Miksi et meikkaa?
Tai mitenkään kaunistaudu? En tarkoita etteikö ilman meikkiä voisi olla kaunis, mutta en ymmärrä naisia, jotka kulkevat kuin mitkäkin metsänpeikot. Varsinkin jos on mies, eikö olisi ihan mukavaa olla ilo toisen silmälle vaikkei itseä niin kiinnostaisikaan? En tarkoita pahaa, jokainen tekee omat valintansa :)
Kommentit (75)
Näytän nuoremmalta kun olen ilman meikkiä + mies itse on sanonut, että meikittömänä olen hänen silmissään kauneimmillani.
Koska vien koirat aamuisin ulos, ja mies saa nukkua pidempään. Sen jälkeen kun olemme tulleet aamukävelyltä, olen sitten se, joka on koko ajan jäljessä ja hidastamassa töihinlähtöä.
En meikkaa, koska koen olevani kaunein luonnollisena. Meikit naamassa tulee epäaito ja epäluonnollinen olo, kiusaantunut, ihan kuin yrittäisin olla joku muu kuin olen.
En myöskään halua paeta ja yrittää paikata mahdollista huonoa itsetuntoa ulkoisilla asioilla, koska ei se huono itsetunto sillä korjaannu. Ns. "laastari ei korjaa syytä, miksi haavoja tulee, se vaan peittää haavan ja oikea vaiva jää hoitamatta". Haluan oppia olemaan sellainen kuin olen ja pitämään itsestäni juuri sellaisena. Eli en halua tehdä itsestäni sen näköistä, mitä en ole. Muissakin ihmisissä arvostan luonnollisuutta ja hyvää itsetuntoa.
Lisäksi terveydelliset, eettiset ja ekologiset syyt painavat paljon. Turhaa luonnonvarojen tuhlausta, muovipakkauksien tekemistä, kemikaalien kehittelyä ja tekemistä, eläinkokeita, kemikaalien ja "ylimääräisten" aineiden tunkemista omaan kehoon ja vesistöön jne.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 00:19"]
Ei jaksa meikata kun tätä naamaa kummiskaan saa kauniimmaksi. Ja meikki aina pahentaa aknea entistään. Hiusten osalta näänkin sitten vaivaa enemmän.
[/quote]
Riippuu tietysti meikistä, jota käytät. Silikoniset meikkivoiteet ja talkkiset puuterit niin voivat tehdäkin, mutta esim. mineraalimeikit eivät ihohuokosia tuki. Ja olen todennut tämän ihan käytännössä tänä talvena, kun olen ollut sairauslomalla ja siten hyvin paljon ilman meikkiä, ja akneni on ollut jopa pahempi kuin meikkiä käyttäessäni.
Olen ilman meikkiä ihan normaalin näköinen, toki meikkaan jos pitää kaunistua jonkin asian takia. Miksi meikkaisin kotona, vauvan ja miehen iloksi? Mies nyt ei huomaa, onko sitä ripsaria vai ei. Lisäksi meikki vanhentaa ihoa eli en jaksa olla joka ilta hankaamassa meikkiä pois. Silmäryppyjäkin tulee paljon nopeammin, jos joka aamu laittaa ripsaria ja illalla puhdistaa sen. Näytän hieman nuoremmalta, mitä omat ikätoverit (35 vuotiaat) ja uskon sen johtuvan siitä, etten rasita ihoani joka päivä.
En meikkaa arkeen ja hiuksetkin saattaa olla vain "hätäponnarilla". Minua ei kiinnosta katsooko joku minua vai ei. Miehelle kelpaan luomuna, mutta kyllä jos laitan meikkiä niin huomaa hän sen ja kehuu. Joskus laittelen miehen iloksi, mutta en sen takia että olis pakko tai hän sitä vaatisi. Työ ei ole sellainen jossa pitäis olla meikeissä tai ylisiistinä.
Mulla on hyvä ns. oliivi-iho ja tummat silmät, ripset ja kulmat eli senkään puoleen en tarvitse voiteita enkä korostuksia.
Ei jaksa kiinnostaa. Teini-iän itsetunto-ongelmat ja sitä myöten älyttömät paklailut jäivät sinne teini-ikään. Käsittääkseni meikittä kulkeminen ei ole rikos.
Vaimoni on todella kaunis ilman meikkiä!
Miks pitäis? Kun malli on se mikä on, niin meikkaus ei sitä paranna. Ehjät ja puhtaat vaatteet ja pestyt hiukset riittää mulle.
Tykkään luonnollisuudesta. Näytän mielestäni paljon kauniimmalta ilman meikkiä. Iho on hyvä ja olen ihan perusnätti ihminen, niin ok näin.
Kun ei ole koskaan meikannut, niin meikki tuntuu ja näyttää yhtäkkiä laitettuna ihan hirveältä ja tunkkaiselta. Pelkkä ripsivärikin saa jotenkin epäsiistin vaikutelman aikaan. En ymmärrä miksi naiset meikkaa niin paljon, kun moni olisi paljon kauniimpi ilman meikkiä. Puhdas iho ja hyvin hoidetut hiuksethan on kauneinta.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 10:35"]
Olen ilman meikkiä ihan normaalin näköinen, toki meikkaan jos pitää kaunistua jonkin asian takia. Miksi meikkaisin kotona, vauvan ja miehen iloksi? Mies nyt ei huomaa, onko sitä ripsaria vai ei. Lisäksi meikki vanhentaa ihoa eli en jaksa olla joka ilta hankaamassa meikkiä pois. Silmäryppyjäkin tulee paljon nopeammin, jos joka aamu laittaa ripsaria ja illalla puhdistaa sen. Näytän hieman nuoremmalta, mitä omat ikätoverit (35 vuotiaat) ja uskon sen johtuvan siitä, etten rasita ihoani joka päivä.
