Äh!! En jaksa enää tätä raskautta!! En kykene!
Viikko 37 meneillään ja olo kuin mammutilla. Jalat turvonneet nesteestä kuin mitkäkin puupölkyt. Olen kuin pumpattu nestettä täyteen... Viime viikkoina tullut lähes kilo lisää painoa per viikko. Mä oon niin poikki.. en jaksa tehdä mitään kotitöitä, en jaksa tehdä ruokaa en yhtään mitään muuta kuin istua koneella. Kaupassa käynti on yhtä tuskaa.
Olin todella energinen koko raskauden ajan. Jaksoin olla fyysisessä työssä loppuun asti, olin vielä viikko sitten täynnä energiaa, ja tein kaikkia mahdollista. Mutta nyt. Kertakaikkiaan olen niiiin väsynyt tähän. Päässä huimaa ja on todella vetämätön olo. Odotan vain, koska supistukset hieman tulisivat voimakkaammiksi, nyt vain tullut ennakoivia, eikä limatulppaa näy. Hirvittää ajatuskin jos venyy vielä viikolle 40.... eih en jaksa kolmea viikkoa. Kuulostan kyllä aivan kauhealta kitisijältä, mutta tää on niin hirveetä. Päähän sattuu koko ajan ja huimaa. Tsempatkaa mua nyt kestämään loppuun asti!! Mietin vain, että mitkä keinot saisivat synnytyksen käyntiin :((
Kommentit (59)
Täälläkin viikko 37 juuri alkanut enkä enää jaksaisi... Aivan järjettömät liitoskivut, vauvan pää asettumassa lähtökuoppiin ja satunnaisia supistuksia. Onneksi sentään kuusi viikkoa vaivanneet selkäkivut ovat laantuneet, eli jotain positiivista! Lääkärin mukaan pääsiäisenä on jo vauva sylissä, sen ajatuksen voimalla jatketaan <3
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:20"]Ei kannata hankkia niitä lapsia ellei kestä raskaustuskaa.
[/quote]
Hahaha voi luoja!!! :D Tuo varmasti auttoi Ap:ta hirveästi.
Voi luoja mä itken luettuani tän ketjun!!! Mulla täsmälleen samat fiilikset kuin ap:lla ja nro 3:sella!!!
Sattuu joka paikkaan, tosi kipeää supistelua, pää tuntuu räjähtävän joka päivä kun sitä särkee niin. Nyt jo aamusta niin turvonneet jalat että sattuu :(
Selkä tekee kuolemaa, pissaan 15min välein (yöllä vain 1-2h välein) kaikki asennot on huonoja. En ees muista koska harrastin seksiä tai ees teki sitä mieli.
Eilen koski munuaisiin, on pahoinvointia ja oksentelua. Iho kukkii naamasta ja tukka rasvoittuu, muualta iho on niin kuiva että siihen sattuu. Heräilen öison jatkuvasti ja saatan olla 2-3h hereillä aamuyöllä, päivä menee sit ihan sumussa.
Oon lihonut kohta 15kg, ei jaksa liikkua enää. Vihaan turvonnutta olemustani.
Ja nyt rv 27 menossa, eiiiih..... Täysi masennus! En kestä kesäkuuhun asti, en!!!. Terkkuja tutuille ja miehelleni joka käy täällä lueskelemassa juttuja, ei varmaan vaikee tunnistaa mua.
On ne miljoonat naiset ennen suakin kestäneet, joten kestät sinäkin. Ja kestät sen synnytyksenkin, siitäkin tuskasta on muut selvinneet.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:02"]
Kohta helpottaa!! :) Mieti kuinka masentavaa on niillä, jotka joutuvat olemaan kesähelteillä viimeisillään...
[/quote]
Kiitti :D
Terveisin laskettu aika 22.8.
Kävisin myös tarkistamassa verenpaineet. Ihmeelliseltä kuulostaa tuo runsas turvotus, huono olo ja pääkipu. Sun pitää käydä lääkärissä! Samoin kuin sen toisen kirjoittajan joka oli viikoilla 27 ja oli myös noita oireita.
Raskausmyrkytys on hengenvaarallinen tila sekä äidille että vauvalle.
