Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö sinä kasvomaskia?

Vierailija
26.11.2020 |

Olen huomannut, että tällä hetkellä todella monella on kasvomaski kaupassa. Mutta käytätkö sinä kasvomaskia, kun käyt kaupassa tai käytät julkisia?
Kerro kommentteihin, että minkä takia käytät/et käytä.

Kysyn vain mielenkiinnosta ja tätä kyselyä ei käytetä mihinkään.

Käytätkö sinä kasvomaskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä ja nautin kun joku maskinaama muka niin vihaisen näköisenä jossain hyllyn päädyssä toljottaa 😂 Alan tojottamaan takaisin ja viimeistään siinä vaiheessa kun lähden kävelemään kohti niin maskinaama saa jalat alleen 😅 Tämä on niin hauskaa!

Kaltaisesi sankarin kun näen niin raotan maskia ja yskin päälle. 😊

Teen samat sulle, ei se naamari sinua suojaa ja vaikka toki uskot niin 😁

Minä käytänkin maskia siksi, ETTEN ITSE SAIRASTUTA MUITA. Mutta sinä siedätkin sairastua, joten ihan sama. ☺️

Kun aivastan päällesi niin mistä tiedät ettei minulla ole sitä, kannattaa miettiä miten käyttäytyy, maskinaamojen ylimielisyys voi vielä sattua omaan nilkkaan mutta se onkin ihan oikein 😁

Kerran kun aivastat minun päälle niin saat turpaan. Tulee nenästä muutakin kuin räkää. Opit jonne olemaan.

Vierailija
42/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia. Saan taudin jos olen saadakseni, en pelkää mitään tauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lähellä tän gallupin tulos, sitä eilen (kö) mediassa  julkaistua gallupia, minkä mukaan 70 prosentia käyttää maskia.

Helsingissä? Ei koko Suomessa näytä ainakaan siltä että 70% käyttäisi.

Vierailija
44/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä ja nautin kun joku maskinaama muka niin vihaisen näköisenä jossain hyllyn päädyssä toljottaa 😂 Alan tojottamaan takaisin ja viimeistään siinä vaiheessa kun lähden kävelemään kohti niin maskinaama saa jalat alleen 😅 Tämä on niin hauskaa!

Minä käytänkin maskia siksi, ETTEN ITSE SAIRASTUTA MUITA. Mutta sinä siedätkin sairastua, joten ihan sama. ☺️

Kun aivastan päällesi niin mistä tiedät ettei minulla ole sitä, kannattaa miettiä miten käyttäytyy, maskinaamojen ylimielisyys voi vielä sattua omaan nilkkaan mutta se onkin ihan oikein 😁

Kerran kun aivastat minun päälle niin saat turpaan. Tulee nenästä muutakin kuin räkää. Opit jonne olemaan.

Tämä kannattaa tosiaan pitää mielessä, että noinkin voi käydä. Nykynuorisoa kun ei ole kasvatettu vitsalla niin voi tulla yllätyksenä miltä väkivalta tuntuu ja, että sitä voi tosiaan tapahtua.

Vierailija
45/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia. Saan taudin jos olen saadakseni, en pelkää mitään tauteja.

Etkä millään ymmärrä, että kyse ei ole sinusta ja sinun pitää käyttää sitä maskia ettet tartuttaisi muita? Asiaa on toistettu monta kuukautta mutta et vieläkään tajua?

Vierailija
46/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän mutta mullakin on "mutta" asiassa....en muista ottaa mukaan tai ne ovat loppuneet. Ovat siis syyni jos maskia ei ole

Vierailija
47/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ymmärrä, että "maskisuositus" on vain psykologinen keino rauhoitella vauhkoontuvia ihmismassoja.

Lähes kaikkihan tietää, että se on yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
48/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän julkisissa ja kaupassa, jos menen sinne julkisilla. Jos kävelen niin en käytä. Syynä hengenahdistus, en pysty maskin kanssa kävelemään pitkiä matkoja tai rappusia sillä henki loppuu. Tällä hetkellä yritän päästä jatkotutkimuksiin missä vika.

Vierailija
49/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä, että "maskisuositus" on vain psykologinen keino rauhoitella vauhkoontuvia ihmismassoja.

Lähes kaikkihan tietää, että se on yhtä tyhjän kanssa. 

Onko minkälainen kompetenssi millä tällaista esität? Vai oletko ihan itse muodostanut omassa päässäsi mielipiteen mitä pidät totena? Ammattikoulupohjalta kenties?

Vierailija
50/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, olen duunariammatissa oleva suomijuntti ja olen tehnyt periaatteellisen päätöksen etten käytä maskia. Päätös ei perustu mihinkään järkevään argumenttiin enkä ole käynyt edes lukiota joten "lääketieteen" tuntemukseni rajoittuu huonosti luettuun peruskoulun biologiaan. En voi kuitenkaan enää muuttaa mieltäni koska kyse on jästipäisestä periaatteesta. Lueskelen netistä kaikenlaista hölynpölyä ja valikoivasti poimin sellaisia "tutkimuksia" millä voi perustella maskin tarpeettomuutta tai peräti vaarallisuutta. Olen päättänyt uskoa näitä enkä sitä kun terveydenhuollon asiantuntijat joka tuutista kehottavat maskeja käyttämään koska se on järkevää. Enkä suostu ymmärtämään sitä, että tämä periaatteeni ei estä koronan saamista ja pahimmassa (tai parhaassa) tapauksessa saatan vaikka kuolla siihen. Siitä paskat välitän, että tartutan muita koska olen itsekäs mulkvisti ja jollain pitää yrittää päteä kun älynlahjani ei siihen kuitenkaan riitä.

Eli olet aivan kuin Suomen hallitus ja THL keväällä.

Kevät meni jo, nyt on parempaa tietoa. Kehitys kehittyy.

Vierailija
51/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kun pelottaa, oletpa tosi kova 😁ja kohta olisit päätä lyhempi.

Vierailija
52/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään hyvää syytä miksi en käyttäisi. Olen käyttänyt maaliskuusta asti.

Miksi kirurgit käyttävät maskia leikkaussaleissa? Aivan, ei tämä mitään rakettitiedettä ole, ihan normaali järjen käyttö riittää.

Vierailija
53/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maidonvalkoinen laiha läski jonne uhoaa netissä.

54/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia. Haluan suojata myös muita ihmisiä. Käytän maskia kaupoissa, kirjastossa ym. paikoissa ja töissä. Käyttäisin julkisessa liikenteessäkin, jos kulkisin niillä. Täällä on maski lähes jokaisella.

Vierailija
55/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiniajoista on yli 20 vuotta ja en ole vapiseva netissä uhoava kukkakeppi nörtti kuten sinä reppana, olisi kiva kohdata.

Vierailija
56/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiniajoista on yli 20 vuotta ja en ole vapiseva netissä uhoava kukkakeppi nörtti kuten sinä reppana, olisi kiva kohdata.

Aikuiset ei tappele. Ehkä olet henkisesti lapsen asteella?

Vierailija
57/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska on vain suositus. Jos oikeasti tarpeellista olisi lain määräämä pakko.

Vierailija
58/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään Pelaamossa. Paikka oli täynnä ja asiakaspalvelija oli ainoa kenellä oli maski.

Vierailija
59/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Tuhoaa aivot, koska aiheuttaa happivajeen, pidän omista aivoistani sen verran paljon, että en halua tuhota niitä. Maski ei suojaa millään tavalla virukselta jos sellainen on, menee läpi. Lisäksi myös makkarapaketin päältä sen voi saada koska kontaminaatiota tapahtuu. Tavallaan kaasunaamari/puolimaski+suojalasit sekä suojavarustus antaisi järkevän suojan. Maski myös kerää bakteereja joten saatat saada bakteeriperäisen infektion keuhkoihin. Muutenkin suositeltu käyttämään vain leikkaussalissa estämään pisaroiden lentäminen haavalle jne. Leikkaussalissa jos esimerkiksi kosket maskiin, niin maski vaihdettava juuri kontaminaation takia. Myös happivaje huono muunmuassa sydämelle ja muille sisäelimille. Aivot on suurimmassa vaarassa just ton happivajeen takia. Ihmisen oma puolustuskyky suojaa riittävän hyvin. Maski myös sotkee tätä puolustusjärjestelmää, niin en kyllä pitäisi. Joskus ollut bakteeri munuaisissa niin keukoihin en haluaisi. Ja jos 99,9% todennäköisyydellä selviän niin ei ole järjenhiventäkään pilata omia aivoja, terveyttä käyttämällä maskia.  En ole löytänyt mistään että virusta olisi eristetty, tehty Kochin Postulate-nimistä testiä; laboratorio olosuhteissa todettu, että siirtyisi kahden erilaisen kudoksen välillä, eli ihmisestä toiseen. PCR-testi myös ei todista mitään, että olisi virustartuntaa, pitäisi tehdä soluviljely ja osoittaa se. En ymmärrä miksi pitäisi pilata aivot sekä oma terveys pitämällä tätä maskia? Totella Pääministeriä? Hänen auktoriteettiään? Varmaan itselle aivot on tärkeä, niin se on ehkä se tärkein syy miksi en käytä maskia, myös en halua mahdollisesti bakteeriperäistä infektiota keuhkoihin.

Vierailija
60/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska on vain suositus. Jos oikeasti tarpeellista olisi lain määräämä pakko.

Pitääkö aina pakottaa ennen kuin voit toimia? Nussitko vapaaehtoisesti vai odotatko että hallitus pakottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän