Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi sanoo :äiti kumpa sua ei olis!

Vierailija
31.03.2014 |

6-v sanoi tänään tuon kun yritin viedä häntä harrastukseen... tuli tosi paha mieli :(. lapsi ei muutenkaan tottele minua ollenkaan ollenkaan, vaan isäänsä jonka kanssa ollut kotona 2 vuotiaasta. kun on mun kanssa iltaisin sanoo joskus: mä haluun iskän. miksei lapsi tykkää minusta? :( 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia, apuja??

Vierailija
2/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen nyt järkikin sanoo, että isä on läheisempi, jos kerran on ollut lapsen kanssa kotona 4 vuotta. Eiköhän se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tiedän että on läheisempi. mutta mä olen kanssa melkein joka ilta lapsen kanssa ja tuntuu ettei välitä minusta ollenkaan ei halua halata eikä pussata... ja kohtelen häntä todela hyvin. 

Vierailija
4/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja yritin pyytää anteeksipyyntöä mutta sitä ei tullut. ja mies sanoi, että ei lapsen tarvitse kiukkukohtausta anteeksi pyydellä. mutta itse olen sitä mieltä ettei saa sanoa äidille noin. en minäkään sano lapselle että kumpa sinua ei olisi! varsinkin kun kyseessä jo 6v.

Vierailija
5/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jämäkkyyttä peliin. Älä ole liian kiltti.

Vierailija
6/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama toisinpäin, itse olen kotona, mies töissä. Ja tämä asetelma onkin tavallisempi. Miten teidän muiden perheissä on yritetty kohentaa lapsen ja vähemmän paikalla olevan vanhemman suhdetta ja pönkittää k.o. aikuisen auktoriteettia?

Vierailija
7/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "yritit viedä harrastukseen"?

Vierailija
8/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:07"]

Miten niin "yritit viedä harrastukseen"?

[/quote]

lapsi kiukkusi, eikä suostunut lähteä. suostui sitten lopulta, mutta iskän apua tarvittiin taas... kunnioitus minua kohtaan on täysi nolla!

Vierailija
9/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa isien elämään!

Vierailija
10/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulkitset lapsen sanoman lauseen, niinkuin aikuinen sanoisi?

Se ei tarkoita samaa koska 6v ei ole aikuinen. Sun sen sijaan pitäisi olla ja tajuta tämä.

Tähän pitäisi sanoa: No mutta jos mua ei olisi, sittenhän suakaan ei olisi koska mä olen sun äiti.

Vierailija
11/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu vielä, että mieheni nauttii tästä tilanteesta, kun saa olla lapselle se tärkein! eikä ota ollenkaan vakavasti kun kerron miten pahalta tuntuu kun lapsi ei pidä minusta. en pysty enää olemaan iloinen kun seuraan sivusta heidän leikkejään- käy vaan katkeruus päälle. mieheni on todella hyvä isä, mutta välillä toivon että olisi huonompi. olen myös miettinyt toisen lapsen tekoa, sillä tunnen itseni kolmanneksi pyöräksi lapsen ja miehen suhteeseen! ja tiedän että olen kamala ihminen :(.

-ap

Vierailija
12/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko niitä suorittaja-vanhempia, että lapsen on pakko harrasta jotain, mitä ei edes halua, vaan te vanhemmat?

Jos lapsi pitää harrastuksestaan, niin ei varmaan ole väliä, kuka hänet sinne vie:(

Vierailija
13/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi kohtelee sinua? Oletteko samoilla linjoilla kasvatuksessa? Puhuuko miehesi sinusta selkäsitakana niin että lapsi kuulee? Isän käytös ja tapa kohdella äitiä heijastuu usein lapsen suhtautumiseen. Nyt kissa pöydälle. Tollasia sanomisia todellakin pyydetään anteeksi. Nyt vähän auktoritettia kehiin. Ei lapsi muuten opi sinua kunnioittamaan.

Vierailija
14/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:16"]

musta tuntuu vielä, että mieheni nauttii tästä tilanteesta, kun saa olla lapselle se tärkein! eikä ota ollenkaan vakavasti kun kerron miten pahalta tuntuu kun lapsi ei pidä minusta. en pysty enää olemaan iloinen kun seuraan sivusta heidän leikkejään- käy vaan katkeruus päälle. mieheni on todella hyvä isä, mutta välillä toivon että olisi huonompi. olen myös miettinyt toisen lapsen tekoa, sillä tunnen itseni kolmanneksi pyöräksi lapsen ja miehen suhteeseen! ja tiedän että olen kamala ihminen :(.

-ap

[/quote]

Ongelma ei ole sun ja lapsen välinen, vaan se todellinen  perusongelma on

sun ja miehesi välinen. Tiedät sen itsekin.

Vierailija
15/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin 6v kiukkuaa ja joskus suutuksissa sanoo rumia. Yleensä sanoo muuttavansa muualle kotoa kun kukaan ei rakasta häntä (auts, sattuu) mutta tosiasiassa TIEDÄN ettei hän edes tarkoita sitä, tai siis oikeasti usko niin. Kun tilanne rauhoittuu niin halataan ja selitän uudelleen ja uudelleen että minä määrään tietyt asiat juuri koska rakastan häntä. Rauhoittuneena hän sen hyväksyy. Tuntuu nuo hetket silti tosi pahalta.

isälleen ei kiukkua tuolleen, itseasissa mä saan isäänkin kohdistuvat kiukut niskaani, koska olen lähes aina kotona ja isi harvemmin. 

Vierailija
16/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

[/quote]

Jos noin on, niin olisko paras tehdä jotain muutoksia itsensä suhteen? Hae apua, jos itsekin pidät itseäsi kamalana ihmisenä,sillä sitten varmasti oletkin? Puuttuuko lapsisuhteestasi lämpö ja aito läheisyys? Ei se hyvin kohtelu kuule riitä äidiltä!!

Vierailija
17/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi harrastaa 2x viikossa, mikä ei minusta ole liikaa. yleensä lähtee mielellään mutta tänään oli kiukkupäivä.

en ole ainakaan kuullut, että mieheni puhuisi pahaa. tuntuu vaan, ettei mieheni halua ymmärtää, että lapsi ei ole enää pikkuvauva vaan jo 6-vuotias ja siksi sallii nuo sanomiset. sanoi kyllä tilanteessa että "älä hauku äitiäs noin rumasti", mutta jälkikäteen oli sitä mieltä että anteeksipyyntöä on tuntien takaisesta turha pyytää? lapsi menee syksyllä eskariin. 

ap

Vierailija
18/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies usein pyytää minua mukaan leikkeihin ja peleihin, mutta lapsen ilmeestä näkee ettei haluaisi minua mukaan ja siksi ei oikein huvita edes mennä. ap.

Vierailija
19/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:20"]

-ap

[/quote]

Jos noin on, niin olisko paras tehdä jotain muutoksia itsensä suhteen? Hae apua, jos itsekin pidät itseäsi kamalana ihmisenä,sillä sitten varmasti oletkin? Puuttuuko lapsisuhteestasi lämpö ja aito läheisyys? Ei se hyvin kohtelu kuule riitä äidiltä!!

[/quote]

lämpö ja läheisyys on hävinnyt pikku hiljaa kun lapsi on kasvanut. ei enää halua halia minua juuri ollenkaan, iskän syliin hyppii luonnostaan. kumpa pääsisin takaisin siihe 4v sitten kun olin vielä lapselle tärkein :( tunsin itseni äidiksi, mutta mies riisti sen minulta. ap.

Vierailija
20/57 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi sulle joku hiton haliautomaatti?