Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ ENSIKOIDEN perjantaipulinat ¤¤¤

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas silmät sikkaralla, kun aamupäivän unet venähti. Jatkan siis edelleen rentoa linjaa, että ylös, kun mies lähtee, aamupala ja lehdenluku ja takas nukkumaan. Nyt pitäis kuitenkin virkistyä pian, sillä ollaan mun vanhempien ja tädin kanssa lähdössä yksiin pieniin sukujuhliin Heinolaan. Mukavia sukulaisia ja kaunis kesäkaupunki, mutta neljä aikuista pienessä autossa tuossa auringonpaisteessa, ei hirmuisesti houkuta... No, onneks äiteellä on ilmastointi.

Kiitos vaan Sipulle ja Essille vauvanvaatekaavavinkeistä. Kävinkin eilen jo kirjastossa ja löysin sattumalta tuon Suuren käsityölehden 4/2003 ja useamman Muoti Muksun nappasin myös mukaani. Eiköhän sieltä löydy mulle ommeltavaa ihan tarpeeksi. Ja hankalammat jätän äidille ja avopille.

Nyt on kuitenkin mentävä tälläämän itteään kyläilyluntoon, joten kommentoinnit jää myöhemmälle. Voikaahan hyvin!

-Amy ja EkaVekara, rv 27+1

Vierailija
22/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhät pyssyt! Siis että osaa olla vaikeaa yhden vaatekaapin saaminen!!! Tilattiin uusi liukuovikaappi jo kesäkuun puolessa välissä, ja nyt se sitten pitäisi tänään asentaa. Eilen haettiin siihen vielä koreja eräästä nimeltämainitsemattomasta keittiöliikkeestä... Kaiken piti olla kunnossa ja korien piti sisältyä meidän jo maksamaan melko suolaiseen hintaan, niin ei! Jouduttiin pulittamaan niistä vielä erikseen, että saatiin edes ne mukaan, kun asentaja tarttee korit ja kiskot tänä aamuna. Nyt ollaan jo otettu yhteyttä siihen myyjään, ja jos ei homma ala selvitä, me tehdään reklamaatio sen esimiehelle. Ja jos ei sekään auta, viedään asia kuluttaja-asiamiehelle. On se kumma jos ei yksi kiukkuinen mamma saa tahtoaan läpi, vai mitä siskot! :D

Harmitti myös Sirun puolesta, kun luin teiän vaunuostoksista! Todella asiatonta käytöstä myyjältä! Vai että pitäisi olla sukulaisia, jotka voisi avustaa kalliimpien vaunujen ostossa, huh huh!

Lämpimät onnittelut Viipulille ja Cactukselle uudesta plussauksesta, ihanaa! Ja tervetuloa joukkoon Mykerinos ja ezzie!

Keinis oli palannut takaisin elävien kirjoihin, hienoa! Tosi rankka alkuraskaus sulla, mutta onneksi teidän pikkuisella on kuitenkin kaikki hyvin. Muista lepäillä vaan edelleen tarpeeksi, niin eiköhän se olo siitä pikkuhiljaa kohene ja pääset nauttimaan raskaudesta!

AinoAuroralla oli ihania ultrakuulumisia! Oliskohan toi edellinen reisiluun mitta millejä ja toinen senttejä? Vaikka vauva oli eilen mykkyrällään sun masussa, ei se ollenkaan tarkoita sitä, että se olisi samassa asennossa edelleen. Kyllä se vielä on niin pieni, että mahtuu uiskentelemaan vapaasti ympäri masua. Eli menkää ihmeessä 4D-ultraan, se on liikuttava kokemus!

Toivottavasti Tappertin kysta on häipännyt! Pidän peukkuja!

Ahaa, Queen oli pakannut jo kassin, pitäisköhän munkin alkaa lähiaikoina valmistella sitä...? Edelleekin tuntuu niin epätodelliselta se, että meidän vauva joskus syntyisi, että on osaa tehdä mitään niin konkreettisia valmisteluja, kuin sairaalakassin pakkaus! :) Pakkasitko Queen vauvalle myös jotain lämpimämpää kotiutumisvaatetta mukaan, vai pelkästään bodyn ja potkarit tms.?

Ei hitsi, täällä alkaa kohta mieletön vauvabuumi! Jenni ja Daniel saa pian seuraa vauvapuolelle, jee! Meinaatteko Suippo, Queen, Mii ja Niamey kaikki olla synnyttämässä samana päivänä vai? :)

Oli muuten kauniita kuvia Suipolla!!! Mäkin innostuin keräämään tässä kevään ja kesän aikana otetuista valokuvista yhden tilauksen, ja aion nyt tehdä kansion odotusajasta. Ei ne yhtä hienoja ole kuin Suipolla, mutta kyllä tuli hyvä mieli niitä masukuvia katsellessa! Ja ihme ja kumma, aikasemmin en oo ollut ihan tyytyväinen mun mittoihin, mutta nyt kun katsoin ihan alkuraskauden kuvia, mietin vain tyytyväisenä, että noihin mittoihin kun pääsisi takaisin, niin hyvä olisi. :)

Unelmagalluppiin: Olis ihanaa rakentaa tähän meidän nyt jo unelmien tontille kaunis kivitalo ja saada sisustaa se oman mielen mukaan. Haaveissa on myös loma-asunto Ranskan Alpeilta yhdestä kaupungista, johon rakastuttiin miehuksen kanssa muutama vuosi sitten. Ja tietysti olis upeeta saada vakituinen työpaikka jossain omaa alaa vastaavassa paikassa. Terveyttä toivon kaikille mun läheisille, se on kaikkein tärkeintä!!!

Mulla on nyt sitten ma 7.8. synnytystapa-arvio. Aika myöhään, kun silloin on jo 38+0. Kauhistellen luin eilen täältä palstalta, että joku oli synnyttänyt 39+1 pojan, yli 5000g!!! Kääks, eli meidänkin poju voi olla jo aikamoinen jässikkä!

Nyt taidan vielä päivittää Enskareiden esittelylistan. Kuulutan uudelleen: kuka ottaisi päivityksen hoitaakseen??? Haluaisin luovuttaa homman heti jollekin seuraavalle, koska olis kiva päästä itsekin ilmoittelemaan vauvauutisia jo sitten seuraavalle palstaemolle. :) Help!

-Q- ja -q- 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde: Olen myöskin jo miettinyt tuota synnärille lähtöä! Ettäkö missä vaiheessa. En halua kyllä yhtään etukäteen synnytystä suunnitella, mutta kotona yritän mahdollisimman pitkään pysyä (kuitenkin meinaa taju lähteä kankaalle jo ekasta supistuksesta ja juoksen taysiin ;))! Minulta löytyy kotoa jumppapallo, lämpökauratyyny ja kuuma suihkukin :) Rupesin meinaa juuri viime viikolla miettimään kun siellä synnytysvastaanotolla kävin kääntymässä, että ollaanko siellä pitkällä käytävällä (ja välillä sydänkäyrässä) niin kauan kunnes on tietyn verran paikat auki ja pääsee synnytyssaliin?? Se käytävä tuntuu todella kapealta ja ahdistavalta ja sitten jos siellä on vielä monta mammaa puuskuttamassa?

Suippo: Myöskin minulla on semmoista vähän niin kuin paineen tunnetta häntäluun seudulla ja muutenkin tuolla alhaalla. Toivotaan että sinulla se enteilisi synnytystä :)

Sippuliini: Minä lähetin sen hakemuksen (en vielä laittanut palkkatodistusta) ja siitä meni kaksi viikkoa ja sain kotiin päätöksen äippäpakkauksesta. Seuraavana päivänä tuli se lappunen, että pakkauksen voi noutaa postista!

Muille enskoille huiskutukset :)... Mun kummityttö (1v10kk) tulee kohta hoitoon mulle, että isukki pääsee pelaamaan tennistä mun miehen kanssa :)

MiaMik rv 31+2

Vierailija
24/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täällä taas. päivittäin tulee kyllä luettua, mutta jotenkin ei vaan saa kirjoitettua kahteen pinoon. eli taustalla oon aktiivisesti:)

kotona sinnittelystä. iik! enhän mä tollasta oo vielä ees miettinyt. sitä vaan äiti jo aikanaan esitti että jos tuo mies joutuu työmatkoille lähteen mun jo töistä pois jäätyä, voisin mennä heille hengaileen, ettei tarttis olla yksin kotona.

vaunuostoksista: ei oo kauppoja kierrelty. mutta todennäköisesti mennään muksutallista gessleinit varaamaan parin kuun sisällä. molemmilla veljillä on sellaiset lapsilleen ollut, ja ollaan hyviksi todettu. yhdistelmät ostetaan, ei tartte sit toisia ostaa heti, ellei sit " sateenvarjo-rattaita" kun menevät pieneen tilaan. mut siis sitten vasta myöhemmin.

tappert: tsemppiä sen kystan kaa. kävinkin silloin tuolla maaliskuisten puolella kommentoimassa asiaa...

