Miksi 4% kannatusta nauttiva puolue saa päättää lastemme kieliopinnoista?
RKP on saanut jokaisissa hallitusneuvotteluissa yksinoikeudella päättää lastemme kieliopinnoista. Miksi?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:39"]
Ovatkohan RKP:läiset narsisteja? Jotenkin tuntuu ihan pervolta, että ne saa jotain kiksejä siitä, että pakottaa oman turhan kielensä muille.
[/quote]
Varmaan, tosin enemmän minä olisin huolestuneempi suomenkielisten pakottajien mielenterveydestä. Ruotsinkielisillehän siitä on oikeasti hyötyä, kun suomenkieliset joutuvat tuhlaamaan aikaansa, mutta suomenkielisille ei sitäkään.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:45"]
Ovatkohan RKP:läiset narsisteja? Jotenkin tuntuu ihan pervolta, että ne saa jotain kiksejä siitä, että pakottaa oman turhan kielensä muille.
[/quote]
Varmaan, tosin enemmän minä olisin huolestuneempi suomenkielisten pakottajien mielenterveydestä. Ruotsinkielisillehän siitä on oikeasti hyötyä, kun suomenkieliset joutuvat tuhlaamaan aikaansa, mutta suomenkielisille ei sitäkään.
[/quote]
Tuo taas kuulostaa enemmän sosiaalidemokratialta. Jos minulla on kurjaa (= pitää lukea suomea, koska sitä nyt vaan tarvitaan Suomessa), niin muillakin pitää olla kurjaa (siispä pakotetaan kaikki opiskelemaan ruotsia).
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:45"]
[/quote]
[/quote]
Jep, saadaan pikkuisen kilpailuetua ruotsinkielisille, samoin kuin kunnon kiintiöillä yliopistoihin ja mukavasti oikeantaustaisille varatuilla työtehtävillä. Norsen, Hanken, Handelsbanken ja sitä rataa.