Pukumiesten vaimot? Miten saa kaulukset takaisin valkoisiksi?
Kommentit (63)
Ihan perus Vanishia suihkutan ja pesen 60 asteessa.
Miksi se puku pitää pestä joka viikko? Laadukas villakangas raikastuu tuulettamalla.
Mulle ei ainakaan ole ongelma pestä mieheni paitoja. Kummallista, kun niin monet nykynaiset ovat niin saamarin itsenäisiä ja eivät todellakaan tee mitään kotitöitä. Pesköön mies prkle omat paitansa.
Terveisin vaimo, joka saa miehensä valkoiset paidat valkoisiksi Vanish Oxi Action Crystal Whitella.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:53"]
Todella ahdistava aloitus :/
Miksi ihmeessä välittäisin? Pukumieheni pesee itse paitansa kiitos vain. Ei ole mun ongelma, koska elän 2000-luvulla. Mille vuosituhannelle olet jäänyt ap?
[/quote]
Mjaa, mää ainakin elän 2010-luvulla.
Huulipunasta vai hiestä ja rasvasta? Tai siis, ei kauluksiin ainakaan mun miehellä mitään tule, mutta niskassa sisäpuolella on ihana keltainen raita<3 ei se mihinkään lähde, eipä nuo uudet paidat paljoa maksa. Eikä näy kuin valkoisissa.
Pestään 60 asteessa yhden käyttökerran jälkeen. Lastenhoitaja silittää.
m38
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:53"]
Todella ahdistava aloitus :/
Miksi ihmeessä välittäisin? Pukumieheni pesee itse paitansa kiitos vain. Ei ole mun ongelma, koska elän 2000-luvulla. Mille vuosituhannelle olet jäänyt ap?
[/quote]
Lol sanoinhan et oot selvästi duunarin vaimo!
t. 11
[/quote]
Ja sinä olet akateeminen koska miehesikin on... Silitättekö paidat myös?
Joka käytön jälkeen pitäisi pestä ja ainakin välillä 60 asteessa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:58"]
Vien, tai vaihtoehtoisesti mies vie, paidat pesulaan. Valkoisina ovat pysyneet kun joka aamu ottaa puhtaan paidan, ja vie paidat sen viikon lopulla pesuun milloin paitaa on käytetty. Siis joka lauantai pesulaan 5-6 paitaa ja 1 puku. Paitoja on juuri nyt kaikkiaan 21 kappaletta kierrossa.
[/quote]
Sääliksi käy pesuvimman kohteeksi joutuneita pukuparkoja. :'(
[/quote]
No eihän sinne pesulaan sama puku joka viikko mene, tietenkään. Niitäkin on useampia, ja kyllä ne ovat tasaisin väliajoin pesun tarpeessa.
Puvut kuluvat käytössä paljon enemmän kuin missään pesussa ikinä, housut varsinkin. Jotkut istuvat vaan omassa officessa ja lentokoneen ykkösluokassa, toiset sitten noiden lisäksi maailman likaisimmissa takseissa jossain tropiikissa. Siinä ei puvun tuuletukset enää riitä. Ja koska miehen tulee olla oikeasti siististi pukeutunut, mikään kiiltäväksi hinkkautunut housunpersus ei käy. Siksi pesu tasaisin väliajoin, ja puku (puvut) kokonaan uusiksi tasaisin väliajoin.
Voi Jösses näitä itsenäisiä nykynaisia. Onko Se muka alentavaa huolehtia rakkaansa arkisista tarpeista kuten pyykkihuollosta. Kai samalla logiikalla kieltäydytte miehen tarjoamista juomista ja ravintola illallisista? Se teidän parturi-kampaajan työ on tottakai niin rankkaa että ei millään jaksa toista enää huomioida sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:58"]
Vien, tai vaihtoehtoisesti mies vie, paidat pesulaan. Valkoisina ovat pysyneet kun joka aamu ottaa puhtaan paidan, ja vie paidat sen viikon lopulla pesuun milloin paitaa on käytetty. Siis joka lauantai pesulaan 5-6 paitaa ja 1 puku. Paitoja on juuri nyt kaikkiaan 21 kappaletta kierrossa.
