Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei tykkää isästäni

Vierailija
02.03.2023 |

Minua ahdistaa mieheni käytös isäni seurassa, mieheni käyttäytyy ilkeästi isälleni ja olenkin huomannut että isäni välttelee hänen seuraansa tämän vuoksi. Isäni ei ole loukannut miestäni koskaan, päinvastoin yrittänyt auttaa eri asioissa ja pitänyt positiivista ilmapiiriä.
Olen todella ärsyyntynyt, emme voi perheenä vierailla isäni luona koska tunnen syvää häpeää mieheni käytöksestä. Olen ottanut asian puheeksi mieheni kanssa mutta hän suuttui ja uhkasi jatkossa olla kokonaan puhumatta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun miehesi ilman syytä käyttäytyy ilkeästi isällesi puutu asiaan. Osoitat isällesi antamalla miehesi käyttäytyä isääsi kohtaan nuin vain sen, ettet välitä isästäsi tarpeeksi puttuaksesi toisen asiattomaan käytökseen. Isäsi pian luulee, että välität kiusaaja miehestäsi enemmän kuin omasta isästäsi.

Vierailija
2/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuksesi on ymmärrettävää. Jätä miesystäväsi. Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta rakastamisen arvoinen ihminen osaa olla kaikille kiltti ja ystävällinen, etenkin rakkaallensa tärkeille ihmisille. Jo alakouluikäinen lapsi ymmärtää tämän, että muille ei olla ilkeitä vain siksi, jos kemiat ei kohtaa. Asia ei olisi näin mustavalkoinen, jos näiden välillä olisi kärhämää, mutta sanoit, ettei isäsi ole koskaan mitenkään loukannut miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miehen oma isä, onko kuvioissa ja jos niin miten ja mimmoinen sankari? Vaikuttaa, että tuossa on kysymys jostain ihan muusta kuin pelkästä tykkää-ei tykkää -akselista. Mitä valittamista hänellä on isästäsi?

Vierailija
4/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ymmärryksestä, olen pohtinut että mistähän tämä saattaa johtua.. onko mies jotenkin kateellinen isästäni kun oma isäsuhteensa oli huono ja hänen isänsä jo edesmennyt.

Vierailija
5/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi käyttää sanaa narsisti....mutta tuo on kyllä niin tyypillistä käytöstä narsisteille. Haluavat erottaa sinut perheestäsi. Vrt. Megan ja Harry.

Vierailija
6/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
7/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on mikään hyvä mies muutenkaan.

Vierailija
8/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei koskaan sano mitään hyvää isästäni päinvastoin ottaa puheeksi asioita negatiiviseen sävyyn. Esim. naurelee kalliille sähkösopimukselle jota isäni harmitellut, pelottelee sairauksilla ym.

Mieheni ei käyttäydy ketään muuta kohtaan tällä tavoin.

Vierailija
9/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ylipäätään pitäisi olla tekemisissä isäsi kanssa? Sinun sukulaisesihan se on.

Vierailija
10/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa? Miehellä on täysi oikeus olla pitämättä isästäsi. Mutta ei ilkeä saisi tietenkään olla, voisi vaan vältellä. Miksi väkisin viet miehen isäsi luokse kylään, mene sinä lasten kanssa. Eikö mies voisi olla kotona sen aikaa tai muualla missä tykkää. Se ilkeys tosin mietityttää, millä tavoin ilkeä on.

Vierailija
11/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen liittymisessä on se paska puoli, että mukana tulee toisen suku siedettäväksi. Siksi en halua uutta parisuhdetta, kun se helvetin rumba on alettava taas alusta.

Vierailija
12/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei tarvitse tykätä, mutta huono käytös on miehen valinta. Kyllä asiasta täytyy voida keskustella. Mitä mies kuvittelee teidän yhteiselon soljuvan tulevaisuudessa, kun hän avoimesti halveksuu puolisonsa isää?