[/quote]
Ei meikki vanhenna ihoa :D
Kannattaa joskus päivittää ne keskiaikaiset käsitykset...
Aika monella on täällä vääriä käsityksiä kosmetiikasta...
Ymmärrrän täysin naisia, joilla on mukavampia olo ilman pakkeleita. Naamalla saattaa olla tunkkainen, kiristävä olo, etenkin, jos iho on kuiva. Ripsari valuu ja kirvelee, kun silmät vuotavat. Pienenkin hikoileminen levittää rajaukset ja luomivärit sutuksi ja kerää ne luomivakoihin. Mutta. Mitäs sitten, jos on koko teini-ikänsä kärsinyt keskivaikeasta aknesta: kasvot ovat täynnä pieniä kraatereita, jotka pystyy suhteellisen vaivattomasti tasoittamaan ihotuotteilla? Mitä, jos kulmat sekä ripset ovat suhteessa hiusta ja muuta yleisolemusta vaaleammat ja harvemmat (itselläni eksoottiset kasvonpiirteet yhdistettynä paksuun, kiharaan ja tummaan maantienruskeaan taittavaan tukkaan, mutta ripset ja kulmakarvat ovat suomalaisen vaaleat, harvat ja näkymättömät)? Ilman meikkiä olen aika arkinen ja keskivertoa mitättömämmän näköinen. Meikillä minusta saa helposti aikamoisen kaunottaren. :D Olen havainnut, että elämä kohtelee mukavaa ihmistä mukavammin, jos olemus on siistin lisäksi jopa hieman näyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä onneksi tarvitse miehenkään takia meikata, kun pitää minusta enemmän täysin luonnollisena. Esim. ripsiväriä pitää rumana, saati jotain vahvoja pakkelikerroksia, jotka myös haisevat ja maistuvat pahoilta. Minä taas en koe, että ulkonäön korostaminen olisi mitenkään tärkeää, minussa on paljon muitakin hyviä ominaisuuksia, joten siisti ulkomuoto saa riittää.
Itse en jaksaisi katsoa miestä joka kommentoisi hillittyä meikkaamistani. jokainen nainen on kauniimpi kun on hillitty meikki kulmat iho tasoitettu jne
Minä olen metsänpeikko. Mies myös. Tänään sienestettiin nelisen tuntia, huomenna uusiksi. Kumpikaan ei oikein osaa arvostaa meikkejä.
En meikkaa arkisin, koska a. olen laiska b. ihoni on herkkä ja silmäni kuivat c. yritän välttää turhaa rahan ja luonnonvarojen kuluttamista ja d. olen sievä ilmankin.
Olen luonnostaan hyvin vaalea, joten ripset ja kulmat eivät kyllä meikkaamatta erotu. Se ei musta ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin meikkaaminen ja muut pinnalliset asiat. Ja joskus on pakko priorisoida mihin sen muutaman minuutin aamulla käyttää kun ei ylimääräisiä ole. Ennemmin pesen hampaat kuin käytän sen ajan naaman pakkelointiin. Eri asia taas on töihin mennessä, silloin on asiakaspalvelutyössä velvollisuus olla edustavamman näköinen. Ja kyllä se mies on ilahtuneempi esim ruuasta töiden jälkeen kuin että nälkäisenä kattelis mun meikattua naamaa kun nätti olen ilmankin.
Jos käytte molemmat töissä, niin miksi juuri sinun pitää tehdä ruoka? Pyydä miestä tekemään ruoka, että saat aikaa meikkaamiseen.
Olen 54 vuotias. Miksi meikkaisin? Tässä iässä nainen on jo jätettä suomessa. Toisaalta on vapauttavaa saada olla rauhassa. Ei tarvitse enää miellyttää ketään. Saa olla rauhassa.
Moni ihminen on kaunis ilman meikkiä ja jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista, luonnonkaunista. Jos jatkuvasti käyttää joka arkipäivä meikkiä, eikä anna ihon levätä iho siitä kärsii. Meikinpoiston jälkeen monen iho punoittaa ja näyttää ärsyyntyneeltä.
Mutta miksi pitäisi meikata? Onko meikkaaminen nykynaiselle normi, jota ilman ei "kehtaa" mennä ulos julkisille paikoille? Miksi on näin? Pitääkö asiakaspalvelutyössä käyttää ripsiväriä ja poskipunaa? Miksi? Mitä palvelua myy? Eikö riitä että on siisti ja puhdas?
Moni haluaa peittää satunnaisen punoittavan näppylän tai häivyttää tummia silmänalusia, ettei näyttäisi sairaalta tai väsyneeltä mutta miksi pitäisi tavan takia käyttää usein ripsiväriä, huulipunaa, poskipunaa ja muita värikosmetiikan tuotteita? Musta ja tumma ripsiväri näyttää aika luonnottomalta muuten kovin vaalealla ihmisellä.