Aiotko matkustaa Uudeltamaalta muualle Suomeen joulunviettoon?
Kommentit (106)
Mielestäni Uusimaa pitäisi sulkea jouluviikoksi, kuten se suljettiin pääsiäisen aikaan.
Olen menossa, mutta aion olla omaehtoisessa karanteenissa viikon ennen joulunviettoon lähtemistä. Tätä olen kuullut monen muunkin suunnittelevan. Kyseessä ei muutenkaan ole suuren sukujoulun viettäminen, vaan ihan lähipiirin tapaaminen.
Mökille
Omat eväät mukaan
Perillä haetaan noutona ruuat kaupasta 
Onko sinusta järkevää tehdä tälläisiä aloituksia
No meillä sukulaiset asuvat tässä lähistöllä, mutta melkein vuoden kotona kökkimisen jälkeen ajateltiin vaihtaa maisemaa ja vuokrata mökki. Rajoituksia on noudatettu kiltisti eikä ole aikomusta mennä kyläkaupalle tms.
En aio, koska ei ole omaa autoa tai edes ajokorttia. Juniin/busseihin en lähde moneksi tunniksi kököttämään.
En, mutta en olisi muutenkaan mennyt. Ihana olla kotona rauhassa sukulaisilta.
Kyllä. Lappi kutsuu. Siellä ollaan omissa oloissamme hirsimökissä. Kaupassa joudutaan tietysti käymään, mutta pidetään turvavälit ja käytämme maskia.
En. Ei ole enää ketään kenen luona kävisin koska molempien vanhemmat ovat jo kuolleet ja sisarusten kesken meillä ei ole tapana vierailla jouluna parempinakaan aikoina. Mökkijoulukaan ei kiehdo, mieluummin omassa kotona.
Vietetään sukujoulua ihan normaalisti
Sukulaiset on Uudellamaalla ja kyllä, perheeni matkustaa joulun aikaan sukuloimaan.
Kyllä niitä sukulaisia tarttis joskus käydä moikkaamassa.
Tänä vuonna poikkeuksellisesti pysytään kotona eikä lähdetä sukujoulun viettoon. Harmittaa, mutta halutaan toimia vastuullisesti. Ikinä en antaisi itselleni anteeksi, jos tartuttaisin isovanhempiin koronan. On jo päätetty, että juhlitaan isosti sitten, kun rokotukset on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta järkevää tehdä tälläisiä aloituksia
Saa alapeukuttaa, mutta miksi ei olisi?
Menen vanhempien luokse Pirkanmaalle. Olen nytkin vain kotona ja välttelen sosiaalisia kontakteja.
Joo. Aivan varmasti jos joku kuvittelee estävänsä!
Kyllä, kahden viikon kuluttua lähdemme, lapsille haetaan koulusta lomaa ja olemme eristyksissä mökillä keskenämme, joulua voidaan viettää sitten isovanhempien kanssa.
En, mulla ei ole ketään pk-seudun ulkopuolella. Vaikka olisi niin en menisi. Ei ole varaa matkustaa.