Aiotko matkustaa Uudeltamaalta muualle Suomeen joulunviettoon?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kysely myös mahdollista tulevaa sulkua ajatellen viranomaisille. Tällaisistahan sen näkee kuinka pakkomielteisesti ihmiset poistuvat tautialueilta vaikka olisi mikä.
Pakkomielteisesti? Eiköhän tähän vastaa lähinnä ne, jotka kokevat kysymyksen ärsyttäväksi. Itsestäkin tuntui vähän hölmöltä 'äänestää', etten aio lähteä minnekään.
Ehkä on aikakin, että tulee testatuksi päteekö Suomessa vielä uskonnonvapaus. Saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Päijät-Häme ei saa tällaista ketjua, vaikka hommat sielläkin leviämisvaiheessa :’(
Siksi vastaan tähän, aion lähteä täältä Päijät-Hämeestä joulun viettoon Uudellemaalle...
En joulunviettoon, mutta muuten vaan ajattelin käydä Turussa ja Tampereella ja Hämeenlinnassa ryyppämäässä kaverien luona joulunaikaan 😎
Olen 45 vuoden aikana viettänyt kaksi joulua muualla kuin Uudellamaalla.
Ihan tyytyväisenä kotiseudulleni jään tälläkin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kysely myös mahdollista tulevaa sulkua ajatellen viranomaisille. Tällaisistahan sen näkee kuinka pakkomielteisesti ihmiset poistuvat tautialueilta vaikka olisi mikä.
Pakkomielteisesti? Eiköhän tähän vastaa lähinnä ne, jotka kokevat kysymyksen ärsyttäväksi. Itsestäkin tuntui vähän hölmöltä 'äänestää', etten aio lähteä minnekään.
Itse taas luulin, että kysymys ärsyttää lähinnä niitä ketkä ovat lähdössä ja tuntevat pienen omantunnonpistoksen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on aikakin, että tulee testatuksi päteekö Suomessa vielä uskonnonvapaus. Saa nähdä.
Mekkaan lähdössä?
Vai saneleeko uskontosi, että Uudeltamaalta tulee sinun jouluksi poistuman?
Ehkäpä vakaumuksesi on tartuttaa toisiin vakavia tauteja vuodenvaihteen tienoilla?
Vai mistä ihmeestä puhut nyt?
Oli ärsyttävä aloitus tai ei, niin kuvaava myös. Kertoo ihmisten asenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekkaan lähdössä?
Ehkäpä vakaumuksesi on tartuttaa toisiin vakavia tauteja vuodenvaihteen tienoilla?
Heh, ei nyt mitään niin dramaattista. Sitä vain, että ohjeita uskonnonharjoittamisesta, uskonnollisista tilaisuuksista tai uskonnollisten juhlien viettämisestä antavat kyseiset uskonnolliset järjestöt, ei valtio. Seuraan mielenkiinnolla, että astuuko valtio rajan yli ja antaa ohjeita esimerkiksi joulukirkon järjestämisestä omalla suullaan vai turvautuuko arkkipiispaan niinkuin pitäisi. Nämä ovat hienovaraisia asioita ja minua kiinnostaa, että vieläkö niitä kunnoioitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekkaan lähdössä?
Heh, ei nyt mitään niin dramaattista. Sitä vain, että ohjeita uskonnonharjoittamisesta, uskonnollisista tilaisuuksista tai uskonnollisten juhlien viettämisestä antavat kyseiset uskonnolliset järjestöt, ei valtio. Seuraan mielenkiinnolla, että astuuko valtio rajan yli ja antaa ohjeita esimerkiksi joulukirkon järjestämisestä omalla suullaan vai turvautuuko arkkipiispaan niinkuin pitäisi. Nämä ovat hienovaraisia asioita ja minua kiinnostaa, että vieläkö niitä kunnoioitetaan.
Yleisötilaisuudet on nyt kielletty Uudellamaalla. Ilmeisesti tulkintasi on, että laki koskee uskovia vasta kun arkkipiispa kuittaa. Asia ei nyt ihan ole niin, vaikka miten kiillottaisit marttyyrinkruunuasi
111 ääntä annettu, ja lähes puolet lähdössä.
Ehdottomasti. Koko suvun voimin vietetään joulua Tampereella.
t, Sanna
Aion. Olen etätyössä ja ruuatkin pääosin kotiinkuljetuksella niin aika epätodennäköistä on, että tautia olisi.
Lähden mökille mieheni kanssa, emme aio hillua ihmisten ilmoilla mökkipaikkakunnalla.
Leville lähdetään kaveriporukalla bilettämään.
Epävarmaa vielä. Mahdollisesti menemme jättämään jäähyväiset äidilleni Kainuuseen jouluna, jolla on arvioitu olevan elinaikaa jäljellä 1-3 kk. Hän haluaisi nähdä kaikki lapsensa vielä kerran ennen kuolemaansa.
Puuttui "Ehkä" -vaihtoehto. Vielä hieman mietinnässä siis.
Suku asuu Kuopion seudulla ja kyllä olemme menossa sinne, jos olemme terveinä.
Jäämme kotiin Vantaalle. Mutta jos olisi esim. niin, että koko suku asuisi muualla ja harvoin nähtäisiin, menisimme varmasti. Nyt omat vanhempani ja veljeni perhe tulee meille.
Vierailija kirjoitti:
Suku asuu Kuopion seudulla ja kyllä olemme menossa sinne, jos olemme terveinä.
Haha, kuvastaa nykyisiä 'stadilaisia'. Heti lähdetään takaisin maaseudulle kun saa olla töistä pois pari ylimääräistä päivää. Jyväjemmarit.
Todellakin! Olen koitoisin maaseudulta, mutta muutin Helsinkiin opintojen perässä ja minulla ei ole ketään täällä. Opiskelukaverit on perheidensä kanssa. En todellakaan halua viettää joulua yksin itsariyksiössäni.