Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisteri, miksi ärsyynnyt..

Vierailija
25.11.2020 |

Kun YAMKin suorittanut kutsuu itseään maisteriksi?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi, laihempi ja lihaksikkaampi?

Vierailija
2/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vaan ärsytä. Olen maisteri ja opiskelen sen lisäksi AMK:ssa toista perustutkintoa. Tosin mieluummin jatkaisin sen perustutkinnon suorittamisen jälkeen yliopistoon, kun tekisin YAMK:n.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Koska amikset ei ole maistereita.

Vierailija
4/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne maistereita? Yliopistosta tulee filosofian maistereita, valtiotieteiden maistereita, oikeustieteen maistereita. Mitä YAMK-väki on? 

Vierailija
5/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen loppui amkilaisen uho.

Vierailija
6/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska he eivät sitä ole. Pientä kiehuntaa koin, kun mm. eräs YAMK tradenomi puhui gradusta.. mitä ihmettä siellä koulussa opetetaan?

Vierailija
7/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut AMK:ssa enkä ymmärrä sitä, miksi ammatillisesta koulutuksesta pitäisi saada sama titteli kuin yliopistotason koulutuksesta?

Totuus on, ettei koulutuksia ja niiden vaatimustasoa voi mitenkään rinnastaa toisiinsa. Yliopistoon on vaikeampi päästä ja tutkinto siellä on haastavampi suorittaa.

Vierailija
8/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ärsytä, mutta valehtelemistahan se on, jos joku noin väittää.

Vierailija
9/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska YAMK ei ole maisterin tutkinto, ja minua ärsyttää jos minulle yritetään syöttää virheellistä tai valheellista tietoa.

Se, että ne periaatteessa ovat saman tasoisia tutkintoja ei vaikuta asiaan millään lailla. DI on myös saman tasoinen tutkinto, mutta eivät diplomi-insinöörit väitä itseään maistereiksi, eikä maisterit diplomi-insinööreiksi.

Vierailija
10/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itsellä nousee vähän sellainen "eipäs" reaktio. Olen siis "ihan oikea maisteri" ja tehnyt tuon nimekkeen eteen melko vaativat opinnot. Siksi en halua, että tuota nimekettä käyttää ns. kuka vaan.

Vierailija
11/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen koulutus vain, jotta pääsee valehtelemaan oppiarvostaan.

Vierailija
12/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen vasta kandidaatti, eli vielä ei ärsytä.

Vierailija
13/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään yamkilaista, joka antaisi perustelut tälle, siis maisteritittelin käytölle?

Vierailija
14/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen työväenluokan taustoista ja vasemmistolaisista suvuista.

En ikinä edes kerro olevani maisteri. Häpeilen sitä julmetusti.

Eikä maisterius ole edes työllistänyt.

Onhan se tietyissä piireissä häpeän aihe.

Ei välttämättä kannata huudella olevansa maisteri. Voi tulla pataan ja kovaa tuleekin.

Itse olen enemmän lihaksikas työmies kuin maisteri. Vaikka maisteri nyt myös olen, mutta silti.

Vierailija
15/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin sanoisi aasia hevoseksi.

Jokainen yamkilainen, joka sanoo itseään maisteriksi paljastaa vain oman tyhmyytensä tason.

Vierailija
16/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ärsyynny, ihmettelen vain miksei opiskeleva ihminen ole edes itse tietoinen miksi aikanaan valmistuu. Mutta sen enempää ei hetkauta.

Vierailija
17/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta ihmetyttää suureksi, miksi ei-maisteri haluaa kutsua itseään maisteriksi. Sama kuin sanoisin olevani vaikka DI tai fysioterapeutti.

Vierailija
18/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt joitakin rekrytointeja. Ei ole tullut koskaan vastaan tällaista tilannetta. Jos tulisi, niin suhtaustuisin, kuten muuhunkin väärään tietoon.

Vierailija
19/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamk taitaa olla englanniksi master of.... , mistä tulee harhakuva, että se olisi vastaava kuin suomalainen maisterintutkinto. Siksi moni käyttää sanaa maisteri. Ja kyllä, se ärsyttää, koska se ei ole sama tutkinto.

Vierailija
20/48 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska YAMK ei ole maisterin tutkinto, ja minua ärsyttää jos minulle yritetään syöttää virheellistä tai valheellista tietoa.

Se, että ne periaatteessa ovat saman tasoisia tutkintoja ei vaikuta asiaan millään lailla. DI on myös saman tasoinen tutkinto, mutta eivät diplomi-insinöörit väitä itseään maistereiksi, eikä maisterit diplomi-insinööreiksi.

Myöskään kukaan amk-insinööri ei kutsu itseään tekniikan kandidaatiksi, vaikka periaatteessa se samantasoinen tutkinto onkin.