Käytätkö sinä kasvomaskia?
Olen huomannut, että tällä hetkellä todella monella on kasvomaski kaupassa. Mutta käytätkö sinä kasvomaskia, kun käyt kaupassa tai käytät julkisia?
Kerro kommentteihin, että minkä takia käytät/et käytä.
Kysyn vain mielenkiinnosta ja tätä kyselyä ei käytetä mihinkään.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska mulle on ihan sama, saanko koronan tai en. En kuitenkaan tuki kenenkään lähelle, enkä tapaa vanhoja ihmisiä. Mulla on omat ystävät ja perhe, joiden kanssa vietän aikaa. Käyn baareissa ja ravintoloissa, niissä syödään ja juodaan, niin siksikään ei tule käytettyä kasvomaskia.
Maski haisee pahalta ja aiheuttaa hengenahdistusta ja näppylöitä. Täysin turha kapistus mun menoissa.
itsekäs paska
En käytä. Hölmöläisten hommaa koko koronavouhotus.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ymmärrä, että "maskisuositus" on vain psykologinen keino rauhoitella vauhkoontuvia ihmismassoja.
Lähes kaikkihan tietää, että se on yhtä tyhjän kanssa.
Kommentteja foliohatusta
Olen käyttänyt maskia käydessäni hammaslääkärissä sekä fysioterapeutilla. Ruoat tilaan kotiin ja töissä käyn omalla autolla. Muualla en liiku. Töissä en käytä maskia, koska työskentelen ulkona ja hyvin lyhytkestoisia lähikontakteja siellä tulee aniharvoin.
En välttämättä ole vakuuttunut siitä, että maskista olisi hirveästi hyötyä, mutta jos ei muuten niin toisten mielenrauhan vuoksi voin sen kasvoilleni lätkäistä. Tk:ssa asioidessa sitä suositeltiin, ja laittaisin sen myös, jos kävisin kaupassa tai kulkisin julkisilla.
Asioin vain marketissa ja en ruuhka-aikana, en käytä koska en koe sitä siellä tarpeelliseksi.
Vittuuntunut kirjoitti:
En käytä. Tuhoaa aivot, koska aiheuttaa happivajeen, pidän omista aivoistani sen verran paljon, että en halua tuhota niitä. Maski ei suojaa millään tavalla virukselta jos sellainen on, menee läpi. Lisäksi myös makkarapaketin päältä sen voi saada koska kontaminaatiota tapahtuu. Tavallaan kaasunaamari/puolimaski+suojalasit sekä suojavarustus antaisi järkevän suojan. Maski myös kerää bakteereja joten saatat saada bakteeriperäisen infektion keuhkoihin. Muutenkin suositeltu käyttämään vain leikkaussalissa estämään pisaroiden lentäminen haavalle jne. Leikkaussalissa jos esimerkiksi kosket maskiin, niin maski vaihdettava juuri kontaminaation takia. Myös happivaje huono muunmuassa sydämelle ja muille sisäelimille. Aivot on suurimmassa vaarassa just ton happivajeen takia. Ihmisen oma puolustuskyky suojaa riittävän hyvin. Maski myös sotkee tätä puolustusjärjestelmää, niin en kyllä pitäisi. Joskus ollut bakteeri munuaisissa niin keukoihin en haluaisi. Ja jos 99,9% todennäköisyydellä selviän niin ei ole järjenhiventäkään pilata omia aivoja, terveyttä käyttämällä maskia. En ole löytänyt mistään että virusta olisi eristetty, tehty Kochin Postulate-nimistä testiä; laboratorio olosuhteissa todettu, että siirtyisi kahden erilaisen kudoksen välillä, eli ihmisestä toiseen. PCR-testi myös ei todista mitään, että olisi virustartuntaa, pitäisi tehdä soluviljely ja osoittaa se. En ymmärrä miksi pitäisi pilata aivot sekä oma terveys pitämällä tätä maskia? Totella Pääministeriä? Hänen auktoriteettiään? Varmaan itselle aivot on tärkeä, niin se on ehkä se tärkein syy miksi en käytä maskia, myös en halua mahdollisesti bakteeriperäistä infektiota keuhkoihin.
Kannattaa luottaa ennemmin ihmisiin, jotka selvittävät maskien hyödyllisyyttä työkseen, kuin omaan tai muun yksittäisen ihmisen fiilispohjaan ja vääriin tietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vittuuntunut kirjoitti:
En käytä. Tuhoaa aivot, koska aiheuttaa happivajeen, pidän omista aivoistani sen verran paljon, että en halua tuhota niitä. Maski ei suojaa millään tavalla virukselta jos sellainen on, menee läpi. Lisäksi myös makkarapaketin päältä sen voi saada koska kontaminaatiota tapahtuu. Tavallaan kaasunaamari/puolimaski+suojalasit sekä suojavarustus antaisi järkevän suojan. Maski myös kerää bakteereja joten saatat saada bakteeriperäisen infektion keuhkoihin. Muutenkin suositeltu käyttämään vain leikkaussalissa estämään pisaroiden lentäminen haavalle jne. Leikkaussalissa jos esimerkiksi kosket maskiin, niin maski vaihdettava juuri kontaminaation takia. Myös happivaje huono muunmuassa sydämelle ja muille sisäelimille. Aivot on suurimmassa vaarassa just ton happivajeen takia. Ihmisen oma puolustuskyky suojaa riittävän hyvin. Maski myös sotkee tätä puolustusjärjestelmää, niin en kyllä pitäisi. Joskus ollut bakteeri munuaisissa niin keukoihin en haluaisi. Ja jos 99,9% todennäköisyydellä selviän niin ei ole järjenhiventäkään pilata omia aivoja, terveyttä käyttämällä maskia. En ole löytänyt mistään että virusta olisi eristetty, tehty Kochin Postulate-nimistä testiä; laboratorio olosuhteissa todettu, että siirtyisi kahden erilaisen kudoksen välillä, eli ihmisestä toiseen. PCR-testi myös ei todista mitään, että olisi virustartuntaa, pitäisi tehdä soluviljely ja osoittaa se. En ymmärrä miksi pitäisi pilata aivot sekä oma terveys pitämällä tätä maskia? Totella Pääministeriä? Hänen auktoriteettiään? Varmaan itselle aivot on tärkeä, niin se on ehkä se tärkein syy miksi en käytä maskia, myös en halua mahdollisesti bakteeriperäistä infektiota keuhkoihin.
Kannattaa luottaa ennemmin ihmisiin, jotka selvittävät maskien hyödyllisyyttä työkseen, kuin omaan tai muun yksittäisen ihmisen fiilispohjaan ja vääriin tietoihin.
En mä millään fiilispohjalla, enemmän tieteeseen uskova olen. Toki oikeassa olet, että pitää asiantuntijoita kuunnella.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2599911/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29210319/
https://www.sott.net/article/442455-German-Neurologist-Warns-Against-We…
https://vernoncoleman.com/bannedmaskbook.pdf
https://off-guardian.org/2020/06/27/covid19-pcr-tests-are-scientificall…
http://scielo.isciii.es/pdf/neuro/v19n2/3.pdf
https://www.globalresearch.ca/mask-giving-lung-cancer/5728541
Käytän kaupassa jos menen sinne ruuhka-aikana enkä silloin pysty pitämään turvavälejä. Julkisilla en kulje.
Käytän koska olen akateeminen nainen. Uskon myös horoskooppeihin, mutta se on jo toinen tarina.
Olen lukenut lukiossa biologiaa ja tiedän kuinka pöpöt tarttuu.
Lueskelen myös netistä hölynpölyä ja uskon jos kirjoittaja on lisensiaatti.
En käytä. Yritän asioida kaupoissakin silloin, kun turvavälin pitäminen on mahdollista. Ongelmana vaan se, että maskikasvoiset eivät näytä kokevan tarvetta pitää turvaväliä muihin. Ilmeisesti ovat siinä harhakäsityksessä, että kangaslappu naamalla estää kulkutaudin tarttumisen ja leviämisen. Jos näin olisi, niin mitään syytä rajoittaa yleisötapahtumiakaan ei tietenkään olisi. Riittäisi, että kaikilla osallistujilla olisi maski.
Maskikasvoisille pitäisi tehdä tietoiskuja, joissa kehotettaisiin heitä pitää turvaväli aina, kun se on mahdollista. Näin ei tehdä, koska jollakin saattaisi käydä mielessä kysyä miksi maskeja ylipäätään käytetään paikoissa, joissa turvavälin voi pitää. Tai kysyä miksi pitää pitää turvaväiiä missään, jos maski estää tartunnat.
Mun henki haisee - sikx mä käytän Maskii
.
Eikä aiheuta.