kandi: sait mut kateudesta vihreeksi;) eli aikas hiljaiseloa ollut täällä. ultra oli silloin juhannusaaton aattona. sen jälkeen on pahaolo loppunut eikä liikkeetkään oo viä alkanut:( eli aika odottelufiiliksissä. tutut on kyllä rauhoitellut et heillä on alkanut vasta 20+ viikoilla. ja mulla toi istukka tossa edessä, eli sekin " haittaa" liikkeiden tuntemista. mutta, eiköhän kaikki kuitenkin ok oo, kun ei oo vuotoja ollut koko aikana eikä kipuja. mulla on omaa massua sen verran, että ei tuota vauvamassua heti huomaa, mut kyllä siellä joku hassu möykky tuntuu:) eilen muuten sieltä teidän suunnalta löysin kauan etsimäni aarteen nimittäin henkan farkkulappuhaalarit! oon niin onnellinen... seuraava neuvola 8.8. ja ultraan pitäis koittaa ens kuulle aikaa varata.

tikru ja simppis rv18 tasan

Vierailija
25/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa joku mulle missä synnytystapa-arviointi tehdään ja tehdäänkö se aina? Ku mun oma terkkari ei oo puhunut asiasta yhtään mitään (vielä). Mä asun espoossa ja meen synnyttää jorviin, eli tehdäänkö se siellä jorvin synnytysosastolla? Ultrataanko siinä vai mitä?

Mun vauva on kai aika iso, sf-mittakin kulkee paljon yli keskiarvon.

Kiitos jos joku viittii vastata!

Ezzie rv 30 + ainakin koko aamupäivän hiljaiseloa harrastanut vauveli

Vierailija
26/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, aina mä päivittelen heti ekaksi tätä pinon pituutta - vaikka siis tosi hieno asiahan se on! Välillä vaan harmittaa kun pitää kiireessä lukea ja sit ei kerkee kunnolla paneutumaan...

Onkos täällä migreenipotilaita? Onko raskausaika vaikuttanut tautiin? Minä kärsin tosta ärsyttävästä taudista nuorempana, mut monta vuotta on ollut hiljaiseloa. Noh, eilen se sitten iski ihan yllättäen! Ja olikin ihan kunnon kohtaus, mikä kesti tuntitolkulla. Mieleen hiipi pieni pelko, että jos tämä raskaus onkin nyt laukaissut sen uudestaan... :(

Cactus ja Ezzie - tervetuloa!

Burde aloitti keskustelun tuosta sairaalaan lähdöstä ja kivun lievittämisestä kotona. Oon ahminut jo muutaman kuukauden noita vauvalehtiä, ja täällä tuntuu olevan suuressa suosiossa sellainen joku " TENS-machine" ...siinä on neljä läppää, jotka isketään selkään ja sit se vehje kai sähkön avulla lievittää kipua. Kai aika samanlainen, mitä fysioterapeutit käyttää? Tuntuu, että melkein kaikki täällä käyttävät sitä etenkin alkuvaiheessa (jo kotona), ja saavat siitä hyvän avun. Sitä saa ostaa omaksi, tai sit lainata ilmeisesti neuvolasta tai jostain. Onko Suomessa jotain vastaavaa laitetta tarjolla?

Nyt ei kerkee enempiä kommentoimaan, pakko alkaa siivoilemaan kun tänään tulee taas vieraita viikonlopuksi. Maanantaina lähdetäänkin sit itse viikoksi reissuun - ihanaa, olispa kivat kelit niin sais makoilla rantsussa vaan ja nautiskella!

Leppoisaa viikonlopun alkua!

Makkara rv11+4

Vierailija
27/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger, uskon että odotat liikkeitä! Mutta tuo edessäoleva istukka taitaa tosiaan vaikuttaa huomattavasti asiaan. En mäkään niitä potkuja muualle tunne kuin tuohon eteen, ja jos siinä olisi istukka edessä, niin ei varmasti tuntuisi mitään. Mutta kyllä ne ihan pian tuntuu, odota vaan :) Jos muuten haluat " tavata" lisää samoissa vaiheissa olevia esikoisen odottajia, voit tulla kirjoittelemaan tuonne kevättoiveisiin. Meitä on siellä jo kaksi ihan näillä viikoilla, toisella taitaa olla 17+ parhaillaan..

Vierailija
28/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mutta siis kandi, mistäs tuollaisen pinon voisi löytää? kun en ainakaan muista törmänneeni.

tikru

Vierailija
29/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eihän se edes ollut mikään kysta...se oli keltarauhanen joka on jo pinenemään päin, ja sen siellä kuuluu ollakin, muuten ei olis koko raskautta. Se siitä sitten, en tiedä mistä ne kivut tuli, mutta ei ole onneks niitäkään näkyny.

