Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju
Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.
Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.
Ap
Kommentit (478)
#Aurinkoista... päivää ... ❤️✨🌿🌞#
Eräs entinen työkaveri postasi jatkuvalla syötöllä seuraavanaisia:
"Päivän hyvä työ tehty, opastin ulkomaalaisen naisen rautatieasemalle :)))"
"Autoin itkevää lasta joka oli loukannut jalkansa, kukaan muu ei tehnyt elettäkään :((( Maailma on niin julma paikka"
"Jälleen kerran lenkitin yläkerran vanhuksen koiran. Talo täynnä nuorta väkeä muttei näy muilta apua heruvan :((("
"Leipaisin tuoreita sämpylöitä ja vein heti aamusta läheiseen vanhainkotiin, tuli niin hyvä mieli heidän hymyistään ja kiitoksistaan :)))"
Poistin tyypin kavereista kun en kestänyt
Pävitykset jotka tekevät sarkastinen hauskaa pilkkaa kaikista muista. Päivityksen tarkoituksena vain osoittaa päivittäjän itsensä älyllinen ylivertaisuus suhteessa kaikkiin muihin. Kaikki muukin egonpönkitys, muka jonkun asian varjolla tehdään tiettäväksi että itsellä menee hyvin vaikka läpinäkyvästi tarkoituksena on vaan kalastella kehuja ja ihailuja, mutta ei kehdata suoraan sanoa.
Sitäkään en ymmärrä että valheita levitetään totuuksina ja kuvitellaan että ollaan hyvällä asialla.
Enkä sitä että ylipäätään pitää kommentoida keskusteluihin joista ei tiedä mitään koska on niin tärkeää saada sanoa edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eniten hehkuttavat puolisoaan somessa, luultavimmin eroavat seuraavaksi.
Sitten on niitä onnellisia pareja, jotka eivät toistensa somessa juuri näy ja hyvin pyyhkii.
Me ei kommentoida toistemme somekanavissa ollenkaan. Joissain alustoissa emme edes ole toistemme kavereita/seuraajia.
Hemmetin hyvin mennyt näin, yhdessä alettiin olemaan jo ennen Internetin keksimistä..
Internet on 70-luvulta.
Uskotko, että täällä käy kuin käykin yli 50-vuotiaita ihmisiä?
Uskon, että täällä käy ihmisiä, jotka luulevat, että Internet on sama asia kuin selain.
Tai että Google on lähde.
Mulla on yksi fb-kaveri, jonka seinälle tulee kolmesti tai neljästi päivässä valitusvirsi ärsyttävällä kappalejaolla, jossa joka lause on eroteltu omalle rivilleen. Lisäksi se on aina kipeänä.
”Tänään tuli taas herättyä viideltä kun ukko kuorsasi.
Nukun niin huonosti ja sen kyllä näkee töissäkin kun ei jaksa mitään tehdä.
Taas on nuhainen olo, Finrexiniä nassuun. Nyt nokka kohti toimistoa. Tänään on monta asiakasta.
Kuinkahan sitä jaksaa tehdä.
Ukko oli eilen kavereineen meillä ryyppäämässä, ne pelasi pleikkaa koko yön. Ei siellä saa nukuttua.
Töiden jälkeen saa taas tiskata ja laittaa ruokaa ja pojat on varmaan jättänyt kämpänkin lääväksi. Kun ei ne käy töissäkään.”
Sitten joku erehtyy kommentoimaan että eikö se mies voisi osallistua kotitöihin, tai että kannattaako kipeänä mennä töihin, tai että onko käyty väsymyksestä lääkärissä, ja passiivisaggressiiviset vastaukset kertoo että ihan kaikkea on kokeiltu ja ihmisten pitää lopettaa neuvominen, hän tietää paremmin. Nelikymppinen ihminen.
Mua ihmetyttää julkkisten tms. haukkujat. Ilmeisesti se on jotain kateutta, mutta miksi ihan aikuiset ihmiset kirjoittelee ihan järkyttäviä juttuja niistä inhoamistaan julkuista? Täällä vauvallakin useampia ketjuja ja yleensä kohteena nuori, kaunis nainen. Mä en ymmärrä miksi pitää sitten ylipäätään seurata jotain, jos se aiheuttaa niin paljon negatiivisia tunteita? Ja mitä ne tyypit saa siitä muiden haukkumisesta?! Hyvän olon?
Eivät ikinä kehtaisi sanoa niitä asioita päin naamaa, mutta kuvittelevat ilmeisesti että se somessa onkin ok?
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää julkkisten tms. haukkujat. Ilmeisesti se on jotain kateutta, mutta miksi ihan aikuiset ihmiset kirjoittelee ihan järkyttäviä juttuja niistä inhoamistaan julkuista? Täällä vauvallakin useampia ketjuja ja yleensä kohteena nuori, kaunis nainen. Mä en ymmärrä miksi pitää sitten ylipäätään seurata jotain, jos se aiheuttaa niin paljon negatiivisia tunteita? Ja mitä ne tyypit saa siitä muiden haukkumisesta?! Hyvän olon?
Eivät ikinä kehtaisi sanoa niitä asioita päin naamaa, mutta kuvittelevat ilmeisesti että se somessa onkin ok?