[/quote]
Sääliksi käy pesuvimman kohteeksi joutuneita pukuparkoja. :'(
[/quote]
No eihän sinne pesulaan sama puku joka viikko mene, tietenkään. Niitäkin on useampia, ja kyllä ne ovat tasaisin väliajoin pesun tarpeessa.
Puvut kuluvat käytössä paljon enemmän kuin missään pesussa ikinä, housut varsinkin. Jotkut istuvat vaan omassa officessa ja lentokoneen ykkösluokassa, toiset sitten noiden lisäksi maailman likaisimmissa takseissa jossain tropiikissa. Siinä ei puvun tuuletukset enää riitä. Ja koska miehen tulee olla oikeasti siististi pukeutunut, mikään kiiltäväksi hinkkautunut housunpersus ei käy. Siksi pesu tasaisin väliajoin, ja puku (puvut) kokonaan uusiksi tasaisin väliajoin.
[/quote]
Jos joka viikko viedään yksi puku pesuun, niin yhdelle puvulle tulee keskimäärin vain viisi käyttökertaa pesujen välissä. Ei ole järkeä kuluttaa pukuja sellaisella pesutahdilla, ellei sitten käyttö ole aivan hämmentävissä extreme-olosuhteissa. En kyllä itse osaa kuvitella sellaisia olosuhteita.
Silloin pestään, jos tulee tahroja, jotka eivät lähde kostealla pyyhkimällä. Muuten riittää, kun ripustaa puvun suihkun jälkeen kylppäriin oikenemaan ja tuulettelee ulkona silloin tällön. Pesemällä se materiaali nimenomaan menee huonoksi nopeasti.
Tulee myös aika kalliiksi uusia pukuja jatkuvalla syötöllä (ellei sitten toki käytä markettien valmisvaatteita). Itselläni on nykyään vain kaksi pukua, jotka molemmat olen teettänyt kaksilla housuilla. Käyttöä on 5 päivää viikossa. Toinen setti on 1,5 vuotta vanha, toinen 2 vuotta, ja molemmat ovat edelleen aivan uudenveroisia. Kertaakaan en ole pessyt, vaan hoitanut yllä mainituilla tavoilla.
Mutta kukin tyylillään toki. Tässä vain oma ehdotukseni.
Jos paita on ihan pelkkää puuvillaa niin valkasevaa pulveria ja 90°C, niin pitäs lähtee.
Puvuntakkejakin löytyy paljon luonnonmateriaaleista tehtynä. Ei ehkä ole mitään järkeä ostaa sellaista vaatetta, jonka hoitaminen tulee maksamaan enemmän kuin itse vaate... Puhumattakaan siitä miten rumaa ja hiostavaa muovi on päällä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:43"]
Voi Jösses näitä itsenäisiä nykynaisia. Onko Se muka alentavaa huolehtia rakkaansa arkisista tarpeista kuten pyykkihuollosta. Kai samalla logiikalla kieltäydytte miehen tarjoamista juomista ja ravintola illallisista? Se teidän parturi-kampaajan työ on tottakai niin rankkaa että ei millään jaksa toista enää huomioida sen jälkeen.
[/quote]
Miksi mieheni tarjoaisi minulle juomia ja illallisen? Meillä on yhteinen tili, sillä elämme yhdessä. Tilin sisällöstä suurin osa tulee minun palkastani, joka on mieheni palkkaa reilusti parempi, vaikkei sekään pieni ole. Meillä molemmat pesevät pyykkiä, mutta mies vie paitansa pesulaan pesuun ja silitettäväksi. En näe miksi minun pitäisi niitä huoltaa jos ei mieskään itse viitsi?
Ihmiseritteet tarvii vähintään 60 asteisen pesun irrottaakseen lian kuidun sisältä. Sappisaippua auttaa pitkälti ja pesupähkinät sitten viimeistelee tuloksen.
Mun pukumies ei perusvalkoisia kauluspaitoja taida omistaa yhtään tällä hetkellä. että ... sorry.
31 eikö miehesi sitten tee mitään sinun eteesi tai huomioi sinua kun se kerran olisi sinulle vastavuoroisesti noin kova paikka? Ei käy kateeksi tuollaista suhdetta :( oletko mielestäsi naisellinen ja kannatatko perinteisiä sukupuolirooleja? Muista että samankaltaisuus tappaa jännitteen miehen ja naisen väliltä ja sitä myötä erotiikan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:43"]
[/quote]
Miksi mieheni tarjoaisi minulle juomia ja illallisen? Meillä on yhteinen tili, sillä elämme yhdessä. Tilin sisällöstä suurin osa tulee minun palkastani, joka on mieheni palkkaa reilusti parempi, vaikkei sekään pieni ole. Meillä molemmat pesevät pyykkiä, mutta mies vie paitansa pesulaan pesuun ja silitettäväksi. En näe miksi minun pitäisi niitä huoltaa jos ei mieskään itse viitsi?
[/quote]
Niin. Ja tapailuvaiheessakaan et tietenkään hyväksynyt mieheltä mitään tarjoamisia vai? Tämä on juuri sitä suomimuijien logiikkaa että sen tapailu/liehittelyvaiheen epätasa-arvoisuus naisten hyväksi otetaan itsestään selvyytenä mutta itse parisuhteessa ollaan sitten niin tasa-arvoisia että. Mieluummin vielä niin tasa-arvoisia että nainen saa kaikessa viimeisen sanan koska muu olisi sortoa :)
en ymmärrä miksi tullaan "neuvomaan" kun vaan halutaan korostaa että toisen avuliaisuus on jotenkin naurettavaa. tai ymmärrän, mutta on nätimpää sanoa etten ymmärrä.
se apuhan saattaa olla vaikka kinky esileikki, mistäs helvetissä me sen tiedämme. jos joku kaipaa paitaneuvoja, kaivatkoon. jos joku niitä antaa, antakoon.
jos jollakulla ei ole ollut muna kertaakaan suussa, tekee itsensä vain naurunalaiseksi jos tulee pätemään suikkariketjussa. ikäänkuin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:58"]
31 eikö miehesi sitten tee mitään sinun eteesi tai huomioi sinua kun se kerran olisi sinulle vastavuoroisesti noin kova paikka? Ei käy kateeksi tuollaista suhdetta :( oletko mielestäsi naisellinen ja kannatatko perinteisiä sukupuolirooleja? Muista että samankaltaisuus tappaa jännitteen miehen ja naisen väliltä ja sitä myötä erotiikan.
[/quote]
Toki huomio ja minä häntä, mutta siivous tai paitojen pesu tai muuta ikävää puuhaa meillä ei ole tapana laittaa toisen tehtäväksi. Ei kyseessä ole mikään sukupuolijaottelu, vaan puhtaasti se, ettei tulisi mieleenkään laittaa toista tekemään jotain mistä ei itsekään pidä. Sitä varten on pesulat ja siivoojat.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 23:43"]
[/quote]
[/quote]
Niin. Ja tapailuvaiheessakaan et tietenkään hyväksynyt mieheltä mitään tarjoamisia vai? Tämä on juuri sitä suomimuijien logiikkaa että sen tapailu/liehittelyvaiheen epätasa-arvoisuus naisten hyväksi otetaan itsestään selvyytenä mutta itse parisuhteessa ollaan sitten niin tasa-arvoisia että. Mieluummin vielä niin tasa-arvoisia että nainen saa kaikessa viimeisen sanan koska muu olisi sortoa :)
[/quote]
Me käymme viikottain ulkona syömässä, kuten kävimme suhteen alussakin ja ennen yhteisiä rahoja molemmat maksoimme laskuja, kukin vuorollaan. Ei meillä liehitelty rahalla, ei silloin eikä nyt.
Pesula paras. Kloriitti auttaa myös. Valkaisevat pesuaineet.