Kohdun asukki elelee kaikessa rauhassa omalla paikallaan - sykekin taas näkyi (tohtori ei vaan sitä mulle muistanu näyttää, selitti vaan opiskelijalle).

MUTTA, oikeesti, kohta alan parkua ihan hulluna...laskin sillon ennen ekaa ultraa että viikoja on just ja just 6+0 ultrapäivänä, no, sillon ultraaja totes että eieieieiei, vasta rv4-5 (vaikka sikiö olikin 2,5mm, VAU-kirjassa tuo mitta on rv6), noh, elettiin sitten sen mukaan että arviolta viikkoja oli 5+4 niinku tohtori sitten arvioi. Menin eilen neuvolaan ja kerroin että viikkoja oliskin nyt sitten kai vasta 7+0, eieieiei, kyllä niitä laskurin mukaan on jo 7+4...tänään sitten ultrassa tuo naikkonen mittaili jotain ja sanoi että eheeei, ei oel lähelläkään 7+4:ää vaan 6+2! No miten se VOI olla 6+2 tänään, jos se oli 17.7 5+4???

Hemmetti mä jumitan tolla 6+ viikolla varmaan vielä ens vuonnakin! Uskokaa pois niin np-ultrassa mulle nauretaan päin naamaa että; eheei, ei ole rv13 vaan rv6+2...PERKELE! anteeks.

Siis oikeesti...kuka nyt kertoo mitkä viikot on mennossa? mihin pitäs uskoa?

Tappert - ihan pihalla

Vierailija
30/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa nyt ihan rauhassa :) Taitaa olla aika monia tapauksia joissa nämä päivät heittelee alussa suuntaan ja toiseen. Siellä on voinut tapahtua mittavirhe silloin ekalla ultrakerralla tai nytkin on voinut sattua jokin kommerviikki..

Mut pääasia jälleen on se että syke löytyy ja sikiö on oikeassa paikassa, se on paljon se! Elelet vain niinku aina viimeinen ultra sanoo, ainakin näin alkuraskaudessa. En kyllä tiiä helpottiko tämä nyt ollenkaan :) Yritän vain olla mahd. positiivinen.. :)

Hii, oli hauskaa kun tuossa tuota vauvan aamujumppaa seurasin niin potkuthan näkyy ulospäin! Maha välillä tanssahteli kun sitä siinä aikani tuijotin :) Olipas kyllä ihana näky!

fio rv 22+4

Vierailija
31/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ezzie:

Hei kertokaa joku mulle missä synnytystapa-arviointi tehdään ja tehdäänkö se aina? Ku mun oma terkkari ei oo puhunut asiasta yhtään mitään (vielä). Mä asun espoossa ja meen synnyttää jorviin, eli tehdäänkö se siellä jorvin synnytysosastolla? Ultrataanko siinä vai mitä?

Mun vauva on kai aika iso, sf-mittakin kulkee paljon yli keskiarvon.

Moi ezzie! Meillekin on kuulemma tulossa iso vauva, ja Jorvissa aion myös synnyttää. Mulla tosta koosta on puhuttu jo kolmen eri lääkärin/kätilön kanssa (rakenneultrassa, 4D-ultrassa ja nyt vikalla neuvolalääkärikerralla), ja katsoivat kaikki parhaaksi, että saan lähetteen Jorvin äippäpolille. Synnytystapa-arviota ei siis tehdä automaattisesti kaikille, vaan vain silloin, jos on syytä selvittää, millä tavalla vauva turvallisimmin saadaan maailmaan. Syitähän voi tietty olla monia, esim. perätila ja vauvan iso koko mun tietääkseni. Kysypäs seuraavalla kerralla neuvolantädiltä, mitä mieltä hän on. Ja sulla on toi vika neuvolalääkärikin vielä edessä. Siellä lääkäri tekee sulle lähetteen oman harkintansa mukaan, jos näyttää siltä, että se olisi tarpeen.

SillySausage! Mulla on migreeni, ja oon kuullut, että joillain se pahenee raskauden aikana, joillain taas katoaa kokonaan. Mä kuulun tohon onnelliseen jälkimmäisten ryhmään, eli tähän mennessä on ollut koko raskauden aikana vain kaks kertaa migreeni, ja silloinkin tosi lievästi. Migreenilääkkeitähän ei saa syödä raskaana, ainakaan ei noita, mitä mulla on. Tsemppistä!

