkin perheen yhteiseen juttuun.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:30"]
Entäs jos tulisi ero?
[/quote]
Pesänjakaja määrittää tossa kohtaa. Mikään automaatio se ei ole, että toiselle menisi puolet.
Ei todellakaan! Omat rahat pitää kullakin olla.
Mies tossa intti että kyllä hän saisi puolet jos jotain jostain voittaisin. Laittaisi rahat kuulema menemään ihan älyttömiin juttuihin. En kyllä millään jaksa uskoa että sille pitäisi mitään antaa...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:34"]
Mies tossa intti että kyllä hän saisi puolet jos jotain jostain voittaisin. Laittaisi rahat kuulema menemään ihan älyttömiin juttuihin. En kyllä millään jaksa uskoa että sille pitäisi mitään antaa...
[/quote]
Miehesi ei taida olla mikään varsinainen älykkö muutenkaan.
Ei pidä. Olisi silti outoa, jos osaa suuresta summasta ei käytettäisi ns. yhteiseen hyvään.
Ei pidä mutta en olisi suhteessa mieheen jolle en voisi luottaa rinnakkaskorttia tiliini. Yhdessä ostettas asunto ja kesämökki. Lapsille säästöön ja loput elämiseen
jos antaa käteistä yli 3999 kerralla niin lahjavero menee, kannattaa etsiä taulukko miten se määräytyy. Kysyin tutulta verovirkalijalta, kun meillä oli auton osto, että meneekö lahjavero jos laitan miehen tilille rahaa käsirahaa varten, kun itse olin saanut perinnön. Kuulemma neljästä tonnista tai yli menee sen taulukon mukaan.
Voi antaa, mutta ei kannata. Lahjaverot menevät, joten kannattaa käyttää niitä muulla tavoin perheen hyväksi.
Me olemme etukäten sopineet, että arpajaisvoitot puolitetaan. Muuten ei minulla olisi mitään oikeutta puolisoni voittoihin ja päinvastoin.
Ei ole pakko antaa puolia kenellekään mutta toki parisuhteessa niitä rahoja ainakin meillä käytettäisiin yhdessä koko perhe.
Jos on naimisissa ja tulee ero ja ei ole avioehtoa niin silloin pitäisi antaa puolisolle osa rahoista jos puoliso olisi köyhempi...omaisuus menee puoliksi.
Ei tietenkään.