Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia karppauksesta

Vierailija
03.04.2014 |

Laittakaas kokemuksia karppauksesta.

Mistä saitte tietoa, mitä söitte, jäikö kokeilun asteelle vai jatkoitteko?

Jos ette pitäneet ruokavaliosta, olisi kiva tietää syömisenne.

Harkitsen karppausta, siksi kyselen.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin kokeilla 2 päivää jonkun random ohjeistuksen mukaan mitä netistä löysin.

Aivot eivät toimineet, olin todella kiukkuinen, en pystynyt keskittymään mihinkään, portaiden nousu heikotti, palelin niin että tärisin koko ajan, käteni ja jalkani olivat aivan jääkylmät, sydän alkoi toisena päivänä hakkaamaan todella kovaa ja aloin miettimään jo onko minulla rytmihäiriöitä.

Ei siis sopinut minulle ollenkaan vaikka söin paljon niitä mitä sai syödä.

Sitten on pari kaveria joille karppaus on sopinut, he ovat hyvän tuulisia, pirteämpiä ja terveempiä. Eivät kuulu näihin voin suurkuluttajiin vaan käyttävät lähinnä jotain oliivi- ja kookosöljyjä (mitä minäkin käytin tuon voin lisäksi).

Kokeilla kannattaa mutta kuuntele kehoasi ja jos ihmiset alkavat valittamaan että olet kiukkuinen niin lisää ihan pikkuisen hiilareita ruokaasi ja vähennä parin kuukauden kuluttua uudelleen.

Vierailija
2/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin sen hyvänä ja nopeana laihdutuskeinona. Laihduin 25kg ja 3kg tuli takaisin kun lopetin dieetin. En valitettavasti muista kauanko noudatin sitä. Lopetin sen terveyssyistä (ei karppauksesta johtuvista). Välttelen silti vieläkin turhia hiilareita, mutta en kieltäydy kokonaan. Hiilarit eivät pahemmin sovi mahalleni.

Söin paljon kasviksia, kananmunia ja lihaa. Ruokavaliota oli yllättävän helppo noudattaa eikä nälkää joutunut näkemään. Reseptejä löytyi karppausinfosta ja muuntelin muita ruokia.

En usko kuitenkaan, että karppaus olisi lopullisena elämäntapana hyvä vaihtoehto. Kroppaa ei ole suunniteltu tuollaiselle ruokavaliolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosisin vähähiilarista, mutta en karppausta välttämättä, koska siinä syödään todella epäterveellisesti esim. rasvaisia makkaroita.

Sen sijaan vähähiilarisessa hyviä öljyjä, ei kovia rasvoja.

Vierailija
5/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 07:14"]

Itse suosisin vähähiilarista, mutta en karppausta välttämättä, koska siinä syödään todella epäterveellisesti esim. rasvaisia makkaroita.

[/quote]

Öh, karppaus ON vähähiilarista. Omituisia käsityksiä ihmisillä, kannattaisi varmaan ottaa selvää asioista.

Vierailija
6/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis karppaushan on sama kuin vähähiilarinen.

Vierailija
7/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 07:33"]

[/quote]

Öh, karppaus ON vähähiilarista. Omituisia käsityksiä ihmisillä, kannattaisi varmaan ottaa selvää asioista.

[/quote]

Kuule teidän, mutta erotinkin vähähiilarisen karppauksesta, koska vähähiilarinen ei välttämättä taas ole karppausta. t. ap.

Vierailija
8/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v takana. Voin paremmin karpatessa ja todella huonosti silloin kun en jostakin syystä (esim. matka) pysty karppaamaan. Oireina on mm. nivelten vihlontaa, turvotusta, makeanhimoa, jatkuvaa nälkää ja väsymystä. Karpatessa oireet vähenevät ja loppuvat.

Vierailija
9/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 07:35"]

[/quote]

[/quote]

Kuule teidän, mutta erotinkin vähähiilarisen karppauksesta, koska vähähiilarinen ei välttämättä taas ole karppausta. t. ap.

[/quote]

Miten voit erottaa vähähiilarisen karppauksesta kun se on sama asia?

Vierailija
10/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 07:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 07:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten voit erottaa vähähiilarisen karppauksesta kun se on sama asia?

[/quote]

Eikös karppaajat löträä kovilla rasvoilla ja kermoilla? Ainakin kaikki tuntemani.

Vierailija
11/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimitetään dieettiä, jossa ei syödä paljoa hiilareita, mutta ei myöskään kovia rasvoja, vaan käytetään esim. öljyjä, eikä syödä epäterveellisiä rasvaisia makkaroita esim. vaan Välimeren tyyliin? Onko Välimeren ruokavalio vähähiilarinen, vaikka ei ole karppausta?

Vierailija
12/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaukseen ja vähähiilariseen kuuluu normaalirasvainen ruoka. Voita ja kermaa käytetään. Kevyt-tuotteita ei. Myös oliivi- ja kookosöljyä käytetään. En käyttäisi sanaa "löträys"

Vierailija
13/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli olen silti karppaaja, vaikka en käytä voita, en punaista maitoa, enkä kermaakaan? Vältän leipää, pastaa, perunaa.

Olenko?

Vierailija
14/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minäkin karppaaja, kun nutraan? Päivän hiilarit jäävät alhaisiksi ja olen ketoosissa?

Vierailija
15/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:09"]

Olenko minäkin karppaaja, kun nutraan? Päivän hiilarit jäävät alhaisiksi ja olen ketoosissa?

[/quote]

Et, karppaaja ei kituuta vähillä kaloreilla ja sitä myötä sekoita omaa hormonitoimintaansa vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
16/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:09"]

[/quote]

Et, karppaaja ei kituuta vähillä kaloreilla ja sitä myötä sekoita omaa hormonitoimintaansa vuosiksi eteenpäin.

[/quote]

Voisitko antaa vähän vihjettä miten se hormonitoiminta menee sekaisin nutratessa?

Vierailija
17/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat syöneet vähähiilihydraattisesti jo aikojen alusta lähtien. Katsokaa mitä ihmisten terveydelle tapahtui kun 80-luvulla alettiin tuputtaa vähärasvaisuutta ja hiilihydraattien mussutusta - Diabetes ja sydäntaudit lähtivät ennennäkemättömään nousuun.

Truth hurts.. mutta syökää mitä haluatte.

Vierailija
18/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko palata otsikon aiheeseen?

Ap

Vierailija
19/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:26"]

Ihmiset ovat syöneet vähähiilihydraattisesti jo aikojen alusta lähtien. Katsokaa mitä ihmisten terveydelle tapahtui kun 80-luvulla alettiin tuputtaa vähärasvaisuutta ja hiilihydraattien mussutusta - Diabetes ja sydäntaudit lähtivät ennennäkemättömään nousuun.

Truth hurts...

[/quote]

Totuus tosiaan sattuu: http://www.pronutritionist.net/wp-content/uploads/2012/10/N%C3%A4ytt%C3%B6kuva-2012-10-08-kohteessa-16.03.01.png

Vierailija
20/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään hyviä kokemuksia. En kuitenkaan suosittele tämän palstan mammoille karppausta. Karpatessa pitää tietää mitä tekee ja miksi. Kommenttien perusteella mammojen käsitys karppaamisesta on virallisterveellisen propagandapaskan värittämää eikä sillä ole mitään tekemistä oikean karppauksen kanssa.