Eino Grönillä on toinen nainen vaikka on naimisissa
Vaimo on dementikko ja laitoksessa. Eikka reissaa ja tekee kaikkea kivaa toisen naisen kanssa.
Kommentit (32)
Mitä sitten? Eihän se vaimo enää mitään muista. Miksi toisenkin pitää lopettaa elämästä jos on vielä hyviä elinvuosia jäljellä. Eiköhän he ole puhuneet asian ennenkuin akan pääkoppa sumeni lopullisesti.
Mitäpä sitä arvostelemaan, kun ei ole vastaavasta tilanteesta kokemusta.
Niin, mitä sitten ? Tämä nyt ei ole mitenkään tavatonta. Mistä voi muut tietää mitä he ovat mahdollisesti sopineet vaimonsa kanssa ja minun mielestä Eikan vaimo tietää hyvin tämän kuvion. Antaa heidän elää niinkuin itse parhaaksi näkevät, ei kuulu muille.
What, mä aina ihmettelen, miten tuollaset 100-vuotiaat vielä jaksaa jotain salasuhteita...
Ja monet muistisairaat rakastuvat hoitolaitoksissa. Miltä se tuntuu jäljelle jääneestä puolisosta? Tosiasia on se, että avioliitto ei tarkoita, että omistaa toisen. Elämän tilanteet muuttuvat. Pitäisikö Eino Grönin ottaa avioero, jotta tilanne tuntuisi ihmisistä jotenkin paremmalta?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä arvostelemaan, kun ei ole vastaavasta tilanteesta kokemusta.
Samaa mieltä. Eihän Eikka ole vaimoaan hylännyt vaan käy tapaamassa tätä säännöllisesti. Muistisairaushan on sellainen että se vanha ihminen ikäänkuin vähitellen katoaa, omaiset joutuvat tekemään luopumistyötä usein vuosien ajan.
Eikka ei ahneesti halua erota, eihän tässä muusta ole kysymys. Miehille raha ratkaisee hamaan loppuun saakka. Jos itse muistisairastun, eroan heti sairauden alkuvaiheessa ollessani vielä tolkuissani.
Vastenmielistä. Sanookohan aikuiset lapset, että heillä on kaksi äitiä? Hyi hitto, laittaisin välit poikki tuollaiseen vanhempaan.
Älä tuomitse toisten suhteita , kun et tiedä millaista surua ja kärsimystä on ollut.Miksei saisi olla kaveria ? Avioliitossa , kunnes kuolema erottaa.
En vaan tajua, miksi selittelee lehdissä tuota tilannetta. Nyt iso juttu hymyssä, kuinka sanoo,"elämän on jatkuttava" ja kuinka reissaa, tekee kaikkea kivaa eläkkeelle jääneen Anneli nimisen opettajan kanssa. Ja että vielä eivät muuta yhteen mutta sitten kun vaimo kuolee niin muuttavat.
Niin eikös se oo dumpannu sen vaimonsa sinne hoitokotiin ja itse viettää eläkepäiviä jenkkilässä, näköjään uuden emännän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin eikös se oo dumpannu sen vaimonsa sinne hoitokotiin ja itse viettää eläkepäiviä jenkkilässä, näköjään uuden emännän kanssa.
Kätevää. Rahatkin saa pitää itsellään kun ei eroa ja kestitä niillä uutta eukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Älä tuomitse toisten suhteita , kun et tiedä millaista surua ja kärsimystä on ollut.Miksei saisi olla kaveria ? Avioliitossa , kunnes kuolema erottaa.
Onko se kaveri jos on seksiä? Onko ok jos pettää vaimoaan kun hän on laitoksessa?
Se on aika yleistä, itsekin tiedän kaksi tapausta ja nimen omaan niin päin että vaimo on se sairastunut
Romantiikkona ajattelen että se voi olla jopa sairaan toive, ettei puoliso joutuisi elämään yksinäistä munkin elämää
Vähän taas mietin että olisiko se avioero parempi, siinä sitten ehkä taloudelliset ym. asiat painavat
Mutta hankalia tilanteita ovat , osallisille ja perheellekin
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua, miksi selittelee lehdissä tuota tilannetta. Nyt iso juttu hymyssä, kuinka sanoo,"elämän on jatkuttava" ja kuinka reissaa, tekee kaikkea kivaa eläkkeelle jääneen Anneli nimisen opettajan kanssa. Ja että vielä eivät muuta yhteen mutta sitten kun vaimo kuolee niin muuttavat.
Vastenmielinen ihminen ja kuvio. No, ei se pitkään jatku kuitenkaan. Toivottavasti ei muistisairaus iske...
Miksi tuosta näyttää ulkopuoliset mielensäpahoittajat ottavan nokkiinsa? Oikeasti, Eikka on hoitanut dementoituneen vaimonsa asiat hyvin. Vaimo on turvassa, hän saa hoitoa ja hänellä on seuraa. Jossain luki, että Eikka palkkasi vaimolleen jopa seuralaisen.
Mitä se kenellekään kuuluu, mistä Eikka ammentaa itse iloa elämäänsä, jotta jaksaa puskea eteenpäin?
Voimia kaikille sairaista puolisoista huolehtiville.
Näin oli miehen enollakin, eikä siitä kukaan pahastunut.