Täällä yksi, joka on raskaudesta hajalla. Mulla on viikkoja 29. Viime raskaudessa kärsin jonkin verran selkäkivuista, lisäksi mulla oli etinen istukka, jota piti varoa. En voinut oikein rehkiä, joten kunto huononi aika paljon. Tein kyllä paljon kävelylenkkejä.
No, nyt kun tulin raskaaksi, ajattelin, että jee, mun pohjakunto on paljon parempi, lihastakin on enemmän, nyt varmasti sujuu raskaus kivemmin. Voin varmasti liikkua enemmän, enkä mene niin huonoon kuntoon. Paskat! Heti aluksi mulla tuli pahoinvointia heti, kun syke nousi, joten liikkuminen jäi minimiin. Kun sitten pahoinvointi loppui, pystyin taas aloittaa liikunnan, mutta kohta vatsa tulikin jo esiin, mikä vaikutti selän asentoon, joka taas aiheutti virheasentoja liikkuessa ja aiheutti sitä kautta pahaa niska- ja hartiasärkyä.
Sen jälkeen onkin ollut yhtä alamäkeä. Olen ollut huonovointinen ja väsynyt enkä jaksa paljon mitään. Olen tottunut harrastamaan joitain kertoja viikossa, ja harrastamattomuus on osaltaan vaikuttanut mielialaani tosi paljon. Olen hirveän masentunut, mulla on kivulias ja hankala olo. En saa mitään aikaiseksi, itken ja räjähtelen vain koko ajan. Onneksi tämä on viimeinen raskauteni.
Voih, sanot, ettet jaksa kyllä, jos menee viikolle 40 asti. En haluaisi lannistaa, mutta voi se mennä siitäkin yli. Lepää, lepää ja lepää. Pian asiat kyllä muuttuu.
Mulla synnytys tapahtui 42+3
Vauva olisi vielä edellisellä viikolla ollut keskonen, jos olisi syntynyt. Koita nyt vain jaksaa, tärkeintä on se, että vauva on tarpeeksi kehittynyt kun syntyy.
Älä valita. Itseaiheutettu vaiva. Pahemmanlaatuinen kikkelimyrkytys!
T: 3:n äiti
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:54"]
Älä valita. Itseaiheutettu vaiva. Pahemmanlaatuinen kikkelimyrkytys!
T: 3:n äiti
[/quote]
Itse tulit lukemaan tätä ketjua, ei ollut mikään pakko. Lopeta siis ininä.
Täällä yksi raskauden "vihaaja" myös ! En ole kokenut sitä hehkeää raskautta kyllä missään vaiheessa enkä ymmärrä miten joku voisi tästä olosta nauttia...
Alkuraskaudessa sai pelätä koko ajan että onko se vauva kunnossa, keskiraskaudessa sitä ettei huhki liikaa ja vauva synny ja nyt loppuraskaudessa olo on ku jollain virtahevolla eikä loppua ainakaan miulla ole näkyvissä. Viiikkoja tänään 37+0. Vauva ei ole siis millään lailla osottanu tulevansa, ei suppareita ei mitään.. huoh
Viikoilla 37 on aivan hullua miettiä konsteja joilla saisi synnytyksen käynnistymään.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:57"]
Täällä yksi raskauden "vihaaja" myös ! En ole kokenut sitä hehkeää raskautta kyllä missään vaiheessa enkä ymmärrä miten joku voisi tästä olosta nauttia...
Alkuraskaudessa sai pelätä koko ajan että onko se vauva kunnossa, keskiraskaudessa sitä ettei huhki liikaa ja vauva synny ja nyt loppuraskaudessa olo on ku jollain virtahevolla eikä loppua ainakaan miulla ole näkyvissä. Viiikkoja tänään 37+0. Vauva ei ole siis millään lailla osottanu tulevansa, ei suppareita ei mitään.. huoh
[/quote]
Ei mullakaan niitä supistuksia ollut ennen kuin synnytys alkoi. Kivuttomia harjoitussupistuksia oli, mutta niitäkin aika vähän. Ei kaikilla supistele kipeästi ennen h-hetkeä!
Ei ihme, että ootte kypsiä kun alatte jo noilla viikoilla kärkkymään että milloin pääsis synnyttämään! Teillähän voi hyvinkin olla vielä toista kuukautta raskautta jäljellä! Tehkää vaikka käsitöitä tai ihan mitä vaan että saatte muuta ajateltavaa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:36"]
Viikko 37 meneillään ja olo kuin mammutilla. Jalat turvonneet nesteestä kuin mitkäkin puupölkyt. Olen kuin pumpattu nestettä täyteen... Viime viikkoina tullut lähes kilo lisää painoa per viikko. Mä oon niin poikki.. en jaksa tehdä mitään kotitöitä, en jaksa tehdä ruokaa en yhtään mitään muuta kuin istua koneella. Kaupassa käynti on yhtä tuskaa.
Olin todella energinen koko raskauden ajan. Jaksoin olla fyysisessä työssä loppuun asti, olin vielä viikko sitten täynnä energiaa, ja tein kaikkia mahdollista. Mutta nyt. Kertakaikkiaan olen niiiin väsynyt tähän. Päässä huimaa ja on todella vetämätön olo. Odotan vain, koska supistukset hieman tulisivat voimakkaammiksi, nyt vain tullut ennakoivia, eikä limatulppaa näy. Hirvittää ajatuskin jos venyy vielä viikolle 40.... eih en jaksa kolmea viikkoa. Kuulostan kyllä aivan kauhealta kitisijältä, mutta tää on niin hirveetä. Päähän sattuu koko ajan ja huimaa. Tsempatkaa mua nyt kestämään loppuun asti!! Mietin vain, että mitkä keinot saisivat synnytyksen käyntiin :((
[/quote]
Juuri luin muutamaa blogia kätkytkuolemasta ja kohtukuolemasta, haluatko linkit? Saisit vähän perspektiiviä "ongelmillesi"!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:04"]
[/quote]
Juuri luin muutamaa blogia kätkytkuolemasta ja kohtukuolemasta, haluatko linkit? Saisit vähän perspektiiviä "ongelmillesi"!
[/quote]
Sä varmaan käyt kirjoittamassa sitten noiden blogien kommenttiboksiin, että mitä te akat valitatte, te olette menettäneet yhden lapsen, entäpä ne äidit, jotka ovat menettäneet kaikki lapsensa onnettomuudessa, sodassa tai muussa vastaavassa?
Ei se, että jollakulla toisella on asiat huonommin, mitenkään poista sitä omaa pahaa oloa. Paha oli taitaa olla sullakin, kun pitää tulla vittuilemaan ihmiselle, jolla on vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:04"]
[/quote]
[/quote]
Sä varmaan käyt kirjoittamassa sitten noiden blogien kommenttiboksiin, että mitä te akat valitatte, te olette menettäneet yhden lapsen, entäpä ne äidit, jotka ovat menettäneet kaikki lapsensa onnettomuudessa, sodassa tai muussa vastaavassa?
Ei se, että jollakulla toisella on asiat huonommin, mitenkään poista sitä omaa pahaa oloa. Paha oli taitaa olla sullakin, kun pitää tulla vittuilemaan ihmiselle, jolla on vaikeaa?
[/quote]
En ole se kelle vastasit mutta pakko sanoa tähän että kyllä siitä itseasiassa voi vähän suhteellisuudentajua ja uutta perspektiiviä oppia, kun tajuaa että ne omat nk.ongelmat ei ihan oikeasti edes OLE ongelmia. Ihminen, joka ei kykene "menemään toisen kenkiin" ei voi sitä tosin ymmärtää.
Joo, oo, mulla on 24.8. Ja esikoinen syntyi heinäkuussa +25-30 keleillä... :D
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:02"]
Kohta helpottaa!! :) Mieti kuinka masentavaa on niillä, jotka joutuvat olemaan kesähelteillä viimeisillään...
[/quote]
Kiitti :D
Terveisin laskettu aika 22.8.
[/quote]
Mulla oli tuollainen järkky turvotus myös viimeisinä viikkoina. Kun kävin lääkärissä, hän oli vihainen etten ollut tullut aiemmin. Ihoni kutisi myös, eli maksa oli jo aika heikossa hapessa. Käy sinäkin ihmeessä lääkärissä.