Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ ENSIKOIDEN perjantaipulinat ¤¤¤

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ihan samalla lailla. Ekassa ultrassa kävin viikoilla 6+4 mutta vastasikin jotain 5+2. No olin sit liian ajoissa, joten kontrolliultraan menin reilun viikon kuluttua. Sit tipahti taas muutama päivä pois. Elikkäs nyt eletään sit viikkoja 9+3 joka on tän jälkimmäisen ultralääkärin arvio, neuvolan kokoarvion mukaan kun ultrasi mut ekalla neuvolakäynnillä 7+3 kun kävin, vastasi vaan 6+6. Eli sen mukaan oltais vielä menty takapakkia.

Luotan kuitenkin nyt eniten tohon Felicitaksen lekuriin, jolla kävin ja silloin antoi viikot 6+1 joten sen mukaan elellään. Ekan ultran mukaan siis nyt ois 10+4 ja jos oisin neuvolatätiin luottanut niin vielä oltais napattu tosta jokunen päivä pois. Mutta lääkäriin luotan:)

Mulla siis sama homma kun meen np-ultraan 15.8. Ekan lääkärin ja menkkojen mukaan silloin ois 13+1, tän mukaan minkä lääkäri antoi 12+0 ja neuvolatädin mukaan vasta 11+2. Eli Dont worry!! Taitaa aika lailla olla mittaajasta kiinni ja siksi haluankin käydä samalla lääkrillä nyt yksityisellä noi kaikki ultrat etteivät sekota mun laskuja enempää:)

Eli varmasti sullakin kaikki hyvin, pääasia että siellä joku majailee, on ne viikot sitten päivä sinne tai tänne, eiks vaan? :=)

Aurora ja törriäinen 9+3

Vierailija
42/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mii-:

Sairaalakassista: Mä aloin keräillä kylppärin pöydälle ekoja sinne tulevia tavaroita ehkä pari kuukautta sitten, rv 30 jälkeen. Mutta siinä vaiheessa siellä taisi olla vaan huulirasva, hammasharja ja neuvolakortti, ja se lomake joka viedään synnärille mukana.

Mikä lomake??? Ei meille oo annettu mitään lomakkeita! Luulin, että neuvolakortti vaan riittäis.

Kiitti vinkistä QueenBzZ, munkin varmaan täytyy mennä ostamaan sellasia hirveitä maxipöksyjä. :) Oon viihtynyt koko raskausajan ihan omissa stringeissä, joten mammamallisiakaan pikkareita ei ole varastossa.

Mutta sisältöäkin suuremmaksi ongelmaksi onkin yllättäen koitumassa se itse sairaalakassi! Siis niin turhamainen olen, että juuri selitin miehukselle pitkän tovin, miks mun just nyt pitää saada uusi jumppakassi. Ja hei, sitähän voiskin pitää myös sairaalakassina, eiks niin kulta? :D

Äsken järjestin meidän uuteen vaatekaappiin jo vaippoja ja muita vauvan tarvikkeita. Hui! Alkoi tuntua niin todelliselta tää kaikki!!!

-Q- ja -q- touhukkaana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvähän se vaan on että aktiivisia ollaan!

Ezzielle tervetulotoivotukset! Ja Cactus, mäkin muistan sut, onnea plussasta ja valtavasti tarrasukkia pikkuiselle että pysyisi nyt kyydissä mukana!

Kandi, mulla sf-mitta otettiin ekan kerran jo rv 18, joten uskon että sultakin se mitataan seuraavassa neuvolassa. Näkyy olevan erilaisia käytäntöjä tässäkin.

Fio, hienoa että selvisit hiivahälytyksestä säikähdyksellä!

AinoAurora: Eiköhän pikkuinen kääntyile monta kertaa vielä ultraan mennessä. Ainakin täällä pyöritään päivittäin eri asentoihin :)

Sippu, sain eilen päätöksen äitiyspakkauksesta, paperit jätin 2 viikkoa sitten. Päätöksessä luki että pakkaus postitetaan 2 viikon kuluessa. Sitä odotellessa..

Burde kyseli kassin pakkauksesta ja synnärille lähdöstä. Kassin varalle olen jo listaa tehnyt, kun täältä saa aina hyviä vinkkejä. Ettei tule ainakaan siinä miettimisessä mitä ottaa mukaan, kiire. Luultavasti kokoan tavarat pari viikkoa ennen la:ta, ellei ennemmin ala selviä merkkejä synnytyksestä..

Tappert, tosi hyvä että mahdollisesta kystasta ei enää tarvitse murehtia ja masussa kaikki hyvin! Viikkojen " eläminen" tuntuu olevan yleistä alkuvaiheessa, älä siitä huoli! Voithan kysyä np-aikaa varatessasi kätilöltä mikä hänen mielestään olisi viisain ajankohta tulla (jos esim. kerrot hänelle eri viikko" vaihtoehdot" .)

Kiitos supparikommenteista! Näköjään ne 10supparia/pv liittyivät rasitukseen, koska nyt pari päivää kotona olleena ei tänään ole tullut vielä ainuttakaan supparia. Onneksi osaan kotona ollessa tämän laiskottelun jalon taidon :)

(.) ei uutta. Kovasti masu heiluu potkujen tahdissa :) Vapaapäivinä Kaapo liikkuu paljo enemmän, tai sitten vain huomaan liikkeet levossa paremmin.

Viipero & Kaapo rv 25+4

Vierailija
44/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: meillä se sairaalan lomake saatiin neuvolasta ja palautettiin sinne..siis jos nyt puhutaan siitä lapusta mihin laitettiin mahd. hätäkaste nimet, sairaudet ym.ym.Toimittavat kuulemma neuvolasta sairaalaan.

Joo mä kans vähän järkeilin että stringeihin voi olla vähän vaikeeta virittää niitä rättejä;)..ja tuskin sitä tahtoo muutenkaan mitään ylimäärästä pehvan väliin siinä vaiheessa.ne sairaalan verkkokalsarit on kuulemma vielä maxipikkareita karmeemmat!

katottiin just pirates of caribbean-kuolleen miehen kirstu, vai mikä se nyt onkaan..mun mielestä oli yhtä hyvä kun eka leffakin vaikka tota on jotkut haukkunu..oishan se ollu hienompi kattoa leffateatterissa kun se on kuitenki tommonen tehosteilla pelaava leffa mutta en kyllä pystyis enää siellä istumaan:/

Queen

Vierailija
45/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs vaiheessa te tollasen lomakkeen ootte saanut? Voinko saada sen siis vielä näillä jäljellä olevilla neuvolakerroilla? Ei meiltä oo kysytty mitään hätäkastenimiä tms. Täytyypä kysellä neuvolantädiltä ens viikolla.

Nyt on sairaalakassi hankittu! Nopeeta toimintaa, vai mitä? ;) Kävin tässä välissä tanssitunnilla ja ostin sillä samalla reissulla jumppakassin. Ei kun pakkaamaan siis!

-Q-

Vierailija
46/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Täällä yksikseni kotona masun kanssa kirjoittelen, tai no nukkuu tuo kisulikin tuossa vieressä...

Muut on tainneet saada äippärahapäätöksen paljon nopeammin kuin minä. Paperit on olleet Kelassa jo kaksi viikkoa, mutta päätöstä ei kuulu eikä näy. Haluaisin sen pakkauksen jo pian, nyt kun tuo miehelle tehty pakkauskin on jo valmiina!

Makkaralle migreenistä. Mulla oli muutama kohtaus alkuraskaudesta, mutta niiden jälkeen ei kertaakan. Mietin, että olisiko alun hcg hormonin kasvavat pitoisuudet laukaiseet kohtauksen ja kun pitoisuus sitten tasoittui, niin kohtaukset loppui. Mutta tämä vain mun omaa arvailua...

Tapperitille keltarauhasesta. Mulla luultiin aluksi kohdun ulkopuolista raskautta kovien kipujen takia. Kipuilun syyksi osoittautui juuri tuo keltarauhasrakkula, joka sitten puhkesi, kun sitä ei enää tarvittu. Joillakin kuulema niin. Toivotaan, että sun viikot selviää ja niin varmaan käykin viimeistään np-ultrassa!

Keinuhepo. Mä olen saanut isosiskolta aika paljon ohjetta kestovaipoista, siis mikä olisi hyvä jne. Alkuun mulla on Bumbyn kuoria ja niihin laitan sideharson imuksi. Ne lisäimut, mitä ompelin, olivat bambufleecestä (3 kertainen kangas leikattiin muotoon ja ommeltiin saumurilla reunat), Lisäksi mulla on Fuzzin vaippoja, joiden sisään voi sitten sujauttaa tuollaisen bambuimun tai taitellun harson. Nuo fuzzit ostin lähinnä miestä varten. Mut vaihtoehtoja on todella paljon ja varmaan kokeilemalla löytää parhaiten omalle vauvalle sopivan. Villavaippahousuja itse en jotenkin osaa edes kokeilla... Meillä varmaan alkuun osakestoillaan, riippuen miten elo muuten lähtee pienen kanssa sujumaan!

Kiitos Burdelle harsovinkeistä! Vielä kyselen, oletko ostanut disanan ja ulriken harsoja netistä vai jostain kaupasta?

AinoAuroralle. Kannattaa ainakin kokeilla jotain kestovaippaa, että miltä se tuntuu. Pakkauksessakinhan tulee yksi mukana! Mä en aio olla kovin tiukka kestojen suhteen, kertakäyttöisiä käytetään lisäksi, kun tarvetta ilmenee... Syitä, miksi haluan ainakin osakestoilla on että kestot on niin kivan näköisiä, ovat ehkä parempia vauvan pepulle ja toki säästävät rahaa ja luontoa!

Haaveisiin en ole vielä vastannut, joten tässä näitä:

*Ensimmäisenä tulee mieleen, että kumpa tämä pieni masuasukki olisi terve ja täydellinen!

*Haaveilen myös perhe-elämästä ja toivon, että se ylittää kaikki odotukset ja on ihanaa. Miehen kanssa ollaan kuitenkin oltu kahden jo 11 vuotta.

*Konkreettisempana haaveena voisi olla kesämökki sitten joskus.

*Haaveilen myös turvallisesta elämästä; siis sopiva taloudellinen tilanne, parisuhde toimii, pysytään terveinä, saadaan jakaa elämämme iloja ja suruja hyvien ystävien kanssa jne.

*Haaveilen myös toisesta tutkinnosta jossain vaiheessa elämää...

Olisikohan siinä haaveilua yhdeksi illaksi?! Mä jo lasken tunteja, milloin mies palaa, vielä 19 tuntia suunnilleen... No jos uni tulee pian, niin se vie monta tuntia mennessään. No kohta höpisen jo ihan pehmoisia, joten parempi lopettaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille enskoille! Vieläköhän ehditään saada heinäkuussa uusi vauva meidän porukkaan vai odottaakohan pienet elokuun alkuun?

=) Sippu ja pikku-tikru 32

Vierailija
47/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun kavereita on synnyttänyt eripuolilla Suomea, niin käytännöt vaihtelee. Jossain kysellään hätäkastenimiä jo rv20 jälkeen ja jossain ei ollenkaan. Kaveri synnytti vasta NKL:llä ja heiltä ei kysytty mitään, eikä heillä ollut mitään kaavakettakaan...

Sippu

Vierailija
48/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Kättärille ei mitään sellaista lomaketta tarvitse, tuskin Jorviinkaan... käytäntö vaihtelee siis sairaaloittain.

Vierailija
49/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert, mulla oli ultra neuvolan kiekon mukaan rv 12+5, mutta sikiö olikin kooltaan 13+2 (arvelinkin, että on isompi kuin 28pv kierron mukaan). Eli ultra oli tavallaan 14. viikolla, ja ihan hyvin näkyi kaikki. Eli ei se niin hirveästi haittaa, jos rv 14 puolelle meneekin. Mutta kai se on nimenomaan ultraajasta kiinni.

Nyt alkoi kauheasti tehdä mieli jo päästä rakenneultraan, kun niin moni on käynyt siinä äskettäin! Työkaveri oli eilen siinä, ja esitteli tänään ultrakuvia. Kyllähän sieltä jo aika paljon näkyy tässä vaiheessa, ja vaavikin on ihan oikean vauvan näköinen :)

Meilläkin joskus kuunnellaan Iron Maidenia. Mulla on aika sekalainen maku, joten siellä menee Whitney Houstonit ja AC/DC:t sulassa sovussa. Hiphoppia en kyllä kestä, paitsi jostain syystä ranskankielisenä sekin kuulostaa hyvältä :) Itse aion piakkoin kuunteluttaa muhkulla Billie Holidayta, jotta pikkuinen oppii arvostamaan upean lauluäänen mahtia!

Taas tulossa ihan karsea työputki, hoh hoijaa. Viisi pitkää päivää töitä, yksi vapaa, sitten kahdeksan päivää töitä... Onneksi elokuun puolivälissä työmäärä sitten putoaa, kun viikkotuntimäärä laskee siihen osa-aikaisen 15-20 tuntiin. En kyllä jaksaisikaan enää kauan näitä täysiä tunteja, kun kuitenkin huhtikuun lopusta saakka jo tällä tahdilla menty...

Opiskelijat huhuu, kuinka pitkään olette jaksaneet istua luennoilla? Mitenköhän sitten 30+ viikoilla, jaksankohan istua useamman puolitoistatuntisen luennon putkeen?

Ai niin, pitää vielä hehkuttaa: me varattiin nyt Tukholman risteily syyskuulle miehen kanssa, kun olisi kiva mennä vielä jonnekin kahdestaan ennen vaavin syntymää. S-etukorttitarjouksena B-luokan hytti 50 euroa, ei paha siis :) Mulla on muistaakseni rv 26 tai 27 menossa silloin, eli todennäköisesti vointi ihan hyvä, eikä mahakaan vielä ihan valtava. Eipähän turhautuneisuus iske, kun on tuollaisia pieniä välietappeja, mitä odottaa. Voi laskea päiviä muuhunkin kuin siihen joulukuun lopun h-hetkeen :)

Nyt nukkumaan, kun muhkukin taitaa uinua.

Kandi & m 18+3