Vierailija
13/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin mies sinne lähteekään. Mutta toivoisin silti että pitäisi mieluummin suunsa kiinni kun piruilee koko ajan.

Vierailija
14/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on ollut elämässäsi kauemmin? Kumpi on ollut sinulle tuki ja turva? Kumpaan luotat? Jos jompikumpi miehistä pitäisi poistaa elämästäsi lopullisesti, niin kumman valitsisit? Valitsetko ylimielisen narskun vai perheesi?

Sinuna pistäisin miehen niskapersotteella mäkeen ja sylkäisisin päälle, ikävä ei taatusti tulisi ikinä. En oikeasti huolisi tuollaista noloa narria miesystäväsi. Jos mies ei pitäisi ihanasta rauhallisesta ja ystävällisestä isästäni, niin en usko, että hän pärjää muidenkaan elämääni kuuluvien ja minulle tärkeiden ihmisten kanssa, saati sitten minun kanssani. En tekisi hänellä yhtään mitään ja pistäisin miehen sen enempiä miettimättä pois elämästäni.

Vierailija
15/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi ei välttämättä ole mitenkään kiva miehellesi. Mun anoppi on sellainen että ilkeilee ja nälvii mulle ja supisee ilkeyksiä mutta AINA niin että mies ei kuule. Mies sitten ihmettelee miksen pidä äidistään ja tietenkin kuittaa kertomani asiat hömpötyksenä kun itse ei ole niitä kuullut.

Et voi tietää millainen isäsi on miestäsi kohtaan.

Kaikista EI OLE PAKKO pitää.

Taidat roikkua vanhempiisi napanuoralla kiinni.

Vierailija
16/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytymällä kuvailemallasi tavalla miehesi pyrkii luomaan juopaa lähinnä sinun ja isäsi väliin toivoen tämän vähitellen johtavan vierailujen vähenemiseen ja välien viilenemiseen. Sitten hän voi rauhassa aloittaa suunnitelmansa seuraavaa osaan, eli sinun itsetuntosi tuhoamiseen ja eri muotoiseen väkivaltaan sinua kohtaan.

Vierailija
17/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mun miehistä ei ole pitänyt isästäni. Isäni on ilkeä, luonnevikainen, väkivaltainen ja aggressiivinen. Joskus se kumppani saattaa olla oikeassa. En ikimaailmassa koskaan valitsisi isääni tai olisi sen puolella.

Keskustelusta saa sen oudon näkemyksen että oma isä on aina ihana ja paras. Joskus onkin muttei aina. Joskus se oma isä on pahin kiusaaja ja kotityranni.

Vierailija
18/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon sukua ei voi valita.

Vierailija
19/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisista ei ole mikään pakko pitää. Erittäin moni nainenkaan ei pidä anopistaan ja se tuntuu olevan ok. Miksi sitten miehen pitäisi automaattisesti pitää apestaan?

Ap, sulla on väärät odotukset.

Vierailija
20/35 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ymmärryksestä, olen pohtinut että mistähän tämä saattaa johtua.. onko mies jotenkin kateellinen isästäni kun oma isäsuhteensa oli huono ja hänen isänsä jo edesmennyt.

Kuulostaa ihan mahdolliselta. Tee tiettäväksi, että olet huomannut tämän hänen omituisen suhtautumisensa, ja anna hänen miettiä asiaa rauhassa. Kysy, mikä häntä närästää. Vaikka ne luultavasti ovat omituisia asioita ja tekosyitä, ne kuitenkin kertovat sinulle, mikä häntä triggeröi. 

Jos mies kieltäytyy puhumasta aiheesta, niin lopulta ei auta kuin provosoida vastaukset esiin, jos hän ei lainkaan paranna juoksuaan. Tai sitten tosiaan laitat hajurakoa heidän väliinsä, mutta sitä kannattaa miettiä, onko se vain ongelmien syventämistä pitemmän päälle. 

Sitäkin on hyvä miettiä, kohdistuuko sinuunkin aggressiota sitten kuitenkin.