Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
26.11.2020 |

Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.

Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.

Ap

Kommentit (478)

Vierailija
141/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu vaihtaa profiilikuvaansa aina samanlaiseksi. Siis sama tausta kotoa, lähes sama ilme, sama kuvakulma. Siinä uudessa kuvassa ei ole juuri mitään eroa entiseen. Filtterit korkeintaan lisääntyy iän myötä. Sitten tämän yli nelikymppisen naisen ”tyttöporukan” jäsenet käy laittamassa sydämiä ja kommentoimassa kaunotar. Jokaiseen samanlaiseen kuvaan. Nainen on tavis, ei todellakaan mikään entinen missi.

Vierailija
142/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät tajua tekevänsä hallaa omalle työuralleen puhumalla kurjasti työnantajastaan/elämästään:

"Tänään päättyi sijaisuus firmassa X. Hieman huonosti oli hoidettu perehdytys, kun monet asiat joutui selvittämään itse. Eikä ihan kaikki ymmärtäneet, miten paljon työkokemusta mulla on jo ennestään eikä tämä ole ensimmäinen pestini. Onneksi muutamista työkaverien mokista selvittiin. Noh, nyt uusia haasteita kohti ja uutta työpaikkaa etsimään. Hyvin sairaan erityislapsen vanhempana työpaikka tulisi tarpeeseen. Toki niitä poissaolojakin lapsen sairastamisen myötä tulee, mutta ei sairaiden lasten vanhempia saa syrjiä työmarkkinoilla."

Jos työnantaja on ollut oikeasti huono, se on syytä kertoa eteenpäin, jotta muutkin tietävät varoa kyseistä firmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka eniten hehkuttavat puolisoaan somessa, luultavimmin eroavat seuraavaksi. 

Sitten on niitä onnellisia pareja, jotka eivät toistensa somessa juuri näy ja hyvin pyyhkii.

Tää on niin totta. Vuodet vierii ja joka kerta nää tuntuu menevän niin, että mitä enemmän hehkutusta, sitä varmempi ero. Yhteiskuva sillon tällöin ei vielä ennusta eroa, mutta kaikenlainen intiimi avautuminen ja imelyys... Luulin, että yksi eksentrinen pari oli tästä poikkeus, mutta erohan niillekin tuli.

Olen kiusallisessa tilanteessa, kun veljeni puolisoineen on juuri näitä hehkuttajia, mutta heille on tulossa kesällä vauva ja haluaisin uskoa heidän suhteeseensa. No, poikkeuksiakin on pakko olla...

Vierailija
144/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramissa jatkuvasti liikaa tarinoita. Oho keksi putosi lattialle ja siitä lohkesi kulma kattokaa , sataa, ei sada, tässä mun naama, video, pitkä kirjoitus jostain asiasta, joka välissä 10 kuvaa joko lemmikistä tai lapsesta. Liika on liikaa. Mutta välillä ei tiedä mitä tekisi kun on kyse kavereista joiden Postaukset kiinnostaa, mutta ei ihan jokainen hassunhauska kuva joka asiasta. Mietin onko näillä yksinäistä vai mistä on kyse.

Kellä on edes aikaa somessa lukea sivukaupalla story ja.

Tämä on aika hyvä arvaus jatkossa kaikille teille, kun ihmettelette, miksi joku postaa kuvan syötävästä keksistään. Todella monella ei ole ketään kelle kertoa näitä juttuja ja kaikki kuitenkin haluavat että joku kuuntelisi heitä.

Vierailija
145/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuneen lapsen kuvat somessa on jotenkin luokattoman noloa. Pahin kohdalle osunut oli otettu kun lapselta oli murtunut jalka ja itkukuvia, ambulanssikuvia oli jaettu someen.

En vaan tajua.

"Mä haluun huomioo, mikä on teidän tuomioo"

Vierailija
146/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasioiden kysely jossain yleisessä ryhmässä, tyyliin:

Eläinlääkäriä Lahdessa?

Jos osaat painaa sen someen, niin osaat varmaan myös kirjoittaa sen googleen.

Toinen on päivittäiset julkaisut jostain ongelmista, taas se elämä kohtelee just mua, eikä ketään muuta näin kaltoin. Mä oon uhri, lohduttakaa.