Moni noista on kyllä aika ristiriitaisia hahmoja joiden meininki on ärsyttävää ja teennäistä mikä varmaan kirvoittaa näitä mielipiteitä. Mutta en kyllä ymmärrä miksi pitää lähteä haukkumaan ja kirjoittelemaan kamalia kommentteja julkkiksista, jos ärsyttää niin ei kannata seurata ja antaa huomiota. Säästyy itsekin mielipahalta.
Vanhemmat, jotka lisäävät lapsensa kuvia someen.... Onko niiltä lapsilta kysytty, haluavatko olla somessa esillä? Jos esim. on yksi vuotias tai neljä vuotias. Ketä kiinnostaa?
Jatkuva inspiroivien lauseiden postailu. Tarkoitus toki hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Perusasioiden kysely jossain yleisessä ryhmässä, tyyliin:
Eläinlääkäriä Lahdessa?
Jos osaat painaa sen someen, niin osaat varmaan myös kirjoittaa sen googleen.
Toinen on päivittäiset julkaisut jostain ongelmista, taas se elämä kohtelee just mua, eikä ketään muuta näin kaltoin. Mä oon uhri, lohduttakaa.
Kryptiset julkaisut
Humblebragit
Tarkemmin kun miettii, niin mitä vtua mä edes oon jossain somessa😀
Viimeinen lause kiteyttää äärettömän hyvin koko p*skan! Miksi, oi miksi...
Pöyristymisestä pöyristyminen, ja miten se on paljon äänekkäämpää kuin alkuperäinen pöyristyminen. Silloin kuin joku pyöristyy jostain muusta kuin pöyrystymisestä, pöyrystymisestä pöyristyjät revittelevät tapausta ympäri nettiä, yleensä väriteltynä versiona.
Aikuiset ihmiset, jotka eivät voi millään myöntää olevansa jossain asiassa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että somessa kommentoidaan "ei niin upeita" naisia kaverien toimesta näin: "Olet kaunotar! Sädehtivä ystäväni! Hehkut toiselle puolelle katua!" Sitten joku oikeasti kaunis ei välttämättä saa kehun kehua.
Kuulostipas katkeralta. Kyllä kauniit todella saavat niitä kehuja roppakaupalla.
Pitäisikö "rumalle" kaverien sanoa, että näytät pahalta tuossa kuvassa, olisit edes meikannut tai käyttänyt jotain filtteriä?
Vierailija kirjoitti:
Pöyristymisestä pöyristyminen, ja miten se on paljon äänekkäämpää kuin alkuperäinen pöyristyminen. Silloin kuin joku pyöristyy jostain muusta kuin pöyrystymisestä, pöyrystymisestä pöyristyjät revittelevät tapausta ympäri nettiä, yleensä väriteltynä versiona.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Kai nyt olet törmännyt tähän ilmiöön, että "nyt joku taas loukkaantui". Et kuitenkaan näe näitä mystisiä loukkaantujia missään, vaikka kuulet heistä jokaisella keskustelupalstalla. Tai tarkemmalla perehtymisellä paljastuu, että "loukkaantuja" oli oikeasti trolli, joka itsekin nauraa loukkaantujille, tai oikeasti loukkaantuminen ei ollut siitä asiasta josta väitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Kai nyt olet törmännyt tähän ilmiöön, että "nyt joku taas loukkaantui". Et kuitenkaan näe näitä mystisiä loukkaantujia missään, vaikka kuulet heistä jokaisella keskustelupalstalla. Tai tarkemmalla perehtymisellä paljastuu, että "loukkaantuja" oli oikeasti trolli, joka itsekin nauraa loukkaantujille, tai oikeasti loukkaantuminen ei ollut siitä asiasta josta väitetään.
No nyt tajusin. Meni vaan vähän sekavaksi kun hoit sanaa "pöyristyminen".
Vierailija kirjoitti:
pariskunnat, jotka istuvat kotona samalla sohvalla ja kommentoivat toistensa somepäivityksiä siellä somessa :D
Tämä. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
No nyt tajusin. Meni vaan vähän sekavaksi kun hoit sanaa "pöyristyminen".
Pahoittelen sekavuutta!
Vierailija kirjoitti:
nää, jotka julkaisee yhä jonnekin faceen päivityksiä täynnä kirjoitusvirheitä:
"taas lenkille mustinkaa." "aamu kahvi." "takaisin sorvinääreen."
Päivityksissä ei ole mitään ihmeellistä sisältöä, silti samat jutut kerrotaan joka päivä.
osaavimmat tekevät #yhdys sana virheet suomeksi ja sitten kirjoittelevat #hölyn pölyä surkealla englannilla, koska on niin trendikästä tuottaa sisältöä.
En tiedä mitään turhempaa maailmassa kun h-tin "selffie"... Jos joku kavereistani sellaisia postaisi, menisi heti poistoon ko. kaveri... En vain jaksa noita "MINÄ"-tyyppejä... Sanon sen, että jos kahdesta pitäisi valita, niin ennemmin pöksykuva sisällöstä kuin h-vetin "selffie..." - vaikka olisi mies! Itsekin kun olen mutta ne "selffiet" AARRGGGHH!!!!