-Q-

Vierailija
32/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meidän perheen unikeko, enkä ole saanut nimitystä mitenkään vahingossa :) Kauhulla ajattelen kahden viikon päähän kun työaamuina herätys on 5.45. Olen nukkunut lähes poikkeuksetta vähintään 12h yöunia, usein paljon pidempiäkin... Tarttee varmaan mennä nukkumaan työpäivinä jo illalla klo 18, että saa unta tarpeeksi... :)

Liikkeistä sen verran, että älä välitä Tigger, ei tunnu täälläkään vielä mitään. Istukka on etuseinässä hyvin alhaalla ja suodattaa mitä ilmeisemmin todella tehokkaasti kaikki Sitruunan telmimiset toistaiseksi. Masu on kasvanut viimeisen viikon aikana huimasti (ainakin siltä tuntuu...) ja nyt alan näyttää oikeasti edes vähän raskaana olevalta enkä vain lihavalta.

Viipulille ja Cactukselle molemmille lämpimät onnittelut ja mukavaa, että olette palanneet!!!

Amylle tsemppiä ompelu-urakkaan. Seuraan suurella kunnioituksella teitä ompelu/remontointi yms. taitoisia. Itse jätän kaikki kädentaitoja vaativat hommat suosiolla sellaisille, jotka niitä osaavat tehdä. Ei tulisi muuta kuin kankaan tuhlausta ja hermoromahdus...

Hauskaa luettavaa tuo Sippun viemärin siivous :) Aivan hirveää kuvitellakaan keitettyä kukkakaalia, oksennus meinaa tulla ihan vain kuvittelemalla! Voi äiti minkä menit tekemään! :) Mä olen ollut koko raskauden aivan järkyttävä vainukoira. Siksi en voinut alkuraskaudessa juuri käydä kaupassakaan, kun kaikki haisi niin voimakkaalle ja koko ajan oli huono olla.

Poppikselle tsemppiä kampauksen kanssa! Teit kadehdittavan hyvät kaupat vauvatarvikkeista! Olipas tosi mukava naapuri sulla.

Fiolle onnittelut hävitetystä hiivasta tai mitä se sitten ikinä olikaan! Hyvähyvä! Tervetuloa nukkujien joukkoon :)

Tervetulotoivotukset Mykikselle ja ezzielle!

Ihania ultrakuulumisia AinoAuroralla! Me kävimme jo pari viikkoa sitten katsastamassa millaiset vaunut haluamme ja Brion Kombit kovalla kopalla otettiin. Maksettiin vasta varausmaksu ja liike säilyttää vaunut varausmaksun hinnalla vaikka ihan joulukuuhun asti. Loppuhinta maksetaan sitten kun vaunut haetaan kotiin. Saatiin ihan mukavasti alennusta ja lisätarvikkeita (hoitolaukku, hyönteisverkko, sadesuoja ja pyöränsuojat) mukaan. Lisäksi saatiin vielä samaan syssyyn hankitusta turvakaukalosta alennusta... Meille osui ihan mukava myyjä, joka oli asiallinen ja vaikutti ihan tietävän mistä puhui. Ärsyttävää kohtelua oli ainakin Siru saanut vaunuostoksillaan. Minä ainakin boikotoisin sellaista liikettä!

Ladielle oikein mukavaa kesäreissua! Ja Burdella kanssa rentouttavaa mökkeilyä!

Suipolla ja Sippulla ainakin oli puhetta kestovaipoista. Minkä merkkisiä olette hankkineet ja minkä verran? Muakin kovasti kiinnostaisi ainakin vaikka osakestoilu, mutta kauhean vaikealta on tuntunut yrittää selvittää mikä olisi hyvä, mitä hankkia valmiiksi jne. Tulkaa sitten kertomaan käyttökokemuksianne, kun pääsette tositoimiin niiden kanssa?

Keinuhepo ja Sitruuna 19+5

Vierailija
33/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että tähän oksuoloon alkaa pikkuhiljaa jopa tottumaan. Nyt on ehkä jotain viikko/pari ollut etovaa oloa havaittavissa (alkaa aamupäivällä ja loppuu joskus illalla)...no ei pidä kyllä hirmuisesti valittaa, kun ei tämä etova olo ole niin pahanlaatuista (hih...ainakaan vielä), että joutuisi oksentelemaan tai makoilemaan sängynpohjalla koko päivää! Hyvähän se on, että edes jotakin oireita löytyy...rauhoittaa mieltä kummasti.

[color=red] AinoAurora [/color] : Jeps, taidettiin aikas samoilla viikoilla silloin aikaisemmin mennä (taisin olla pikkuisen jäljessä sinua). Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista, ne lämmittää aina mieltä:) Niin ja minä myös uskoisin, että kyllä sinne 4D-ultraan kantsii mennä jokatapauksessa...voihan se olla, että möhis päättäkin vaihtaa asentoa ja vilkuttelee juuri oikeassa asennossa mittauksia ja sukupuolen havainnoimisia ajatellen:)!

[color=blue] Poppiupau [/color] : Olen lueskellut innolla tuota sun pinnisprojektia ja miettinyt, että olisipas mukava sitten jossain vaiheessa itsekin kunnostaa jokin vanha pinnasänky! Työtähän siinä kyllä varmasti riittää, mutta omatekemä on aina omatekemä:)

[color=purple] Sippu [/color] : Hih...toi sun kukkakaali-juttu oli hassu:) Mulla hajuaisti ei oo ainakaan vielä mitenkään erityisen herkkä, mutta voihan se olla, että muutaman viikon päästä löydän itsenikin hinkkaamasta keittiön lavuaaria kukkakaalien keitinvedestä;) Sitä päivää odotellessa.

[color=gray] Tappert [/color] : Voih...olipas sulla taas ultrausreissu. Jospa niillä lääkäreillä on ollut vaan mittausvirheitä tms. Pienen syke kuitenkin näkyi, se on pääasia:) Se on vaan yritettävä luottaa nyt siihen, että kaikki on loistavasti masussa! Tsempitys!

Kiitos vielä kaikille, jotka ovat toivottaneet tervetulleiksi O-puolelle. Olette ihania! Vilkutuksia ihan jokaiselle Enskattarelle! Ai niin...onkos Nauku sun loma jo loppunut?

Nyt tää menee tekemään itselleen lämppäreitä (siis lämpimiä voileipiä). Jos vaikka se saisi vähän tätä kuvotusta siirtymään taka-alalle.

~ ♥ ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku rv 6+6 ~ ♥ ~ ♥ ~

Vierailija
34/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäilin nopeesti pinon läpi ennenku lähdetään kaupan kautta hakemaan ukon pikkuveljeä mukaan sinne mökille..

Makkara: Ei täällä oo mun mielestä ollu mitään puhetta missään semmosesta tens-machinesta. Eli osta mukaas sellanen ja tuo meille kaikille enskoillekin. ;)

Kestovaipoista on ollu puhetta... mä oon eilen ja tänään pessy meijän kestoja, että olisvat sitten vähän imukykysempiä kun tositoimiin pääsevät. Meillä on vähän kaikenlaisia laidasta laitaan, mutta harsoilla oon aatellu koittaa alottaa. Joku kysy, että millasia harsoja kannattaa ostaa tai jotain... No meillä on anttilan ohkasia ihan pienelle, sit ulriken harsoja (ovat kuulemma tosi imukykysiä), disanan luomuharsoja + sit kirppiksiltä ostettuja sekalaisia + tietty äippäpakkauksen harsot. Pukluharsoina on vaal.sin. ja vaal.pun siiliharsoja + anttilan ohkasia harsoja jotka värjäsin lilaks. (ni erottuuvat vaippaharsoista) =)

Meillä oli tossa aikasemmin hauska hetki olkkarissa ukon ja pannarin kanssa... kuunneltiin musiikkia (mm. taas sitä iron maidenin fear of the darkkia =)) ja pennarihan innostu ihan hirmusesti... Hiphoppia kun tuli ni maha pyöri niin, että ihan ku se olis breikannu siellä. =) Ja sit kun tuli jotain disco tai hevi musaa, niin sätki ympäriinsä niin että koko yksiö heilu ja teki oikeen kipeetä välillä. ;) Ihana pennari!!! <3

Noni.. tää konee alkaa taas sekoomaan... en siis ilmeisesti kirjota muuta. :(

No mutta.. hyvää viikonloppua kaikille!! Niin ja oikeen paljon tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille ja " vanhoille" -uusille enskoille!!!

T:burde ja penni-enni 30+5

Vierailija
35/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvantarvikekaupoista poppis:)

Suippo: Mä muistan lukeneeni että ennen synnytystä/synnytyksen aikana häntäluuta voi jomottaa kun vauva painautuu alaspäin?

Aurora: meille sukupuoli ei selvinnyt missään ultrissa vaikka rakenneultrassakin käytiin yksityisellä,kaino vauva:)..tosin 4d on tietysti sitten ihan eri juttu kun siinä näkee paljon paremmin.