Kryptiset julkaisut

Humblebragit

Tarkemmin kun miettii, niin mitä vtua mä edes oon jossain somessa😀

Vierailija
147/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää edelleen se, että postataan näitä "Sattuipa ihmeellistä....", tai "Voi ei mikä suru/ilo/what ever sattui tänään/eilen/jne." ja kun joku kysyy, että mitäs nyt sitten tms., niin vastaus on tyyliä "laitan yv". Miksi oi miksi? Jos lähdet jotain jakamaan, niin vie loppuun tai hoida alun perin yv hommana.

Vierailija
148/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramissa jatkuvasti liikaa tarinoita. Oho keksi putosi lattialle ja siitä lohkesi kulma kattokaa , sataa, ei sada, tässä mun naama, video, pitkä kirjoitus jostain asiasta, joka välissä 10 kuvaa joko lemmikistä tai lapsesta. Liika on liikaa. Mutta välillä ei tiedä mitä tekisi kun on kyse kavereista joiden Postaukset kiinnostaa, mutta ei ihan jokainen hassunhauska kuva joka asiasta. Mietin onko näillä yksinäistä vai mistä on kyse.

Kellä on edes aikaa somessa lukea sivukaupalla story ja.

Minulla tulee noista aina vaivautunut olo. En keksi mitään rakentavaa kommenttia.

Vierailija
149/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien jakaminen somessa kaikelle maailmalle. Ajatelkaa jos joku joskus 30 v sitten olisi vienyt kaikki valokuvansa jonkun tavaratalon ilmoitustaululle niin että koko kaupunki olisi ne siellä nähnyt. Kuinka moni olisi tehnyt niin!?

Vierailija
150/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

#jotkut #edelleen #kirjoittavat #instaan #vain #hashtagein #mitä #itsestäänselvimpiä #havaintoja #kuten #kevät #tiistai #korona #maski #aamuvuoro #iltavuoro #selfie #jne #taipahimmillaanjopakokonaisialauseita ja välillä niissä on # välilyönti, eli ne eivät käytännössä edes ole hashtageja...

Vierailija
151/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tykkäänkin eläimistä, niin nämä tekohauskat jotain murretta viäntävät koirien fb-profiilit ällöttää.

Tykkään lemmikkiprofiileista, koska eläimet parhautta, mutta pakko myöntää että itseäni ottaa aivoon sellaiset, jotka kirjoittavat sitä mukamas tämän koiran/kissan/whatever näkökulmasta. On juurikin niin tekohauskaa ja et sinä nyt oikeasti tiedä mitä se eläin ajattelee ("emäntäni on niin vastuuntuntoinen ja elämäni on täyttä unelmaa" ), joten pidän siitä että pidetään jonkinnäköinen objektiivisuus/asiallisuus. Kertokaatten ihmisten aivoitukset siis ihan ihmisen näkökulmasta jos kuitenkin on olevinaan arkisista asioista / todellisuudesta kertova profiili eikä fantasiaa. 

Vierailija
152/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusryhmien ”ihanaa viikonloppua kaikille sisustajille!”, ”Rentouttavaa viikonloppua kaikille!” julkaisut, joihin vielä mukaan kuva siitä viimeisen päälle puunatusta kämpästä, johon on lattialle valuvat viltit, kynttilät ja lyhdyt aseteltu just millilleen. Noiden kuvien tarkoitus ei ole mitään muuta, kuin kerjätä huokailuja siitä, kuinka ihana sisustus on ja mistä mikäkin asia on ostettu.

Vierailija
153/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvien jakaminen somessa kaikelle maailmalle. Ajatelkaa jos joku joskus 30 v sitten olisi vienyt kaikki valokuvansa jonkun tavaratalon ilmoitustaululle niin että koko kaupunki olisi ne siellä nähnyt. Kuinka moni olisi tehnyt niin!?

Valkotakkiset olisivat tulleet hakemaan jos olisi tehnyt niin. Siis ihan oikeasti!

Vierailija
154/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs 32v miespuolinen kaveri aiheuttaa myötähäpeää kun juttelee avovaimonsa kanssa somessa... Monta kertaa viikossa kommentiovat esim jotain some-kilpailua yhdessä "pusi pusi", sydänemoji. Viikottain "vaimokkeen" kanssa tehty jotain ihkua yhdessä, esim koiraa kävetelty vaimokkeen kanssa 'sydänemoji'. Pullia leivottiin vaimokkeen kanssa, pusi pusi.

Opiskeluaikoina tämä valitti olevansa ikisinkku joten tavallaan ymmärrettävää että nyt on innoissaan, mutta se myötähäpeä mitä tuo aiheuttaa...

Vierailija
155/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerallaansa tykkäysten kerääminen vaikkei kuvaustaitoja löydy. Eräs kaveri jolla kuvaus-drone on vuoden aikana varmaan postannut yli 1000 kuvaa sillä dronella otettuna. Ja nämä on suurimmaksi osaksi samaa kohdetta koko ajan. Esim meidän kaupungista on varmaan 500 kuvaa vuoden aikana tullut. Ei erityisen hienoja kuvia, sellaisia jota kuka tahansa pystyisi ottamaan. Mutta pakko jatkuvasti päästä näyttämään että hänellä on drone ja yrittää saada tykkäyksiä.

Vierailija
156/478 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatelkaa jos ihmiset olisivat sinne liimailleet punaisia sydäntarroja kuviin joista tykkäsivät. Valkotakkiset olisivat vieneet heidätkin.

Vierailija
157/478 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana ja hymyilevä kaunis ja upea leidi ❤️❤️❤️❤️❤️❤️💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

Vierailija
158/478 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tykkäänkin eläimistä, niin nämä tekohauskat jotain murretta viäntävät koirien fb-profiilit ällöttää.

Tää! Sitten hauskalla karjalan murteella kerrotaan vitsikästä tietoa siitä, kuinka yksi koira on taas syönyt toisen pskaa.

Vierailija
159/478 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee päivityksen kissasta joka on kadonnut ja sitten siihen tulee 4000 kommenttia tyylillä ”jaettu Hämeenkyrö”. Ihmettelen aina miksi? Ihan kuin ne kyseisen ihmisen kaverit olisi pelkästään sieltä Hämeenkyröstä ja tuskinpa se kissa monen sadan kilometrin päästä edes löytyisi?

Vierailija
160/478 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunnat, jotka hehkuttavat kumppaniaan/rakkauttaan jatkuvalla syötöllä. Minä en vaan ymmärrä, miksei niitä asioita voi sanoa suoraan sille kumppanille itselleen, vaan kaikki pitää kierrättää somen kautta.

Ymmärrän kyllä jos kumppanin johonkin kuvaan silloin tällöin kommentoi vaikkapa sydämen. Tai laittaa sen yhteiskuvan joskus ja jouluna. Ihan söpöä. Mutta sitten kun on näitä (ihan aikuisia..) tapauksia joiden kuvatekstit, kommentit ja somepäivitykset on jatkuvasti jotain lässynläätä toiselle. Kommentoidaan kumppanin kuviin jotain kuola/sydänsilmäemojeita. Kaikki kuunneltavat rakkauslaulut pitää postata julkisesti, jotta jokainen seuraaja nyt tietää miten paljon minä pipsaa rakastan. Aina kun ollaan yhdessä, niin siitä on laitettava vähintään yksi stoori, jossa on oltava kumppani tägättynä ja sydämiä mukana. Jokainen päivä on yhtä juhlaa, rakkaus kukoistaa, elämä ei ollut enää ennallaan kun kohtasin penan/irman, hän on elämäni valo, hengitän hänen aamutuoksuaan ja elän sillä päivän syömättä mitään. Ja parhaimmillaan sitä yhteistä matkaa on ollut alle vuosi.

Mitä hittoa joillekin ihmisille tapahtuu, kun he alkavat seurustelemaan. :D Ja toiseksi eikö ne kehut koskaan kulu, kun niitä kuulee jatkuvasti? En tiedä olenko outo, mutta enemmän mua lämmittää ihan spontaani sanottu kehu, kuin se että joku on pohtinut mitä ällösöpöä voisin tänään someen päivittää.

Samaan kategoriaan menee mielestäni myös ne jotka osallistuu arvontoihin ”kenen kanssa jakaisit palkinnot” vastaamalla vain ”miehen/mieheni”. Pitää kertoa, että ei sitä nyt ihan vanhanapiikana elellä, mutta ei silti kerrota tuon onnekkaan nimeä. Jotenkin todella lakonista, varsinkaan jos vastauksen perässä ei ole edes mitään hymiötä, vain piste. Ihanan ärsyttävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi