Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston drop-out: miten menee, vieläkö haaveilet vslmustumisesta?

Vierailija
25.11.2020 |

Enpä olisi uskonut, että olen unohtanut koko jutun! Oikeesti. Yhteen aukaan ajattelin sitä kesken Jäänyttä graduntekelettäni jatkuvasti ja tunsin huonommuutta ja toivoin ihmettä jotenkin.
Nyt huomasin, etten ole ajatellut mitään yliopistoon liittyvääkään vuosiin!
Elön täyttä elämää, onnistuin hankkimaan hyvän elintason ja nyt jo olen himmailemassa ja muuttamassa kakkoskotiimme. Hankin lemmikkejä ja rakennamme kanalan, puutarhaa ja kasvihuoneen.
Eipä tähän tarvita huonosti työllistävän alan ohimennyttä turkintoa ollenkaan. Ihanaa!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on ihanaa, että sain gradun tehtyä vihdoin! Mahtava vapauden tunne.

Vierailija
2/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen juuri omaa graduani. Tekisi mieli jättää kesken :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kesken tietoisena etten sitä saa valmiiksi ainakaan ennenkuin lapset muuttavat kotoa pois. Meillä oli se tilanne että siinä vaiheessa se oli ainoa järkevä ratkaisu, en kuitenkaan olisi päässyt työllistymään. Kaipaan kyllä takaisin yliopistoon, mutta lähinnä kaipaan sitä fiilistä mikä tuli kun oli opiskelijana kampuksella ja kävi luennoilla, luki tentteihin.

Työllistyitkö kuinka kauas omalta alaltasi?

Vierailija
4/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vain jätä. Takaan, että olet tyytyväinen itseesi, kun saat sen valmiiksi. Arvosanalla ei ole mitään väliä.

Vierailija
5/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni yli 20 vuotta välissä, mutta valmistui se lopulta. Tein sitten toisenkin maisteritutkinnon vielä sen jälkeen. 

Vierailija
6/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole haaveillut pitkiin aikoihin, totesin sen mahdottomaksi. Nyt haaveilen vain eläkkeestä, siihen ei ole kovin monta vuotta.

Vierailija
7/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko suoritti kesken jääneet yliopisto- opinnot loppuun äskettäin. Aloitti siis 80- luvulla. Nyt sai koulutusta vastaavaa työtä. Että kyllä se kannattaa

Vierailija
8/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu todellisuus iskee päin kasvoja siinä vaiheessa kun jää työttömäksi ja lama lyö päälle. Ilman tutkintoa olet joukon hännillä ellet ole sitten jollain alalla jolla tutkinnolla ei ole mitään väliä ja rautainen osaaminen & kokemus riittävät.

Toisaalta mm. Bill Gates, Steve Jobs, Larry Ellison ja Mark Zuckerberg ovat university dropoutteja. Ja Jack Ma ei kelvannut kenellekään, joten perusti oman firman. Ja kuinkas sitten kävikään.

Vierailija
9/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi niin, että kun jäi lukukausimaksu maksamatta, ahdistuin niin paljon, että homma jäi siihen. Olin silloin äitiyslomalla. Mulla oli opinnot kasassa valmistua kandiksi (ja paljon ylikin), mutta valtava ahdistus esti tekemästä mitään. Tää vuosi oli viimeinen mahdollisuus valmistua vanhojen tutkintovaatimusten mukaan, ja onneksi mun mies auttoi mua saamaan kandinpaperit ulos. Nyt ei enää ahdista. Olen kyllä miettinyt, että jos joskus olisi sellainen elämänvaihe, että voisin tehdä maisterin. Ehkä. 

En ole kertonut kandiksi valmistumisesta kenellekään, sen verran häpeää siihen liittyy. Moni varmasti kuvitteli mun tehneen kandin silloin.

Vierailija
10/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vain jätä. Takaan, että olet tyytyväinen itseesi, kun saat sen valmiiksi. Arvosanalla ei ole mitään väliä.

No onhan sillä arvosanalla väliä. Mitä iloa on jostain väkisin väännetystä paskasta? Miten voi samaan aikaan sanoa, että on tosi hieno saavutus saada gradu valmiiksi, mutta sitten sillä arvosanalla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä? Ei paskan vääntäminen mikään ylpeyden aihe ole, ellet ole 2-vuotias, joka harjoittelee potalla käyntiä.

Vierailija
11/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sillä arvosanalla väliä. Mitä iloa on jostain väkisin väännetystä paskasta? Miten voi samaan aikaan sanoa, että on tosi hieno saavutus saada gradu valmiiksi, mutta sitten sillä arvosanalla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä? Ei paskan vääntäminen mikään ylpeyden aihe ole, ellet ole 2-vuotias, joka harjoittelee potalla käyntiä.

Kukaan ei ole koskaan kysynyt DI-työni arvosanaa eikä ole ollut edes kiinnostunut sen aiheesta. Riittää kun homma on tehty.

Vierailija
12/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa saa muutenkin.

Duuniduuni pitää kädet terveinä ja tätä sijoittamista ois pitäny opiskella jo silloin, kun hukkasi kallisarvoista aikaa jonkun pseudotieteen opiskeluun Helsingin Valtiotieteellisessä neuvostomielisten homekorvadosenttien johdolla.

Kaikki paitsi teknis-luonnontieteellinen tutkimus tai ammattiorientoitunut oikeustiede ovat puhdasta scheissea.

Vierailija
13/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole koskaan kysynyt DI-työni arvosanaa eikä ole ollut edes kiinnostunut sen aiheesta. Riittää kun homma on tehty.

No muapa kiinnostaa se arvosana. Sen takia vituttaa, miten kaikki aina kertoo, ettei sillä ole mitään väliä. Ja sillä on väliä, jos haluaa tohtoriksi eikä paskalla pääse tohtoriksi.

Vierailija
14/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain melkein tehtyä mutta sitten sairastuin.

Vierailija
15/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proffana oli joku alan ihmelapsi, joka oli varakkaan perheensä rahoittamana opiskellut kesät-talvet ja valmistunut nopeasti. Sitten vaan pyrky päälle ja mahdolliset suvun suhteet käyttöön ja nuorena proffaksi.

Täysin normaalielämästä ja -ihmisistä vieraantunut tissiposki.

Istui peräpukamaleikkauken jälkeen jollain kumirenkaan päällä toimistossaan ja huusi kurkku suorana opiskelijalle, joka oli lähtenyt usa:an reissuun kun olisi Hänen kurssilla pitänyt olla. Naisiopiskelijat oli siellä ihan ilmaa. Ehkä me oltiin vaan aviomiestä hakemassa.

Ei kyllä oikein lähtenyt mun akateemiset pyrinnöt nousuun siellä. Jätin sikseen.

Lähdin ihan vastaiskuna ukkelin asenteelle töihin aasiaan ja aussehin, kävin välillä takaisin ja kerroinkin että olin tuossa maailmalla. Ja lähdin taas. Proffa sai jäädä pölyttymään sinne ja muistelemaan vanhoja julkaisujaan.

Menin varakkaan miehen kans naimisiin ja elelen mukavaa elämää.

Joku pikkukunnan virkamiehen pitkä ja tylsä ja pikkupolitikointia täynnä oleva merkityksetön ura jäi nyt saamatta. Ei harmita.

Vierailija
16/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile. 2002 jäi kesken ja siitä asti olen ollut vain työttömänä.

Vierailija
17/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vakituinen työpaikka samalla työantajalla 15 vuotta, nettona 2400€, plus lääkärit ja lääkkeet.

Jos tulee mitään irtisanomisia niin lain mukaan olen viimeisten joukossa.

Gradu on korpulle kerran kirjoitettuna. Nykyinen laitoksen proffa on entinenkurssikaveri jonka kans oli vähän sutinaa aikoinaan. Enpä taida viitsiä lähteä sinne mitään vanhoja muistelemaan ja epäilennaista pikku tutkimusta näyttämään.

En tarvi sitä mihinkään. Elämä on Toisaalla.

Vierailija
18/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile, ei sillä olisi mitään merkitystä. Lähdin kesken opintojen it-alalle töihin yli 10 vuotta sitten, ja nyt kun on jo alan töistä reilusti työkokemusta, niin ei sillä tutkinnolla tekisi yhtään mitään. 

Vierailija
19/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Jos saan adhd-dg:n ja jotain apua.

Vierailija
20/49 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin gradun tekemättä, en kertakaikkiaan olisi jaksanut eikä kiinnostanut, muut opinnot tein.

Työllistyin heti omalle alalle, jossa olen tehnyt hommia nyt n. 20 vuotta, alussa pätkiä, sitten vakituisesti.

En ole katunut. En edelleenkään jaksaisi vääntää tutkielmaa, eikä haittaa missään.