Kandi: Joo, meidän tuttavilla on yli 50 kilonen " mini" possu:D

En kyllä semmosta kerrostaloon ottais ikipäivänä:)

Tuo kyseinen pikkupossu tahtoo vielä aina mukaan kauppareissuille,aika koominen näky kun istuu etupenkillä pää ikkunasta ulkona;)

quiero: Mä pakkasin potkarit,bodyn,myssyn ja semmosen vähän ohkasemman haalarin, samanpaksusen kun se äippäpakkauksen kevyttoppis mutta pienemmän se on niin julmetun iso:)

Tuosta sairaalakassista sen verran vielä, että ostin semmosia sloggin maxi pikkareita sinne sairaalaan kun niiden jättirättien kans on kuulemma hyvä olla kunnolliset ja reilut alkkarit, mammahousut varmaan ajais saman asian mutta kun en oo semmosia ollenkaan raskauden aikana käyttäny niin hassuhan sitä ois nyt ostaa..niin ajattelin että noi maxi pikkarit ois hyvät ja tukis ehkä vähän sitä masuakin synnytyksen jälkeen..

Sillysausage: Mulla on se tns laite, jääny opiskeluajoilta,mutta siinä kyllä taas sanotaan että raskaana ollessa sitä ei saa käyttää..mutta voihan niitä olla erityyppisiä ja varmasti erimaissakin on eri suosituksia.

Tappert: Ikävää että ne viikot vaihtelee koko ajan, mutta kyllä varmasti sitte np-ultrassa tulee ainakin varmuus kun saavat kunnolla mitattua jo sen kokosen sikiön..ja pää asia että vauva voi hyvin ja kystaakaan ei ollu eiks niin?:)

kestovaipoista: Mä kanssa pidin miehelle vaippaopastuksen, meillä se oli kyllä aika simppeli kun suurin osa on noita aio vaippoja..mies ihan tohkeissaan niitä näpelsi hoitotason päällä;)

Meikäläinen on kyllä kans ihan mahdoton unikeko, nukahsin illalla joskun puolenyön aikaan, heräsin seittemältä ja kymmeneltä menin jo takas nukkumaan ja heräsin yhdeltä!:D

Nyt pitää poistua täältä lorvimasta ja alkaa ruuan laittoon:)

Queen ja Pulla 38+2

Vierailija
36/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuunnella noita teijän juttuja noista kestovaipoista. Itse en oikein ole päässyt niiden maailmaan sisään, mutta pitänee tutustua, onhan ne nyt niin pal luontoystävällisempiä kun tavalliset vaipat.

Aino ja edelleen jumppaa pitävä möhis

Vierailija
37/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mähän olen hyppinyt riemusta kun vaavilla on kaikki ok..eikä ne viikot mua niinkään muuten haittais, mutta miten kummassa onnistun varaamaan sen np-ultran oikeeseen aikaan kun heittoa noissa viikoissa on nyt jo 10pv?

Terkkari sano että se np- pitää saada mahtumaan viikoille 12 tai 13, ei myöhemmäksi että kaikki tarvittava varmasti näkyy..jos varaan ajan 7+5:n mukaan, voi olla että olen siellä ihan liian aikaisin...jos taas 6+2 mukaan, voikin olla jo vko14...

Siis voiko tää olla taas näin vaikeeta? Lääkäriaikakin olis mutta vasta ens kuun lopussa, ja np pitäis kuulema varata jo hyvissä ajoin...

Mittee mie nyt oikeen teen??

Tappert - ei enää viikkoja mulle kiitos... :)

Vierailija
38/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on taas viikonloppu vuorossa. Tuntuu muuten ihan kummalliselta, että toivotellaan jo suppareita ja muuten " hoputetaan" synnyttämään :) Jaiks, en minä uskalla! Ei vielä tänään, pliis... Jännittää ja huolestuttaa niin kovasti. Ehkä ylihuominen voisi olla parempi päivä...

Tässä kuunnellaan mahan kanssa musiikkia. Yhtään liikettä ei ole kyllä tuntunut, joten taitaa uinua tyytyväisenä vaavi.

Sairaalakassista: Mä aloin keräillä kylppärin pöydälle ekoja sinne tulevia tavaroita ehkä pari kuukautta sitten, rv 30 jälkeen. Mutta siinä vaiheessa siellä taisi olla vaan huulirasva, hammasharja ja neuvolakortti, ja se lomake joka viedään synnärille mukana.. Eikä tuo kassi vieläkään valmis ole. Muutama viikko sitten pakkailin vähän enemmän, laitoin sinne sukkia, kynän ja paperia, kosteusvoidetta ja muuta olennaista kosmetiikkaa, korvatulpat... ja ostin jääkaappiin kassia varten muutamat mehut ja pakkasin mukaan jo luumuja ja lakua, pari suklaapatukkaa... Vielä sieltä puuttuu naamarasva ja jos nyt jotain ripsaria viitsin pakata mukaan, niin semmoiset tietysti.

Synnärille lähtemisestä ajattelen vähän samoin kuin Burde. Mielellään ehkä yrittäisi olla kotona alkuunsa, mutta eihän sitä tietenkään tiedä, kuinka nopeasti olo käy sietämättömäksi. Mutta onhan se oma sänky kuitenkin mukavampi kuin sairaalan ja oman suihkun lattialla ehkä kivempi konttailla ja " jumppailla" tai mitä siinä tilanteessa nyt sitten kehitteleekään. Katsotaan sitten.. Alustavaksi tavoitteeksi pistin, että voisi yrittää hengailla kotona ainakin puoli tuntia sinne synnytysvastaanottoon soittamisen jälkeen, elleivät sitten käske heti lähtemään :D Meillä on sairaalaan n. 5 minuutin ajomatka, joten aika erikoinen tilanne saa olla, että vauvan joutuisi auton penkille matkalla punnaamaan, vaikka kuinka viimetippaan lähtö sattuisi tai syöksysynnytys omalla kohdalle.

Suippo: Ei ole mulla häntäluun seudun kipeyttä ollut vielä. Varmaankin se johtuu siitä, että vauva sulla jo niin syvällä siellä. Muuta peppuvaivaa kyllä olen huomannut, mulla nimittäin " repäisee" istumaan mennessä välillä vasemmassa pakarassa jotain hermoa niin pahasti, että tuntuu kuin koko takamus halkeaisi pinnastaan :-/

Minäkin voisin jotain haaveita luetella, vaikka en ole koskaan sillä tavoin asioita ajatellut. Olen ihan toivoton kissaihminen ja ehdottomasti haaveena on joskus tulevaisuudessa omistaa useampia kissoja, tai ainakin yksi kerrallaan aina. Muutkin elukat tietysti unelmissa vilahtaa. Lisäksi haaveilen, että päästään miehen kanssa vielä joskus edes kerran käymään uudestaan New Yorkissa ja matkustamaan vähän muutenkin. Oman talon suunnitteleminen olisi upeaa. Ja sitten mä olen haaveillut kauan sellaisesta, että voisin esim. äidilleni antaa lahjaksi jotain isoa ja hienoa... vaikkapa keittiöremontin hänen vanhaan taloonsa. Toki sitä aina toivoo, että elämä olisi onnellista, ja nyt esim. sitä, että omasta lapsesta voisi kasvattaa fiksun, vastuuntuntoisen ja huomaavaisen ihmisen (ja pysymään siinä työssä itse suht järjissään).

Nyt pitää kiirehtiä leipomishommiin, kun kerran menin sellaista tälle päivälle suunnittelemaan. Mukavaa perjantaita kaikille!

Mii- (rv 39 alkaa..)

Vierailija
39/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Burde [/color] : Oli ihan pakko kuunnella toi Iron Maidenin biisi, kun sitä mainostit:) Meillä Iron Maiden on miehen lempparibändi ja mä en oo ikinä oikein jaksanut perehtyä tollaseen musaan. Mutta mutta...nyt kun kuuntelin ton biisin ekan kerran äsken (tavisversion ja liveversion), on pakko sanoa, että " Hei...toi biisihän rokkaa ja kovaa!" Ei mikään ihme, että Pennarikin siitä aina villiintyy:)! Saikohan Iron Maiden tästä tytöstä nyt uuden fanin...hih...no eipäs nyt kuitenkaan liiotella;)

Sain syötyä lämppärit ja nyt ei enää oksuta enää lähellekään niin paljon kuin äsken! Kivaa!

~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku ~ ♥ ~

Vierailija
40/49 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiih, munkin oli nyt sit uteliaisuudesta pakko kaivaa koneelta toi Burden mainostama biisi (uskoin sen löytyvän kun mies tykkää ko. musasta). Itselle siis ihan uusi tuttavuus - Iron Maidenistakaan en oo tienny juuri muuta ku nimen...

Ja kuulkaas! Kyllä mun mies pyörtyy kun tulee töistä ja kuulee että oon jammaillut sen biisin tahtiin - mä nimittäin tykkään tästä! Soi nytkin koko ajan taustalla. Kyl on aikoihin eletty....

Tidididitididididitidididi....pampampampam...

Makkara