Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*_*_* TAMMENTERHOJEN VIIKONLOPPU *_*_*

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä meillä täällä on unista/kiireistä väkeä, kun pinon aloitusta saa odottaa kymmeneen asti;)

(.) ei vieläkään mitään uutta kerrottavaa, liikkumista tms:( mä en jaksa odottaa!!! kyllä nuo tutut on rauhoitellut että ovat alkaneet ekasta tuntea liikkeitä vasta joskus 20+ viikoilla. että kai mun täytyy vaan jaksaa odottaa.

eilen jo hehkutin noita lappuhaalareita. oon kyllä NIIN onnellinen kun ne löysin, koko raskausajan oon metsästänyt. myyjä kyllä epäili että heillekin olisi luultavasti just tullut uusi lähetys, eli nyt jos menisin koti-henkkaan niin sielläkin varmaan ois vino pino haalareita:)

ai niin. mikäs se on se tyyli-ohjelma jota saimi nousiainen juontaa, tuli keväällä jonain arkipäivänä klo 18.30, kai? no eniveis, olin eilen bebesillä ja ihmettelin että miks täällä on noita tollasia nuoria miehiä niin hirveesti. nooh, sitten huomasin saimin ja totesin että ovat tekemässä jotain juttua mamma-vaate-muodista. eli sellaista tiedossa kunhan ohjelma palaa kesätauolta. vinkkki vinkki!

muuten tuliaisina helsingin matkasta hyvä mieli kaverin tapaamisesta ja palanut, kipeä olkapää. oltiin siinä linnanmäen kupeessa piknikillä, siellä tuuli mukavasti eikä silleen huomannut aurinkoa. nooh, vanhanaikaisestihan siinä kävi, tää vaaleaihoisuus ja punahiuksisuus ovat niin ihania! tosin tota punahiuksisuutta oon kemiallisesti pyrkinyt peitteleen pitemmän aikaa.

sapa: ootko/oletteko käyneet tuolla kotiuimahallissa? me hankittiin viime talvena sinne kortit. ajattelin siellä käydä massua uittamassa syksyllä... ja otetaan ne kävelyt myös syksyn ohjelmaan, eiks je?

kiva että sulla oli hyvä tays-reissu. siellä on kyllä monenlaisia lääkäreitä, viime vuonna siellä jouduin ravaamaan. useesti oli sellanen tosi kiva lääkäri joka höpötteli niitä näitä, mut kerran oli sellanen ilmeisesti venäläinen lääkäri. mulla ei siis todellakaan ole mitään hänen ammattitaidostaan kommentoitavaa, mut oli se vähän hankalaa kun en meinannut yhtään tajuta mitä puhui, kun oli se murre. ja hih, kerran lääkärillä oli opiskelija joka oli mun täyskaima eli sama etu- ja sukunimi, se on aika jännä tilanne...

beijaflor: capoeiraa? mun mies aina välillä puhuu että ois kiva tuota kokeilla. myös musiikki on sydäntä lähellä. kävin aikoinaan yläasteen musiikkiluokalla, nykyään musiikki rajoittuu lähinnä pleikkarilla singstarin lauleluun jolla kavereita piinataan. (siis sillä että laitetaan kaveritkin laulaan, meidän laulamista ei piinana voi pitää;)) ja musiikin kuunteluun. ellen ois aikoinaan hoitsukouluun ja iltalukioon päätynyt, oisin varmaan koittanut tavallisen lukion kautta päästä yliopistolle näyttelijäntyönlaitokselle, tai sit psykologiaa...

synnytyksestä sen verran että tähän ekaan synnytykseen on mies mukaan tulossa. (saa sitten nähdä kumpi tukee kumpaa, jonkin verran verikammoinen tuo mun mies... ja nyt jo pelkää miten kestää jos mua sattuu...)

omppu: oho, aikamoista. ymmärsin että säkin oot kuitenkin aika aktiiviliikkuja. no, katsellaan kauanko ite saa ahertaa.

zatu on ainakin osittain palannut. kiva kiva, sinua vähän ajattelin kun niitä masutuubi-ohjeita kyselin. (toivottavasti nyt muistan oikeen että sinä niitä ompelit...)

mut nyt jään oottelen tulisko muutkin kirjotteleen. huomenna alkaa sukujuhlat, jokakesäinen juttu. yleensä jouduttu ajaan viikonlopuksi jonnekin minne matka kestaa keskimäärin 3 tuntia, mut nyt juhlat on varalassa, johon ajetaan noin 20 minuuttia:) kiva nähdä myös sukulaisia.

ja viimeisen arki-kesälomapäivän kunniaksi pyykkivuorten kimppuun!

tikru ja simppis rv 18 (tulihan se sieltä, vaikka eilen jo hätäilin)

Vierailija
2/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostanpa vähän kun tippui jo toiselle sivulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa kuulin, että miehen pappa oli kuollu. Tosi ikävää, vaikka niin kyllä kuitenkin parempi, oli jo tosi huonona ja sairaalassa. Onneksi olivat ehtineet hälyyttää mm.mummon sinne sairaalaan, niin olivat siellä sitten lähdön hetkellä papan kanssa.

En oikeen osaa tukea ketään tässä tilanteessa. Oon ihan sanaton.Ja tuntuu että en haluis mennä tapaamaankaan esim.anoppia nyt kun en tiiä mitä sanoisin ja kyllä ne hautajaisetkin hirvittää...kauheen itsekästä, mutta kyllä mieli tekis jotenki jättää väliin,On niin kurja katsoa toisten surua ja tietty itelläkin surku:( Ei oo oikeen luonnollisia nää asiat mulle...

No mitäs muuta..kohta pitäs sinne etnofestareille lähtee ajeleen. Sekin tuntuu nyt vähän pinnalliselta. Ei oikeen viitti tuntea hyvää oloa tällasessa tilanteessa.

TIGGER: Kerropa miehelles että alottaa ihmeessä capoeiran, on ihan huippu harrastus:)Kummasti sitä aikuisiälläkin oppii vielä akrobatiaa ja soittamaan ja laulamaan ja portugaliakin oppii siinä sivussa. Ehdottomasti kannattaa, se on tosi monipuolinen harrastus!

Nyt pitää mennä vielä kastelee kaikki parveke kasvit ku hoitaja käy joka toinen päivä ja partsilla on aika kuuma.

Beijaflor rv 16+4

Vierailija
4/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin tänne pitkän jaarituksen, mutta sitten se hävisi jonnekin bittiavaruuteen, eikä sitä siksi täällä näy :( Huoh! Ärsyttää kamalasti joskus nää tietokonemaailman oikut!! :)

No, mulla oli keskiviikkona neuvola. Ja nuorimmaisella oli samalla 10kk neuvola. Hyvin oli kasvanut ja kehittynyt. Terkka vaan naureskeli pojan kiipeilemiselle, kun meinas päästä jo sinne tutkimuspöydällekin itse ;) No, meidän lasten suonissa taitaa oikeesti virrata jotain apinan verta, kun pitää kiipeillä ikkunalaudoille jne. ennen kuin osaa edes kävellä! :)

Neuvolassa oli mun suhteen kaikki ok myös. Sydänäänet kuului hienosti, tosi reippaasti. Täti tuumasi, että " Taitaa olla tytön äänet nämä!" No, katsotaanpa miten onnistuu arvailu tuolla menetelmällä ;) En tosin uskoisi siihenkään, vaikka ultrassa sanottaisiin sama veikkaus... Ihana kun on yllätys sitten synnytyksessä! ;)

Painoakaan ei ollut tullut niin paljon kuin pelkäsin. Ajattelin, että totta kai ne muutamat makkarat, jotka olen kesän aikana syönyt (oikeesti, varmaan vaan pari makkaraa, yöks!), kasautuisivat moninkertaisina tähän kroppaan, mutta ei! Onneksi!! Pari kiloa vaan tullut tähän saakka raskauden alusta. Hienoa! Tiedän kokemuksesta, että mulla sitten loppua kohti painon nousu vaan kiihtyy, ja sitten olen taas kuin rannalle eksynyt ryhävalas :( Huoh! No, pitää tarkkailla vaan mitä syö. Mulla kun jokainen ylimääräinen gramma vaatii sit synnytyksen jälkeen hikeä ja juoksulenkkejä... Joskus siskolleni sanoinkin, että olen kyllä hieman kade, kun hänellä kilot karisee kuin itsestään synnytyksen jälkeen. Eikä tarvi muuta kuin imettää vauvaa! :) Näin me ollaan sisaruksetkin niin erilaisia...

Mulla on vielä armoton väsymys päällä. Eikä tunnu hellittävän ei sitten millään! :( Mies aina vähän nuriseekin, kun nukahdan illalla aina niin aikaisin. Mutta minkäs teet, jos vaan yksinkertaisesti uni voittaa?? Sit aamuisin en jaksais nousta millään! Eikä pitäis edes hemoglobiinista johtua, kun se oli ihan hyvä mulle, 112. Rautaa syön edelleen, joten toivoa sopii ettei se siitä laskisikaan. No, onneksi tämäkin on kai ohimenevää, eli toivossa on hyvä elää!! :)

Lapset on olleet eilen ja tänään jotenkin erikoisen aggressiivisia ja kiukkuisia. Enkä todella tajua mistä johtuu. Hermot meinaa palaa joka käänteessä, kun ei muuta tehdä kuin nahistellaan ja kihistään... :( Ei vaan oikeesti nyt väsyneenä jaksais kuunnella jatkuvaa tappelua ja itkua ja parkua. Ei. Mutta minkäs teet, kun ei oo toista vaihtoehtoa. Huokaus! No, eiköhän tää tästä taas. Huomenna on päivä uusi!! :)

Nyt kokeilemaan, josko tuo toiseksi nuorin (2v9kk) sattuisi simahtamaan päiväunilleen... Se olisikin suuren suuri ihme, meillä kun vaan nuorin nukkuu yleensä päiväunet. Muut melskaa koko päivän, aamusta iltaan...

Sit pitäis leipoa jotain piirakkaa tms. kun illalla tulee vieraita. Niin, ja kai " jonkun" pitäisi saada siivottua kotikin edes siihen kuntoon, että kehtaa vieraille oven avata... :)

Hyvät voinnit kaikille!!

Nasu rv 16+6

Vierailija
5/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan päiviin mitään kirjoitellut, ei oikein ihmeitä kuulu.. Jos nyt jotain yrittäis, ettette vallan unohda;)

Beijaflorille osanottoni, kurjia aina nuo suru-uutiset. Lähimmäisen menettäneen ihmisen tapaaminen on kyllä yllättävän vaikeaa joskus. Vaikkei siinä mitään ihmeitä tarvitse sanoa, tai tehdä, riittää kun on läsnä ja kuuntelee jos toinen haluaa jutella. Jos itse menettäisin läheisen niin varmaan melkein pahimmalta tuntuisi, jos joku alkaisi välttelemään eli tapaa vaan rohkeasti anoppisi (?), vaikka tiedän kokemuksesta sen voivan tuntua vaikealta.

Kaima: Minkäkokoiset lapparit ostit h&m:sta, jos saa udella?! Itse ostin sellaiset käytettyinä, tänä vuonna kuitenkin kaupasta ostetut, ja vähän jännään sopivatko, en ole vielä housuja saanut.. Sovitin S kokoa hennesissä ja ne kyllä menivät jalkaan (ihme kyllä reisistäkin!!), mutta olivat vähän liian tiukat ja mahalle jäi liian vähän tilaa. Oletan siis, että suht samankokoinen maha nytkin tulee kuin ekasta..

Ensi viikolla on onneksi neuvola!! Välillä tulee kauhea tunne, onko pieni edes elossa kun ei mahassa tapahdu mitään:( Siis olehan jotain liikkeitä jo tuntenut, mutta esim. eilen oli NIIN hiljaista vaikka kuinka yritin illalla olla selälläni, molemmilla kyljillä ja oikein keskittyä vauvaan.. Tiedänhän minä, ettei näin aikaisin liikkeitä välttämättä tunne olenkaan ja sittenkin kun ne alkaa tuntemaan voi aluksi mennä päiviä, ettei taas tunne mitään. Mutta kun ei tuo järkeily aina auta!!! Välillä miehellä meinaa hermot mennä, kun häneltä kyselen onkohan kaikki mahassa hyvin;);) Onko kukaan muu näin hupsu?!! Kaima taisi ainakin liikkeitä haikailla?

Yöks, äsken söin hyvällä ruokahalulla riisiä ja kanaa kookosmaito+herkkusieni+bambunverso kastikkeella ja piti oikein santsata kun oli niin hyvää ja nyt sitten ällöttää. Tuo kana on vieläkin sellainen, joka jostain syystä tökkiin, ei onneksi niin pahasti kuin aiemmin. Kookasmaito on muuten ihana aine, sillä saa mukavaa makua moneen ruokaan ja pannarista tulee aivan ihanaa kun sitä laittaa maidon lisäksi!!

No, tulihan sitä jotain kirjoiteltua vaikkei oikeastaan mitään asiaa tuntunut aluksi olevan!!

Mukavaa viikonloppua,

tikru ja tiuhti uudella viikolla (yes!) eli tasan 15

Vierailija
6/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä löysin nyt xl:t. tavallisesti henkan housuissa käytän l-kokoo, mut kun oon tällänen henkinen-ikuinen teini, niin otin suosiolla noi isommat kun saavat olla tooooosi rennot;)

kookosmaitoa:P ei vaan, makunsa kullakin;) mulla on joku hyljeksintä tuota kookosta kohtaan ollut aina, en kestä makua tai hajua. tosi kiva kun oli koulussa tuttu mikä käytti aina kookos-hajuvettä yms...

nyt on kolme koneellista pyykkiä pestynä, täytyy pitää tauko kun ei enää mahdu mihkään kuivuun, ja pian (toivottavasti) saan lähtee miestä töistä hakeen.

tikru

Vierailija
7/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta] Jees! Enää parikyt minsaa ja pääsee töistä! Tyttö menee tänään mun vanhemmille yökylään ja miehen pakotan vaikka jollekin kaverille hetkiseksi jotta saan olla illalla ihan rauhassa. Se on luksusta kun saa olla jonkun aikaa ihan yksin!

Huomenna onkin hulinaa kun mun mummo täyttää 60v. ja sillä olis sit bileet. Sen jälkeen mennään yhdeks yöksi meidän mökille mun kahden kaverin kanssa. Sellasta siis luvassa. Kivaa vaihtelua kerrassaan:)

Omaan napaan samaa kuin ennenkin. Vaavi liikkuu sillon tällön ja se saa kyllä hymyn naamalle. Masu turpoo ja päivät matelee :)

15+3

Vierailija
8/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei kaimalle maistu kookostuotteet, missään muodossa;);) Mutta tosi on, että kookos jakaa mielipiteet, siitä joko tykkää tai ei. Mites, löytyykö muita kookoksen ystäviä tammiksista?!

Minä ostan yleensä m (joskus voi mennä jopa s) kokoisia housuja hennesistä. Taitavat aika hyvin vastata noita kokoja nuo lapparit, joten toivoa on siis minulla että omatkin sopisivat päälle:) Pakko oli tuollaiset ostaa, on ne vaan aika söpöt päällä kun massua on enempi!

Jees, palataan!

tikru

Vierailija
9/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=steelblue][b]Beijaflor[/b], pahoittelut surusta. Kohtaa kuitenkin se anoppi mahdollisimman pian, niin ei tuu korkeampaa kynnystä kohdata. varmaan helpompi mennä hautajaisiinkin, jos olette sitä ennen kohdanneet. Voimia!

[b]Zatu[/b], kyllä mäkin jo kaipailin sua, mutta luulin että te ootte vieläkin siellä Muumimaailmassa.... mutta vissiin jo kertoilitkin siitä teidän reissusta aiemmin. Teretulemas takas ja toivottavasti saatte koneenne pian kuntoon!

[b]Tikru[/b], kiitos tuosta kookosmaito/pannari-vinkistä! Mäkin tein silloin samana päivänä pannaria, kun sinä ja joku toinen (kukas se olikaan....). Huvitti lukea täältä, kun en kovin usein sitä tee ja sitten täällä olikin " pannariklubi" pystyssä samana päivänä.... hih

[b]nenn[/b], voi harmistus sitä teidän koiraa. Erikoista käytöstä kultsulta, mutta pentu mikä pentu. Koira on juuri siinä iässä että kokeilee päästä lauman johtajaksi. Ensisijainen tehtävä teillä on nyt osoittaa sille että se on lauman alin, myös lapset ovat hänen yläpuolellaan. Joka murinaan pitää puuttua, heti niskasta korvan takaa napakasti kiinni ja samalla toruminen. Vingahtaako pentu jos ottaa niskasta kiinni? Jos vingahtaa, hyvä, mutta jos ei ja jatkaa murinaa, se on jo huolestuttavampaa. Koiran täytyy tulla aina kaikessa viimeisenä, että se oivaltaa olevansa lauman alin. Ulos viimeisenä, ei ruokaa yhtä aikaa perheen kanssa. Älkää antako sen nukkua sängyssä, kerjätä pöydästä tai edes olla pöydän alla teidän ruokaillessa. Näin sille osoitetaan paikkansa perheessä, joka on siis lauman alin. Tärkeää varsinkin tuossa iässä ja tuollaiselle uhittelevalle pennulle, ettei siitä tule ongelmakoiraa. Aikuisiällä on hankalampi korjata, olette nyt kriittisessä vaiheessa.

Koira yleensä kunnioittaa kättä joka ruokkii. Ehkä lapset voisivat osallistua koiran ruokintaan. Mutta koiran syödessä annetaan sille ruokarauha, samoin pennun nukkuessa. Nämä kaksi tapahtumaa ovat tärkeimmät, missä pennun tulisi saada olla kaikessa rauhassa (joo, tiedän, ne yksivuotiaat....heh). Kultsun pitäisi olla periaatteessa nöyrä rotu, joka uskoo aika helpolla. Mutta toki poikkeuksiakin on. Tärkeintä on olla aina johdonmukainen, samat säännöt ja kiellot täytyy päteä

aina

. Murinaan täytyy ehdottomasti puuttua aina ja osoittaa, että se on kiellettyä käytöstä. Se täytyy tehdä teidän aikuisten, koska koira ei vielä kunnioita näköjään lapsia.

Lohdutuksena sanon että kaverillani on noutaja toista rotua, joka oli pentuna oikea piru. Kävi kiinni naskalihampailla ihan jokaiseen, mikä liikkui jne. Tosi rankasti jouduttiin kouluttamaan ja nyt se on reilun vuoden ikäisenä todella kiltti ja seurallinen ja todella kiintynyt lapsiin (4 v. ja 2 kk). Joskus, valitettavasti, mikään ei auta vaan koira on luonteeltaan niin dominoiva ettei nöyrry. Tuolloin itse luopuisin koirasta, ei mielestäni hyvä juttu lapsiperheessä koira joka murisee lapsille ja mhadollisesti puree. Tiedätkö onko pentu saanut jonkun huonon kokemuksen lapsista nyt pentuaikana (esim. kiusaaminen)? Se tietysti vaikuttaa, sitten pitäisi antaa paljon positiivisia kokemuksia. Jätän nyt tarkoituksella " positiivisemmat" asiat vähemmälle, mutta totta kai pennun kanssa pitää myös olla ja ottaa se perheen kanssa mukaan touhuun. Mutta sille on osoitettava paikkansa lauman alimpana, saatava se ymmärtämään että murina on erittäin kiellettyä ja pitäkää koira koirana (ei sänkyyn eikä samaan ruokapöytään). Samat säännöt pätevät aina. Toivon todella että saatte kitkettyä murinan pois ja pentu nöyrtyy ja sosiaalistuu lapsille iloiseksi leikkikaveriksi. Muistakaa taata pennulle ruoka/nukkumisrauha. Ja lopuksi, vaikka sen tiedätkin, koiraa kuin koiraa ei saa koskaan jättää kaksin lapsen kanssa ilman valvontaa. Ne ovat eläimiä vaikka oisivat kuin kilttejä tahansa.

Huh, tulipa sepustus (miten niin lempiaihe...?) sorry muut....

).( Tänään oli eka neuvola ja kaikki ok. Pissanäytteen tuloksia tässä odottelen. Syke kuului hienosti ja oli 145-150. Eilen olin tuntevinani liikkeitä, mutta en sitten tiedä... Pistin mahalleni nukkumaan ja tuntui että jokin painaa. Käännyin selälleni ja joku muljahteli nopeaan alavatsalla reunasta reunaan (vaakasuunnassa) kun taas ilmavaivat ym. suolenmuljahdukset yleensä menee ylhäältä alas... Olisikohan voinut olla.....?? Se kesti vain hetken ja sitten ei taas tuntunut mitään.

[b]Nasu[/b], mikä sulla oli se " tyttösyke" ?? Mulla oli siis 145-150. Mitkä ne sykerajat siis on tytölle ja pojalle (leikkimieliset siis...)?? Tietääkö kukaan?

terkuin Sinda & Nipsu rv 14+6[/color]

Vierailija
10/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon][b]nenn[/b], tuli vielä mieleen että kauko-ohjattava sitruunapanta voisi olla hyvä " täsmäase" tuohon murinaan. Aina suihkaus kuonolle, kun murisee. Itse juuri sen ostimme ja aivan huippukapistus. Hinta vaan on aika kova, noin 200 euroa, mutta saa myytyä hyvin eteenpäin käytettynäkin. Suosittelen.

[b]Tikru[/b], kookosta kiitos! bd bd Thairuuat kookoksella, nam!!

[b]Kataya[/b], minkäs ikäinen sä olit? Pisti silmään tuo sun mummon 60 v. juhlat, aattelin ensin et luin väärin ja tarkoitit äitiäsi. Mulla kun on vanhemmat jo yli 60 v. ja papat 88 ja 92 v. (mummut jo kuolleet). Itsekin olen " jo" 31 v. vaikka ei siltä tunnukaan (eikä näytäkään...)

Hei, saako noita H&M lappufarkkuja liikkeistä? En nähnyt ainakaan Oulun henkalla. Tahtoo kans.... Mikä koko mulle, oon norm. 170/60 eli M vai L (pitkät jalat)?? Onko netissä/kuvastossa..... help! Tikru???

-sinda-[/color]

Vierailija
11/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin puolestani kuokkimaan tänne tammikuisiin, kun sain muutaman ihanan viestin tuonne huhtikuisten puolelle...chicca, _tigger_ ja -nasu...

Kyllä se vaan on totta, että " uutta alkua" eletään...tuntuu ihanalta ja jotenkin erityisen rauhalliselta...

mutta voikaahan te nyt sitten paksusti masukkienne kanssa...perässä tullaan = )

Halauksin,

B

Vierailija
12/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiuduttiin reilun viikon reissusta ja onpa ihana olla taas kotona. Tukholman keskusta tuli koluttua monta kertaa ja Skansenillakin tuli käytyä tytön kanssa. Löysin H&M:stä yhden äitiyspaidan ja sitten yhdestä toisesta liikkeestä imtyspaidan jo valmiiksi. On se kumma, että pitää Ruotsiin asti mennä ostamaan vaatteita H&M:stä! ;)

Ennen reissuun lähtöä viime viikon keskiviikkona oltiin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin, verenpaine 104/71, hb 136, paino oli pudonnut puoli kiloa (!) ja vauvalla oli kiire masussa ja sydänääniä piti taas vähän etsiskellä. Toissa viikon kivut ja supistukset johtuivat ilmeisesti kasvusta, sillä viime viikolla maha kasvoi ihan silmissä ja nyt on jo aikamoinen vauvamaha tuossa edessä. :) Vauva liikkuu paljon ja joka päivä tuntuu selkeitä liikkeitä, milloin on potkua ja milloin on volttia tiedossa. :)

Pikaisesti yritin selailla viikon viestejä, mutta oli aikamoinen läjä, niin varmaan paljon jää nyt kommentoimatta. Muutama galluppi jäi mieleen:

Tissit: nyt on vähän kasvua havaittavissa, just kun sain ostettua kahdet uudet liivit... Ekassa raskaudessa tissit kasvoivat jo rv 6, mutta sitten kasvu laantui.

Tyttö/poika: ei oikeestaan minkäänlaista kutinaa. Viimeksi olin lähes 100% varma, että poika tulee, mutta sieltä tulikin tyttö! :)

Synnytys: synnytys käynnistettiin rv 38+5 hepatoosin takia. Oli niin epäkypsät paikat, niin vauva syntyi vasta rv 39+2. Kun synnytys sit viimein käynnistyi, niin paikat aukes niin nopeesti, etten kerennyt saamaan mitään puudutusta, ilokaasua vain hönkäilin. Pitkän käynnistyksen takia miulta loppui sit synnytyksessä voimat, kun olin tunnin ponnistellut, eikä vauva syntynyt, niin se autettiin imukupilla maailmaan. Toivottavasti tää seuraava synnytys menee vähän toisella tavalla.

Himot: mitä ne on?!? Antakaa miulla rasiallinen vadelmia, niin mie oon tyytyväinen. Mies saattaa kyllä olla toista mieltä. Eli aika harvassa meillä nää aktiviteetit.

Iho: paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Sama oli viimeksi.

Nyt en enää muista muita galluppeja, mutta tulihan noita tuossakin. Mukavaa viikonloppua kaikille tammikuisille!

T: Monttu rv 17 tasan

Vierailija
13/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappuhaalareista kyselit. eli mä oon tehokkaasti kiertänyt tampereen, pirkkalan, lappeenrannan, kuopion henkat läpi. jos jossain sattui haalareita olemaan niin tasan yhdet kokoa s. eilen sitten helsinkiin asti reissasin tilannetta katsastamaan, ja siellä oli vino pino ja kokojakin oli.

netistä en oo löytänyt, henkan sivuilta siis. huuto.netissä on jonkin verran myynnissä. myöskään kuvastossa ei mun mielestä ollut.

eli kannattaa ehkä kysyä siellä oulussakin myyjiltä et onko tulossa, tai voiko tilata muista henkoista.

noissa housuissa oli ainakin aika pitkät puntit, eli varmaan sen mukaan et haluatko sellaset kunnolla istuvat vai löysemmät, kannattaa tota kokoo miettii.

joinain epätoivon hetkinä jo katselin bebesin nettimyynnistä noita haalareita, makso 96 euroo, jos muistan oikeen! tsiisus! missymomilla halvemmat oisko ollut reilut 50 euroo. henkalla nuo maksoi 39.90.

mut luulis kyllä että noita lappareita alkais syksyn mittaan ilmojen viiletessä tuleen kauppoihin enemmän, helsingissäkin arveli et heille ois just tullut toi isompi setti. eli kysele sieltä että mikä tilanne teidän omalla henkalla.

tikru

Vierailija
14/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että huhitkuisiin jo ehdit, hyvähyvä!!! :) Piti munkin olla marraskuinen, mutta tammikuiseksi siirtyi... mitäpä menneistä.

(.) Iltaisin pullahtaa jo kessi aika hyvin esiin, aamupäivän jaksaa olla normaali. Saa nähdä milloin se pullahdus tapahtuu...

Liikkeistä: Mä taidan tuntea jo niitä!??? :) :) Esikoinen tuloillaan, mutta jotain kutitusta ja pieniä " hiiren kävelyjä" tuntuu. Pari iltaa olen välillä uskonut, välillä epäillyt, mutta viime yönä heräsin ukkelin kömpiessä viereen ja vaihdoin selälleen, niin samantien alkoi nuo pienet etenevät hipsutukset/ nykimiset... Ei ne kyllä ilmakupliakaan varmaan.. Ihana tunne!!! :)

Mukavaa viikonloppua!

Omppu + Möhkö 15+5

Vierailija
15/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vihdoinkin mä pääsin koneelle! ette usko miten oon moannu ja kironnu tällä kotona kun ei oo koko päivänä nettiyhteys auennu ja sit lopulta meni hermo ja soitin soneran tekniseen tukeen ja kävi ilmi et vikä ei oo laajakaistassa vaan miehen wlaneissa sun muissa härpäkkeissä ja kun nappasin piuhan suoraan modeemista läppäriin niin johan alkoi pelittään!!! no sit kun mä onnesta soikeena olin lukemas teidän kuulumisia täällä vierashuonees niin eikö pennu pirulaiset käyttäny tilaisuuta hyväkseen ja kävi tyhjentämäs yhden ison purkkapusiin melkein kokonaan jonkun 20 minuutin sisään... voi olla et pikku.-ukol on maha vähän tukos muutaman päivän ajan...

lappuhaalareista oli puhetta. mä löysin viime keväänä vaasasta kirpparilta kokoa m olevat h&m:n lappuhaalarit ja luulen et ne menee mulle jonkin aikaa muttei varmaan ihan loppuun asti ainakaan reisistä ja sit mahan kohdalta kun ei niis loppujen lopuks oo kovin paljoo sitä kasvatusvaraa.

_tigger_: joo ehdotomasti alotetaan iltalenkut kun asutaan suht lähellä toisiamme. uiminen kans on jees, mut vähän hankalampi järjestää kun vaatii jo enemmän aikaa ja mun mies on aika paha työnarkomaani ja on iltaisin yleensä kotona vasta joskus puol kuuden kuuden maissa ja haluais yleensä itekin lähtee sit juoksemaan yms. eli pitää sit sopia tarkemmin milloin mennään kun ex-tempore jutut on vähän hankalia. sit semmonen juttu et mä oon edenis töissä eli voidaan mennä sinnekin uimaan ihan ilmaiseksi jos vaan haluut sinne asti lähtee. siellä ei sit kyl voi kuntoilemiseksi kutsua sitä pulikointia mut on se aina kivaa...:).

muuten ok, mahaa on vähän vihlonu vasemmalta puolelta mut en oo huolestunu ku se ei oo ollu jatkuvaa. jännä juttu muuten kun katoin lasten vanhoja neuvolakortteja niin huomasin et esikoinen (tyttö) on vastannu tasan viikkoja ultrattaessa 11+6 kun poitsu oli ultrattaessa 13+1 vastannu viikkoja 13+4 (mulla on aina tosi säännöllinen kierto et en usko et ois siinä ollu mitään isompaa heittoa...) niin eilen vaavi vastas kans tasan viikkoja 13+3... sai pienen toivonkipinän heräämänm et ehkä meille sittenkin vois olla tyttö tulos. ja sit meillä ainakin piti ne tyttö - ja poikasykkeet täysin paikkansa, tytölläoli aina 150-165 syke kun poitsulla oli 140-155 maksimissaan... katotaan ens viikolla neuvolas kun kuunnellaan et paljonko se juna siellä masus puksuttaa...

mut nyt täytyy lopetella kun muksut tekee kaikki mahdolliset ilkeidet kun äiti vaan naputtaa koneella.

beatitudelle piti laittaa onnittelut ja nennille sen verran terkkuaj et aika hurjalta kuulostaa toi elämä kun lomailukin menee noin jännäksi;)!

hyviä vointeja;)))

sapa 13+4

Vierailija
16/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa terhoset!

Huomaa hyvin että esikoinen on kotona, eipä kerkiä äiti enää touhuta omiaan kuten aiemmin viikolla. No tänään on muutenkin ollut touhua. Olin reipas ja ostin laatikon mansikoita ja ne on perattu ja puleerattu ja pistetty pakkaseen :-) Ikkunat pitäisi vielä pesasta pikaisesti ja tehdä sitä sun tätä. Sunnunta ja synttärijuhlat häämöttää aika lähellä ja aika vaan menee johonkin muuhun.

ON: eipä uutta, tuossahan tuo roikkuu mukana. Jonkunlaista mahan piukkenemista oli aamupäivällä, mutta meni sitten ohi. Liikkeitä ei taas ole tuntunut, on näköjään aika vaihtelevaa meininkiä. No tässähän tämä tiistaita odotellessa.

Ja eikun ruuan laittoa jatkamaan.

Mirabella kera Albertin 17+4

Vierailija
17/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä MoominMammalle kiitokset remonttikatsauksesta. Rintamamiestalo.net on tuttu sivu. Me olemme myös rempanneet ihan alusta alkaen kaikki. Talo oli saunaa lukuun ottamatta lähes peruskuntoinen. Sauna oli rempattu edellisen asukkaan (mies noin 80v) saunomisen helpottamiseksi, eli sitä ei todellakaan ole tehty mitenkään järjen kanssa alusta loppuun. Koitamme sitkutella vielä hetken tuolla ratkaisulla ja vuoden päästä syksyllä ehkä puramme myös kellarin alkutekijöihin.

Sähköt, putket ja kaikki pinnat on talossa uusittu. Tässä on ollut aiemmin kaksi asuntoa, eli myös ylhäällä oli keittiö. Meidän pitäisi teettää piirustukset kaupungin rakennusvirastolle, koska siellä ei ole mitään tietoa siitä minkälainen talo tällä tontilla seisoo. Mitään rakennuslupia ei ole koskaan haettu. Papereissa lukee vain, että talo tontilla on ja rakennus kaikinpuolin ok ja kaikkea rakennusoikeutta ei ole käytetty. Tieto on vuodelta 1957. ;)

No niin. Se niistä hommeleista.

Päivä on ollut rankka. Lähdettiin aamulla poikien kanssa vanhempieni luokse. Kävin kurkkaamassa vähän, miten isä jakselee, kun takana on rupeama syöpähoitoja. Samalla siinä pengoin vanhoja tavaroitani ja löysin muutaman vanhan leluni pojille. Rakenneltiin pitkään Legoilla. Se oli mukavaa! :)

Pitkät automatkat aiheutti huonon olon ja vatsakivun. Tämmöistä ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut. Olen pystynyt hyvin istumaan pitkiäkin matkoja, mutta nyt ei homma oikein toiminut. Kotimatka oli aika tuskainen. Pah!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Menen pihalle työnjohtajaksi vähäksi aikaa. Meillä puretaan vanhaa puuliiteriä, joka oli siinä kunnossa, että olsi saattanut kaatua vähän kovemmalla tuulella. ;)

Vierailija
18/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskellen luin päivällä kirjoittamaniviestin " ekasta" neuvolasta... Heh, kyseessä oli siis TOKA neuvola. En sentäs jättänyt ekaa neuvolaa näin myöhään...

Nyt nukkumaan, hyvää yötä!!

-sinda rv 14+6- (jee, huomenna lähtee jo 16. viikko, hui!)

Vierailija
19/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl kans koirien ystävä,tosin nyt ei oo omaa koiraa ,parempi ettei ota kun kerran tällähetkellä on fiilis ettei aika sille riittäis..

Meillä on ollut aikoinaan kans labbiksia,olivat sokeainopaskoira koulun pentuja..toisesta tuli opas,toisesta ei,oli liian pölhö luonteeltaan..

Mikäs koira sulla on (tai koiria)?

Oot voinu kertookki mutta ei toimi mun pää nyt just :)

Meillä on nyt lemmikkinä 2 kissaa Arnold kuvernööri vartsinikkari eli Arska ja Ilkka " Danny" Lipsanen eli Ile tuttujen kesken :)

Ile ja Arska on leikattuja kolleja(ei varmaan nimestä arvannu kolliksi??)

(.) ei kummempaa,hieman selkää ja alavatsaa särkee kun tapettien kimpussa taas touhusin .

Mut nyt meen kattoo tuota ukkoakin :)

Maria ja himpula 15+5

Vierailija
20/42 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu myös yks sekarotuinen koira,Terri,maailman paras koira lapsena..

Terri oli kuin mini saksanpaimen koira,sille sai pukee tuulitakin päälle ja käydä pyörällä ajelulla,Terri istui mun tavarakorissa edessä :)

Tosin jos sitä juoksutti pyörän vieressä narussa,sai aina pelätä että sille tulee se kovempi hätä,se nimittäin laitto täys topin ja lensin monet kerrat sarvien yli tienvarteen :)

se oli kyllä niin ihana,osasi ulvoa kun soitti nokkista tai lauloi :)

no joo,tulee pian tippa silmään... mutta se vaan oli niin paras!