Tajuatteko yhtään kuinka järkyttävän pahalta haisette syötyänne valkosipulia?
Kyllä, valkosipuli on terveellistä. Mutta voi Luoja, miten pahalta sitä syönyt ihminen haisee. Tässä on toki aste-eroja, mutta sellaiset ihmiset jotka tunkevat valkosipulia joka ruokaan ja syövät sitä päivittäin, oikein uhkuvat sitä oksettavaa hajua.
Olen itse valkosipulille allerginen, enkä ole syönyt sitä 20 vuoteen. Aina välillä meinaan pyörtyä, kun kävelen jonkun ihmisen perässä, josta huokuu tuo yksi maailman pahimmista hajuista. Jos olette menossa tapaamaan ihmisiä, jotka eivät ole syöneet valkosipuliruokaanne, muistakaa että lemuatte ja kauas. Yök.
Kommentit (64)
Mitäs jos vinkusit oikeista ongelmista. Tämä ei kuulu niihin.
Työkaveri syö raakana yhden kononaisen valkosipulin päivässä ei siis pelkkää kynttä. Nyt ilmeisesti tuplannut annoksen, kun väittää lisäävän suojaa koronaa vastaan. Samassa työtilassa työskentely on ihan helvettiä. Haju jää tunneiksi huoneeseen, vaikka henkilö olisi lähtenyt esim. kotiin aikaisemmin. Tuo pitäisi luokitella jo työpaikkakiusaamiseksi.
Kypsennetty valkosipuli ei haise ihmisestä myöhemmin niin pahasti kuin raaka. Pahinta oli, kun yksi entinen kaveri söi rakaa valkosipulimurskaa joka paikassa, ruokien seassa, leivän päällä yms. Se löyhkä mikä hänestä lähti oli jotain aivan uskomatonta. Jos vaikka lihapadassa on ollut muutama valkosipulin kynsi uunissa kypsymässä, sen haju on paljon, paljon pehmeämpi, eikä välttämättä juuri haise edes hengityksessä. Raakaa valkosipulia syöneen ihmisen hien mukana tuleva valkosipulin katku on ihan omaa luokkaansa.
Ei sitä itse haista. Laitan joka ruokaan valkosipulia jo sen tervellisyydenkin takia plus sitten maistuu todella hyvältä. En koskaan huomaa jos joku on syönyt valkosipulia mutta varmaan sitten itse löyhkään siltä. Pysyypä vampyyrit ja naiset kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri syö raakana yhden kononaisen valkosipulin päivässä ei siis pelkkää kynttä. Nyt ilmeisesti tuplannut annoksen, kun väittää lisäävän suojaa koronaa vastaan. Samassa työtilassa työskentely on ihan helvettiä. Haju jää tunneiksi huoneeseen, vaikka henkilö olisi lähtenyt esim. kotiin aikaisemmin. Tuo pitäisi luokitella jo työpaikkakiusaamiseksi.
En missään tapauksessa voisi työskennellä tuollaisen ihmisen kanssa. Jos haluaa valkosipulin terveysvaikutukset, voisi siirtyä kapseleihin, eikä terrorisoida muita ihmisiä.
Oikeen hyvä korona suoja, pysyy etäisyydet.
Tajuan oikein hyvin. Syön silti, koska se vaan on niin hyvää.
Silloin kun olin vielä työelämässä ja jouduin menemään lähelle ihmisiä rajoitin valkosipulinsyömisen viikonloppuihin. Ah tätä eläkkeellä olemisen autuutta, joka päivä tuoretta valkosipulia ja chiliä.
Syön valkosipulia koska se pitää vampyyrit loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös tuollainen duunikaveri. Se aamusta kuorii itelleen kippoon valkosipulin tai kaksi. Siitä sitten popsii pitkin päivää. Se tosiaan pitää koronankin loitolla.
Keittiössä kun ollaan, niin ei tuo erikseen ota nenään mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa voisi työskennellä tuollaisen ihmisen kanssa. Jos haluaa valkosipulin terveysvaikutukset, voisi siirtyä kapseleihin, eikä terrorisoida muita ihmisiä.
Maksaa ulkomaalaisesta tehdastuotteesta huomattavasti isompia summia kuin luontaisesta tuotteesta? :D Eihän kukaan noin naurettava ole?
En minäkään siitä hajusta tykkää, mutta syön raakaa valkosipulia lähes päivittäin juurikin niiden terveyshyötyjen takia. Valkosipuli on yksi terveellisimmistä ruoka-aineista, mitä maapallolta löytyy.
Se vahvistaa puolustusjärjestelmää, parantaa lieviä tulehduksia, alentaa verenpainetta, alentaa kolesterolia, parantaa ruoansulatusta, tukee suoliston, sydämen, maksan ja haiman toimintaa, tekee hyvää iholle jne. Joidenkin tutkimusten mukaan se voi ehkäistä jopa masennusta ja syöpää. Teho heikkenee, kun valkosipulin kypsentää, siksi syön raakana.
Mutta ymmärrän ap: n ja muiden ongelman kyllä, koska olen itse herkkä monille hajusteille ja saan niistä esim. päänsärkyä ja hengitystieoireita. Antihistamiinit ja särkylääkkeet oltava aina mukana, ja joitain tapahtumia olen välttänyt kokonaan ihmisten hajusteiden käytön takia.
Mutta yritetään nyt jotenkin kestää toinen toistemme tapoja ja hajuja.
Entäs tupakoivat ihmiset? Tajuatteko yhtään miten pahalta haisette kun tulette röökiltä ja sit mun naaman eteen selittämään jotain ja hönkimään sitä tervatuhkakuppisyöpä-hengitystänne?
Vierailija kirjoitti:
Entäs tupakoivat ihmiset? Tajuatteko yhtään miten pahalta haisette kun tulette röökiltä ja sit mun naaman eteen selittämään jotain ja hönkimään sitä tervatuhkakuppisyöpä-hengitystänne?
Kannattaa pysyä siellä kotona vaan, niin mikään ei häiritse. Tajuatko miten paljon nämä valittamiset ärsyttää ihmisiä. Ihan samaa teet itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, ei se minun ongelmani ole. Tee lakialoite ja yritä kieltää valkosipulinsyönti 50000 ääntä niin saat se sen eduskuntaan käsiteltäväksi
Miksi kaikesta pitäisi tehdä laki? Ei valkosipulia minun mielestäni tarvitse kieltää, mutta jos olisin menossa työpaikalle ihmisten pariin (etätöissä on hyviäkin puolia) tai matkustamassa samalla kulkuneuvolla tiiviisti muiden ihmisten kanssa, EN söisi valkosipulia 1-2 päivään sitä ennen. Vähän voi käyttää järkeä ja antaa muille armoa.
Tuolla sinun logiikallasi en saisi syödä valkosipulia kuin vain viikonloppuisin enkä edes aina silloinkaan. Ei muuten onnistu. On ihan kohtuutonta olettaa, että ihmiset jättävät lempiruoka-aineensa syömättä omassa kodissaan ihan vain siksi, että jotkut yliherkät ihmiset eivät pidä sen hajusta. En tietenkään ota töihin evääksi mitään vahvasti haisevaa, mutta kotonani syön juuri sitä mistä itse pidän.
Minäkin söin aikaisemmin ainakin pari vuotta raakaa valkosipulia. Hajuun ja makuun turtuu hyvinkin nopeasti. Mies ei koskaan valittanut sanallakaan, että haisen. Edes pussaillessa.
Nykyään en voi enää syödä, kun tulee ylävatsakivut. Onhan se aika tujua tavaraa.
Just Söin maailman parasta thai ravintolasta ostettua kastiketta ja maku pyörii suussa, niin voin taata jotta huomenna löyhkää vielä loistavasti.
Nyt vaan huono, kun maskin kanssa joutuu itse haistelemaan
Ei se valkosipulin haju, mutta kun työkaveri oli yrittänyt peittää eilistä viinan löyhkää valkosipulilla ja sisupastilleilla.. :(
Onhan se aika paha haju. Ei tosin niin paha kuin tupakka, vanha viina, hiki tai yleinen pesemättömyys.
Kyllä sen kestää. Valkosipuli on herkullista.
Te vahvojen hajusteiden käyttäjät haisette pahalle - yäk.
Itse syön päivittäin sekä valkosipulia että sipulia. Hyvältä maistuu eikä haittaisi sinuakaan jos itsekin söisit.
t. Nimimerkillä flunssaa viimeksi viime vuosituhannella.
Kyllä, juuri näin. Minkäs teet😁