Aiotko matkustaa Uudeltamaalta muualle Suomeen joulunviettoon?
Kommentit (106)
Kyllä. En vain ole vielä päättänyt, että minne. Ehkä sinne, missä ollaan eniten kauhuissaan helsinkiläisistä.
Miksi se ei olisi järkevää? Menisin jos olisi joku mökki tms.
Olemme lähdössä Turun saaristoon joulun viettoon. Kontaktit muiden kanssa on minimissä, joten emme koe olevamme vaaraksi muille. Turvavälit ja maskit kaupassa sekä huoltoasemalla on meille itsestään selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Ostin jo junaliput. Jos täältä pääsee, menen
Meinaatko että junat kulkee?
Joulun aikaan Uusimaa on jo laskusuunnassa koronan suhteen ja muuttuu turvallisemmaksi paikaksi päivä päivältä. En aio lähteä täältä minnekkään, koska Suomi on aika tylsä paikka matkustaa minnekkään. Lisäksi koko suku asuu täällä.
Kuuluu sulle miten? Haise pahalle, hysteerikko 😡
Mennään mökille Lappiin. Ollaan turvallisesti mökissä ja ulkoillaan. Vältellään ihmiskontakteja eikä hilluta iltariennoissa. Ruuat tehdään itse mökissä eli ei käydä edes syömässä ravintoloissa.
Veikkaanpa, että nelostie on tupaten täynnä autoja 22.12 alkaen kohti pohjoista. Katkeamaton autovirta jatkuu Ouluun asti ja siitä edelleen Rovaniemelle. Lappi on tänä jouluna "sold out".
Vierailija kirjoitti:
En aio, koska ei ole omaa autoa tai edes ajokorttia. Juniin/busseihin en lähde moneksi tunniksi kököttämään.
Eli mieli vähän tekisi, mutta käytännön syistä jäät kotiin.
Mökkielämä ja ulkoilu on sallittua!! Ihmislaumoja kannattaa vältellä mm kaupassa.
Todennäköisesti kyllä. Välttelen kontakteja jo nyt todella paljon, ja ennen matkustamista aion olla kaksi viikkoa karanteenissa ja matkustaa omalla autolla. Joulu vietetään muutenkin vain lapsuudenperheeni kesken, eli mistään suuresta sukujoulusta ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuussa matkustin tuolta pois joten enään ei tarvitse tuolta matkustaa kuten ei tarvi tuonne edes enään mennä.
Hyvä että matkustit ettet ENÄÄN ole täällä.
Olen jo vuokrannut mökin enkä aio perua sitä. Edes pieni henkireikä.
Valitan Kittilä, mutta täältä tullaan jouluksi koko perheen voimin. Ollaan se äänekäs perhe, joka pukeutuu mauttomasti. Mutta ollaan myös vilpittömän rehellisiä ja hyvän tahtoisia.
Ehdottomasti menemme mieheni kanssa vanhemmilleni pohjoiseen. Mies on ollut ulkomaan komennuksella monta kuukautta, minä olen ollut yksin kotona lomautettuna ja nähnyt kavereita ehkä kolme kertaa tässä kuukausien aikana. Miehen vanhemmat asuvat ulkomailla, emme mene sinne. Pohjoiseen on hyvä mennä, kun on eväät automatkalla ja pysähdykset vain tankille ja pissalle. Lapsuudenkotini on niin iso, että hyvin pystyy pitämään pitämään etäisyyttä muihin, kylppäreitäkin on useampi ja ruokailunkin voi järjestää turvaetäisyyksillä. Kiva päästä vähän muihin maisemiin, kun seinät alkavat kaatua päälle ja lomautukset jatkuvat meidän firmassa ainakin ensi syksyyn (olen hakenut töitä muualta mutta en pääse edes haastatteluihin).
Miehen vanhemmille mennään omalla autolla, jos ollaan kaikki terveinä. Olen itse riskiryhmää, joten se on edellytys. Ollaan muutenkin etätöissä ja käydään vain neuvolassa ja kaupassa maskien, joten meidän ei tautia pitäisi levittää. Enemmän olen tällä hetkellä huolissani heidän levittämästä tartunnasta, jos maakunta menee leviämisvaiheeseen. Heillä kuitenkin on töissä asiakaskontakteja.
Muussa tapauksessa ehkä vieraillaan isäni luona Uudellamaalla, edelleen sillä oletuksella, että kaikki ovat terveitä.
Ollaan kahden vaiheilla vielä. Vanhemmat, jotka asuvat Keski-Suomessa, haluaisivat meidät sinne käymään jouluksi. Heillä on ikävä lapsenlapsia. Käydään nyt Jaakobin painia sen suhteen, että mitä tehdään. Toisaalta kotonakin on ihan kiva vaan olla ja rentoutua joulun pyhät.
Vierailija kirjoitti:
Epävarmaa vielä. Mahdollisesti menemme jättämään jäähyväiset äidilleni Kainuuseen jouluna, jolla on arvioitu olevan elinaikaa jäljellä 1-3 kk. Hän haluaisi nähdä kaikki lapsensa vielä kerran ennen kuolemaansa.
Kannattaa mennä. Jos äitisi saisikin sinulta koronan, niin se ei lopputulosta muuttaisi. Kyllä omalle äidille kannattaa jättää jäähyväiset ihan face to face.
Vierailija kirjoitti:
Äänestystuloksen mukaan vähemmistö olisi nyt matkustamassa jouluksi pois Uudelta maalta. Mitenköhän maakunnissa suhtaudutaan slangia vääntäviin matkailijoihin, kun heille v ttuillaan muutenkin normaalisti.
Uusimaa ei ole sama asia kuin pk-seutu, rasauttaa, kun myös uutisissa niputetaan koko Uusimaa yhteen, vaikka oikeasti puhutaan pk-seudun tartunnoista. Asun pienellä paikkakunnalla itä-Uudellamaalla ja puhun kyllä ihan savoa, kun sieltä oon kotoisin. Koronatilanne on täällä maltillinen, todettuja tapauksia on ollut reilusti alle 100 täällä koko epidemian aikana. Mikäli koko Uuttamaata ei suljeta taas, niin lähden joulunviettoon Savoon. Ihmetyttää se, että koko Uuttamaata pitäisi rangaista vain koska pk-seutu on täysin kädetön tartuntojensa kanssa.
Äänestystuloksen mukaan vähemmistö olisi nyt matkustamassa jouluksi pois Uudelta maalta. Mitenköhän maakunnissa suhtaudutaan slangia vääntäviin matkailijoihin, kun heille v ttuillaan muutenkin normaalisti.