Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytät rahaa uusiin vaatteisiin kuukausittain?

Vierailija
26.11.2020 |

Tulipas mieleen kun olen lueskellut palstoja, uutisten kommentteja, ja uutisia jne niin aina joku valittaa etteivät kuukausitulot riitä vaatteisiin.

Täytyykö niitä vaatteita ostaa joka kuukausi vaikka edes halvimmat rääsyt eivät hajoa tuossa ajassa! Vai onko suomessa tapana polttaa vaatteet käytön jälkeen ja sitten ostaa uudet tilalle? En ymmärrä tuota että aina manataan sitä ettei rahat riitä vaatteisiin.

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteisiin menee vuodessa keskimäärin 300 euroa Kulut vaihtelevat paljon. Joinakin vuosina ei joudu kuin ostamaan muutamat uudet alusvaatteet. Jos on aika uusia talvitakki tai talvisaappaat, rahaa voi mennä enemmänkin kuin 300 euroa.

Vierailija
2/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan osta vaatteita kuukausittain.

Vierailija
4/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300-400e? Tähän toki sisältyy takit, kengät, alusvaatteet ynnä muut ahkerassa käytössä olevat vaatekappaleet

Vierailija
5/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 15 e.

Vierailija
6/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa, vuodessa menee ehkä satanen.

Vierailija
7/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 300-400e? Tähän toki sisältyy takit, kengät, alusvaatteet ynnä muut ahkerassa käytössä olevat vaatekappaleet

Täh

Vierailija
8/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kesästä asti ostamatta uusia vaatteita ja aion olla ainakin ensi kesään asti vaatteidenostolakossa. Minulla on kaapit täynnä vaatteita, myös viime talvelta uudet talvivaatteet eli ei ole oikeasti tarvetta uusille vaatteille. Yritän siis pitää vaatebudjetin nyt vuoden ajan nollassa. Välttämättömät ostan jos tulee oikeasti tarve esim. sukkia jos vanhoissa on reikiä. Aiemmin käytin varmaan n. 100e kuukaudessa vaatteisiin. Mukavasti saan nyt myös rahaa säästöön.

Vierailija
9/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa 17 euroa 5 pariin sukkia.

Vierailija
10/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh

Jep, totta on. Mutta summan suuruus johtuu siitä, että en käy esim H&M:llä, Gina Tricot:ssa ynnä muissa. Ostan aina laatua/merkkituotetta, joten helposti jo kahden paidan + uusien lenkkarien ostoon menee tuo summa. Eli määrällisesti minulla ei ole hirveästi kamaa (juuri pari viikkoa sitten muuttaessa kaikki vaatteeni menivät kahteen jätesäkkiin)...

Vierailija
11/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein en yhtään, tässä kuussa on mennyt 450€. Ostin sievin nilkkurit, 2 kotimaista merinopaitaa (toinen lahjaksi) ja ohuemman trikootyyppisen merinopaidan.

Vierailija
12/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita kuukausittain, mutta silloin kun ostan, ne on kalliita.

Vierailija
13/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh

Jep, totta on. Mutta summan suuruus johtuu siitä, että en käy esim H&M:llä, Gina Tricot:ssa ynnä muissa. Ostan aina laatua/merkkituotetta, joten helposti jo kahden paidan + uusien lenkkarien ostoon menee tuo summa. Eli määrällisesti minulla ei ole hirveästi kamaa (juuri pari viikkoa sitten muuttaessa kaikki vaatteeni menivät kahteen jätesäkkiin)...

Mutta jos ostat joka kuukausi tuolla summalla vaatteita, niin äkkiähän niitä kertyy?

Vierailija
14/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle tonnin. Tykkään käyttää merkkivaatteita ja, että ne ovat uudet tai uuden veroiset. Aika harvoin tulee pestyä mitään, yleensä ostan uudet ja heitän vanhat roskiin. Tällä hetkellä olen mieltynyt Bossin ja Hifigerin vaatteisiin vaikka nuo jälkimmäiset ovat laadultaan melko onnettomia. Eihän ne mitään kalliita ole mutta ei aivan halpojakaan. M50v

Vierailija
15/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tänä vuonna mennyt 50e.

Vierailija
16/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänä vuonna mennyt  n.50e vaatteisiin. Jos pitää ostaa kengät tai takki, sitten menee enemmän, onneksi tänä vuonna ei tarvitse. Mulla on kaappi niin täynnä vaatteita, ettei uusia todellakaan tarvi pitkään aikaan. 

Vierailija
17/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh

Mutta joka kuukausi 300-400?? Jos ostaa vaikka kaksi paitaa/kk, tuleehan niitä vuodessa jo 24kpl. Miten voi tarvita uusia vaatteita noin usein?

Vierailija
18/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh

Mutta jos ostat joka kuukausi tuolla summalla vaatteita, niin äkkiähän niitä kertyy?

Kertyy kieltämättä, siksi vienkin vaatteita kierrätykseen (Konttiin yms) noin joka kolmas kuukausi. 

-Alkuperäisen viestin kirjoittaja

Vierailija
19/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelee mutta keskimäärin noin 300€.

Vierailija
20/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on vaatteisiin mennyt n. 80e (sukkia ja alushousuja), eli kuukautta kohti mitä, muutama hassu euro. Ensi vuonna tulee kyllä sitten tarvetta lenkkareille ja ihan perushousuille, mutta ostanen nekin kirpparilta/torista/huutonetistä kuten aina tähänkin mennessä, eli puhutaan varmaan muutamasta kympistä. Sanotaanko, että jos 100e menee vuodessa vaatteisiin, niin ei paha näin työttömyyskorvauksellakaan. Toki eri asia sitten koko perheelle olla ostamassa vaatteita työttömyyskorvauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän