Miesten näkemys nuorten tyttöjen/naisten iästä.
Oltiin miehen (51v) kanssa iltakävelyllä, kun naapurin tyttö tuli vastaan. Tämä naapurin tyttö leikki vielä muutama vuosi sitten meidän kuopuksen kanssa, vaikka on muutaman vuoden vanhempi. Koulussa sitten molemmat saivat kavereita luokiltaan ja yhteydenpito on jäänyt.
Taivastelin miehelle, kuinka pitkäksi tämä tyttö onkin jo kasvanut, kun on vasta 12v. Mieheni katsoi minua aivan äimistyneenä ja väitti, että kyseessä oli aikuinen nainen.
Ihan tarkkaan en naapurin tytön ikää tiedä, mutta ehdottomasti 13 vuotta vanhempi hän ei missään nimessä ole. Meidän kuopus on nyt 9v ja tosiaan päiväkodissa leikkivät yhdessä.
Saatiin oikein riita miehen kanssa aikaiseksi, kun hän väitti tyttöä aikuiseksi ja minä 12-vuotiaaksi.
Onko muutkin miehet näin pihalla nuorten naisten/tyttöjen iästä?
En enää ihmettele, että jotkut sekaantuu alaikäsiin ja sit oikeudessa silmät kirkkaina väittää, ettei tiennyt ikää, kun oma miehenikin on noin ulalla!
Kommentit (22)
Joo, olisin itsekkin kyllä ihmeissäni jos mieheni noin sanoisi... 13 ei ole edes nuori vaan lapsi!
Kiitos 2. Olet aivan oikeassa. En pystyisi, eikä mun miehelläkään ole kovin hyvä huomiokyky. Perusti näkemyksensä luultavasti pituuteen, tyttö oli tosiaan venähtänyt jo mua pitemmäksi.
Jos näkisitte tämän kuvan vahvasti meikatun, punahuulisen tytön kadulla, mitä arvelisitte hänen iäkseen?
http://hs10.snstatic.fi/webkuva/taysi/560/1396326342191?ts=943
Täytyy sanoa, että itse olen tajunnut vasta nyt kun omat tytöt ovat murrosiässä, että osa 13-15 vuotiasista voi näyttää 17-vuotiaalat. On pitkiä, muodokkaita nätisti meikkaavia 13-vuotiaita. Jotenkin aika pelottavaa tyttöjen kannalta, jos miehet eivät ollenkaan hahmota ikää. Mun 14 v on 170cm pitkä, käyttää c-kupin rintsikoita ja osaa meikata todella kauniisti. Mutta sitten kun avaa suunsa, sieltä tulee sellaista teinitytön juttua ja paljon kikatusta.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:56"]
Jos näkisitte tämän kuvan vahvasti meikatun, punahuulisen tytön kadulla, mitä arvelisitte hänen iäkseen?
[/quote]
No ei ainakaan päälle 14-vuotias ole tuo.
Mutta joo, meidän tytölle yrittivät kauppakeskuksessa myydä sähkösopimusta. Tyttö oli silloin 11v.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 12:59"]
[/quote]
No ei ainakaan päälle 14-vuotias ole tuo.
Mutta joo, meidän tytölle yrittivät kauppakeskuksessa myydä sähkösopimusta. Tyttö oli silloin 11v.
[/quote]
Minulla ei ole tuttavapiirissä ollenkaan koululaisia, ja arvelisin tytön iäksi 17-19 vuotta. T: kuvan postaaja.
[/quote]
n. 15v
Miehet arvioivat nuorten tyttöjen iän alakanttiin (2-5 v) aivan samalla lailla kuin naiset arvioivat miesten munan pituuden yläkanttiin (3-6 cm).
Ensimmäinen liittyy tietty naiskuvaan jota mediassa näkee.
Kyllä toi linkin meikattu tyttö minusta näyttää 17 - 18 -vuotiaalta. Varmaan on siis nuorempi, mutta ihan tuon ikäisen näköinen!! Jopa vanhemman; meikki on sellainen keskiarvo-muotibloggaajan meikki, vähän tätimäinen, kova. Ja mä olen 18-vuotiaan tytön äiti itse, tytär meikkaa minusta lapsellisemmin kuin tuo linkin tyttö.
[/quote]
Ihan lapsenkasvoinenhan tuo on kaiken meikin alla. 12-13 vuotias luultavasti. Korkeintaan 14.
Olen itse melkein 30-vuotias nainen ja tuolla sotamaalauksella luulisin tyttöä 20-vuotiaaksi. Osa 20-vuotiaistakin näyttää samankaltaisilta meikillä jos eivät ole lihottaneet itseään tai pilanneet ihoaan tupakalla/auringolla... ja jos on luonnostaan sellaiset kasvonpiirteet että on nuoren näköinen.
Isäni aina välillä mainitsee, että "kun ne kaikki nuoret tytöt näyttää samalta", puhuttaessa minun ja siskoni kavereista (olemma parinkympin kahta puolta iältämme). Hän ei myöskään tunnu osaavan arvioida noin 14-22 -vuotiaiden tyttöjen ikiä sen tarkemmin. En usko, että tämä on varsinaisesti sukupuolikysymys, mutta koska pojat aikuistuvat myöhemmin, on teinin ja aikamiehen välille helpompi tehdä ikää vastaava raja.
Itsekin olen tehnyt jonkin verran sijaisuuksia peruskoulussa, ja vaikeaa on välillä arvioida ulkonäön puolesta, onko joku poika nelosella vai kasilla. Tyttöjen kohdalla taas arviointi on tuossa iässä paljon helpompaa.
Linkin tyttö näyttää minusta n. 16-vuotiaalta. Joka tapauksessa sen ikäiseltä, että kysyisin paperit ennen mitään ns. läheistä kanssakäymistä
Olen 44v (mies) ja kyllä minun aika vaikea arvioida nuorten ikää, koskee myös poikia. Aika helppo on sanoa että joku on suunnilleen 30 tai 50 vuotta, mutta sitten kun mennään tuonne omien lasten ikäisiin 15-20 vuotta, niin alkaa olla jo aika hankalaa. Varsinkin nuoret naiset voivat paljon hämätä meikillä voi olla todella vaikea sanoa jostain että onko hän 15 vai 20 vuotias, joka tapauksessa hän on minun silmissäni lapsi.
Lapsenkasvoinen ja jutun lukeneena veikkaisin 14. Kyllähän mammat tälläytyy diskoon joten miksei varhaisnuoretkin. Jersey Shore-tyyli on aika suosittua nykyteineillä ja vahva meikkinen.
Linkin tyttö on 14-vuotias, mutta en ihmettelisi yhtään jos samannäköinen tyttö saisi vakuuteltua humalaiselle miehelle olevansa täysi-ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 13:00"]
[/quote]
n. 15v
[/quote]Veikkaisin myös noin 15 vuotta, yläkoululainen, suunnilleen tuon näköisiä ovat tyttären kaverit meikattuna.
Se on normaalia. Kun kuukautiskierto alkaa, biologinen aikuisuus alkaa ja lapsuus loppuu; pituuskasvu loppuu ja lastenteko alkaa olla mielessä. Monissa luonnonkulttuureissa ei ole mitään erillistä 'nuoruutta' vaan lapsuus ja aikuisuus. Pojat todistavat miehuutensa vaarallisilla riiteillä, koska siittiöiden ruiskuttelua ei pidetä saavutuksena samalla tavalla kuin kuukautisia (mies on arvokas tekojensa kautta ja nainen kohtunsa kautta). Tällaistahan se on tavallaan meidänkin yhteiskunnassamme, vaikka hieman ovelammin piilotettu.
-Mies 28v-
Pystytkö itse jälkeenpäin varmuudella sanomaan, minkä ikäinen joku satunnainen, ohimennen nähty vastaantulija on? Tuntuu vähän tarpeettomalta tehdä tästä sukupuolikysymystä, kun sekä miehen että naisen huomiokyky on yleisesti ottaen aika heikko, ellei erikseen keskity.