Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö sinä kasvomaskia?

Vierailija
26.11.2020 |

Olen huomannut, että tällä hetkellä todella monella on kasvomaski kaupassa. Mutta käytätkö sinä kasvomaskia, kun käyt kaupassa tai käytät julkisia?
Kerro kommentteihin, että minkä takia käytät/et käytä.

Kysyn vain mielenkiinnosta ja tätä kyselyä ei käytetä mihinkään.

Käytätkö sinä kasvomaskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että mun terveydenhuollon ammattihenkilönä on ammattieettinen velvollisuus sekä näyttää esimerkkiä että välttää tartuntaa ja mahdollista tartuttamista potilaisiin.

Vierailija
2/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän seuraavalla kerralla, sain pari viikkoa sitten haettua maskeja viimein postista. Olin jo aiemminkin tilannut, mutta jäivät saamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska haluan käyttää kaikki mahdolliset keinot epidemian hillitsemiseksi.

4/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomaan, että on ruuhkaisempaa jossain paikassa, laitan maskin. Julkinen tai kauppa.

Vierailija
5/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska asun espanjassa ja täällä on maskipakko kun astut kotiovesta ulos, korona täällä tosi jatkaa vaan nousuaan joten en noiden tehoon kyllä usko.

Vierailija
6/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska mulle on ihan sama, saanko koronan tai en. En kuitenkaan tuki kenenkään lähelle, enkä tapaa vanhoja ihmisiä. Mulla on omat ystävät ja perhe, joiden kanssa vietän aikaa. Käyn baareissa ja ravintoloissa, niissä syödään ja juodaan, niin siksikään ei tule käytettyä kasvomaskia.

Maski haisee pahalta ja aiheuttaa hengenahdistusta ja näppylöitä. Täysin turha kapistus mun menoissa.

Vierailija
7/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, haluan tehdä sen minkä voin ja onhan se jo aikamoinen sosiaalinen paine käyttää...

Vierailija
8/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä julkisia ja kaupassa käyn vain mökkikunnassa, missä on väljää, ja aikoina, jolloin on hiljaista. En pysty pitämään maskia, ahdistaa.

Vierailija
9/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa toimiva Venäjän hybridivaikuttamisen instrumentti antifasistinen Antifa/Varisverkosto levittää Covid19-tautia tahallaan yhteiskuntaamme ja siihen liittyvää disinformaatiota verkossa.

"Äärivasemmiston tukikohdasta esitetään korona-viruksen tahallista levittämistä poliisiasemille ja syyttäjävirastoihin" 

https://www.suomenuutiset.fi/aarivasemmiston-tukikohdasta-esitetaan-kor…

Vierailija
10/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisen paineen takia käytän kaupoissa. En usko että tästä liiemmälti hyötyä on mutta kiva jos jollekulle tulee hyvä mieli. Suurin osa tuntuu edelleen liikkuvan ilman. Julkisia en käytä.

Vierailija
11/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, olen duunariammatissa oleva suomijuntti ja olen tehnyt periaatteellisen päätöksen etten käytä maskia. Päätös ei perustu mihinkään järkevään argumenttiin enkä ole käynyt edes lukiota joten "lääketieteen" tuntemukseni rajoittuu huonosti luettuun peruskoulun biologiaan. En voi kuitenkaan enää muuttaa mieltäni koska kyse on jästipäisestä periaatteesta. Lueskelen netistä kaikenlaista hölynpölyä ja valikoivasti poimin sellaisia "tutkimuksia" millä voi perustella maskin tarpeettomuutta tai peräti vaarallisuutta. Olen päättänyt uskoa näitä enkä sitä kun terveydenhuollon asiantuntijat joka tuutista kehottavat maskeja käyttämään koska se on järkevää. Enkä suostu ymmärtämään sitä, että tämä periaatteeni ei estä koronan saamista ja pahimmassa (tai parhaassa) tapauksessa saatan vaikka kuolla siihen. Siitä paskat välitän, että tartutan muita koska olen itsekäs mulkvisti ja jollain pitää yrittää päteä kun älynlahjani ei siihen kuitenkaan riitä.

Vierailija
12/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkankjank

Vierailija
13/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaupassa, julkisissa käyttäisin myös jos niillä kulkisin.

Vierailija
14/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän.

Mua yskittää astman vuoksi ja nokka vuotaa ympäri vuoden. En mene yskimään ja aivastelemaan muiden hengitysilmaan omia pöpöjäni siinä määrin kuin kasvomaskit asiassa auttavat.

Kysehän ei ole siitä, onko kkenties mulle itselleni samantekevää, saako koronatartunnan vai ei.  Voin oireettomana levittää virusta, joka tarttuu sitten muihin.

Ei lähikaupassa aikaa mene kuin jotain 5 min, kun olen ostokseni tehnyt ja ulkona. On tiedossa, milloin liikkeessä on vähiten asiakkaita. Mutta silti.

Vierailija
15/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietysti, ei siitä mitään vaivaakaan ole. Enkä halua näyttää tyhmältä ja/tai persaukiselta. Jotkut haluavat noita ominaisuukisaan jostain syystä korostaa.

Vierailija
16/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyn harvoin, julkisilla olen kulkenut viimeksi maaliskuun alussa.

Mutta kaupassa ja kirjastossa käydessä siis käytän maskia, julkisissa en, koska en käytä julkisia.

Vierailija
17/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ja julkisissa. Koitan silleen kyllä ihan oikeasti vältellä tartuntaa ja sen levittämistä vaikka olen alle 30 enkä riskiryhmää. Töissä suurinosa on sitten n. 50+ ja tosi moni riskiryhmää. En mä kovin moneen koronaa ehtisi tartuttaakaan kuin työkavereihin kun harrastukset tauolla, lapset ehkä päiväkodissa sitten. Koitan siis vältellä saamasta tartuntaa ja levittämästä sitä kun tää lähipiiri näyttäisi just riskiryhmää olevan 90%:sesti. Semipienituloisena ja -menoisena en oo joutunut asiaa totta puhuen sen enempää ajattelemaankaan, elin aika intiaanisti jo ennen koronaa. Että en sillälailla ole vähentänyt työtä suomessa entiseen verrattuna kun en ennenkään paljon kuluttanut, lasten tukankin leikkaan itse.

Vierailija
18/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ja nautin kun joku maskinaama muka niin vihaisen näköisenä jossain hyllyn päädyssä toljottaa 😂 Alan tojottamaan takaisin ja viimeistään siinä vaiheessa kun lähden kävelemään kohti niin maskinaama saa jalat alleen 😅 Tämä on niin hauskaa!

Vierailija
19/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä ja nautin kun joku maskinaama muka niin vihaisen näköisenä jossain hyllyn päädyssä toljottaa 😂 Alan tojottamaan takaisin ja viimeistään siinä vaiheessa kun lähden kävelemään kohti niin maskinaama saa jalat alleen 😅 Tämä on niin hauskaa!

Miksi et käytä?

Vierailija
20/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi sankarin kun näen niin raotan maskia ja yskin päälle. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi