Kuinka paljon vettä pitää juoda päivässä?
Suomessa juodaan liian vähän vettä ja puhutaan liian vähån nesteytyksestä.
Meillä on ilmainen puhdas vesi.
Kommentit (21)
Oisinko tänään juonu 0,5 litraa vettä. Ja 2 litraa maitoa.
Miksi sitä pitäisi juoda ?
Ahrikassa tuskin niin hirveen paljon juodaan vettä, mutta ei ne silti niin janoisilta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Eli 0,5 litraa vettä on normaali määrä päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 0,5 litraa vettä on normaali määrä päivässä?
Öö, ei varmaan. Ja tuskin maitoa pitäisi vetää kahta litraa päivässä, olen vaan "kevennetyllä" GOMAD-ruokavaliolla (Super Squats).
sen verran kossun sekaan että lasillinen menee helposti kakomatta
😁
4-6 litraa minimi ja kaikki suola pois ravinnosta.
Puhdas, ilmainen vesi? Puhdas kyllä, mutta ei se hanasta tuleva vesi ilmaista ole.
Kehoaan kuunnelleen ja virtsaansa tarkkaillen. Jos pissa on liian väritöntä, juo liikaa. Ei se vesi hyödytä, jos se vain tulee läpi. Toisaalta, jos pissa on liian tummaa, niin sitten on juonut liian vähän. Mulla aika helposti huomaa kehossa, onko tullut juotua tarpeeksi vai ei, mutta kaikilla ei tietenkään tällaiset asiat tunnu niin selkeästi. Riittävä neste vaikuttaa mm. lihaskalvojen kimmoisuuteen.
1-1,5 litraa on hyvä. Jos hikoilee tai on muuten nestehukkaa, niin sitten enemmän
Eri määrä eri ihmisellä. Pissan väri hyvä tarkkailu keino, jonka joku täällä jo mainitsi.
Toiset hikoaa enemmän, toiselle kaikki tulee saman tien ulos jne, oikea määrä juuri sinulle löytyy pissan väriä tarkkailemalla.
En tykkää juoda vettä paljon, mutta juon vihreää teetä paljon. Eikö siitä saa nestettä ihan samalla tavoin?Hörpin kyllä vettä jonkun verran, mutta en mitään litra tolkulla.
vbnm kirjoitti:
Juo itse vettä, pöljä
Kyl mar.
Juon vettä tosi vähän, ihan max 5 dl päivässä, yleensä 2-3 dl. Ei vaan ole ikinä jano. En juo mehuja tai limsojakaan, kahvia kyllä menee pari kolme kuppia päivässä.
Olen tästä huolimatta hoikka ja terve. Vedentarve on varmasti yksilöllinen. Oma lapseni juo varmaan litran heti aamulla kun on niin janoinen. Mulla ei ole jano edes aamuisin.
Riippuu kuidusta, suolasta ja omasta ruhosta.
Vierailija kirjoitti:
Juon vettä tosi vähän, ihan max 5 dl päivässä, yleensä 2-3 dl. Ei vaan ole ikinä jano. En juo mehuja tai limsojakaan, kahvia kyllä menee pari kolme kuppia päivässä.
Olen tästä huolimatta hoikka ja terve. Vedentarve on varmasti yksilöllinen. Oma lapseni juo varmaan litran heti aamulla kun on niin janoinen. Mulla ei ole jano edes aamuisin.
Jaa... aika vähillä pärjäät. Minä olen juonut nyt 0.666litraa ja tarvits3n lisää.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää juoda vettä paljon, mutta juon vihreää teetä paljon. Eikö siitä saa nestettä ihan samalla tavoin?Hörpin kyllä vettä jonkun verran, mutta en mitään litra tolkulla.
Ei sillä ole väliä juoko veden vetenä vai jonain muuna juomana, alkoholia lukuunottamatta, lähinnä se vesi on hampaiden terveyden kannalta suositus janojuomaksi.
Up