en saa kunnolla pyyhittyä virtsaa?
Virtsaamisen jälkeen pyyhin/taputtelen alapään mielestäni kunnolla, mutta kun nousen pöntöltä seisomaan ja laitan housut jalkaan, pissaa yhtäkkiä valuu vähän vielä?! Miksi? Onko minulla kenties jotain kiinnikkeitä, vai enkö vaan osaa? Vaiva on ärsyttävä. :(
Kommentit (36)
Minulla on ollut useita kertoja virtsatieinfektio, ja lääkäri kertoi, että aina kaikki pissa ei tule heti ulos vaan virtsaputkeen voi jäädä ns. takapissaa. Olisikin sitten tärkeää saada kaikki pissat ulos, ettei sinne jää muhimaan ja bakteereita elättämään mikään pissaliru. Aamullakin täytyisi käydä aina kahdesti pissalla, että tulisi varmasti kaikki pissat ulos. Ehkä sinullakin on tämmöinen juttu siinä, että et vain ole saanut tiristettyä kaikkea ulos, ja sitten se lirutteleekin heti kun nouset pystyasentoon.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:27"]Pissaa seisten ja pyyhi sitten.
[/quote]
Käsittääkseni ap on nainen
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:31"]Minulla on ollut useita kertoja virtsatieinfektio, ja lääkäri kertoi, että aina kaikki pissa ei tule heti ulos vaan virtsaputkeen voi jäädä ns. takapissaa. Olisikin sitten tärkeää saada kaikki pissat ulos, ettei sinne jää muhimaan ja bakteereita elättämään mikään pissaliru. Aamullakin täytyisi käydä aina kahdesti pissalla, että tulisi varmasti kaikki pissat ulos. Ehkä sinullakin on tämmöinen juttu siinä, että et vain ole saanut tiristettyä kaikkea ulos, ja sitten se lirutteleekin heti kun nouset pystyasentoon.
[/quote]
Kuulostaa ihan minulta, vaikkakaan tulehduksia ei ole juuri koskaan. Muten saat ne takapissat tiristettyä vai saatko? (edellä kerroin olevani kireä ja kysyin myös, voiko kireydestä huolimatta lihakset olla heikot) ap.
Ei ole normaalia, mene lääkäriin. Ei kannata luottaa näihin av-"lääkäreihin"...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:31"]Minulla on ollut useita kertoja virtsatieinfektio, ja lääkäri kertoi, että aina kaikki pissa ei tule heti ulos vaan virtsaputkeen voi jäädä ns. takapissaa. Olisikin sitten tärkeää saada kaikki pissat ulos, ettei sinne jää muhimaan ja bakteereita elättämään mikään pissaliru. Aamullakin täytyisi käydä aina kahdesti pissalla, että tulisi varmasti kaikki pissat ulos. Ehkä sinullakin on tämmöinen juttu siinä, että et vain ole saanut tiristettyä kaikkea ulos, ja sitten se lirutteleekin heti kun nouset pystyasentoon.
[/quote]
Kuulostaa ihan minulta, vaikkakaan tulehduksia ei ole juuri koskaan. Muten saat ne takapissat tiristettyä vai saatko? (edellä kerroin olevani kireä ja kysyin myös, voiko kireydestä huolimatta lihakset olla heikot) ap.
[/quote]
Takapissa, kaikkea sitä täällä oppii :D:D etupylly, takapissa, oisko seuraava sitten yläkakka? Tai takapissavatkaus - tirisee kaikki pissat pois.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:31"]Minulla on ollut useita kertoja virtsatieinfektio, ja lääkäri kertoi, että aina kaikki pissa ei tule heti ulos vaan virtsaputkeen voi jäädä ns. takapissaa. Olisikin sitten tärkeää saada kaikki pissat ulos, ettei sinne jää muhimaan ja bakteereita elättämään mikään pissaliru. Aamullakin täytyisi käydä aina kahdesti pissalla, että tulisi varmasti kaikki pissat ulos. Ehkä sinullakin on tämmöinen juttu siinä, että et vain ole saanut tiristettyä kaikkea ulos, ja sitten se lirutteleekin heti kun nouset pystyasentoon.
[/quote]
[/quote]
Takapissa, kaikkea sitä täällä oppii :D:D etupylly, takapissa, oisko seuraava sitten yläkakka? Tai takapissavatkaus - tirisee kaikki pissat pois.
[/quote]
Päätit sitten ihan ketjun perustaa tälle sutkautukselle? http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3956406/Takapissavatkaatko?
Mulla on ollut sama ongelma pari vuotta. Olen 22v enkä ikinä ollut raskaana, tietääkseni en mikään löysäkään. Tosiaan tuntuu niin kuin sitä pissaa jäisi johonkin lokoseen, ja sitten vapautuu kun nousee. Tosi ärsyttävää, housut haisee aina kamalalta ja olo on likainen, vaikka ei sitä pissaa mitenkään isoja määriä tietenkään valu. Kotona pesen aina käsisuihkulla, mutta en tiedä auttaako sekään, kun Se pissa on pesuvaiheessa tietysti vielä siellä virtsaputkessa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:47"]Mulla on ollut sama ongelma pari vuotta. Olen 22v enkä ikinä ollut raskaana, tietääkseni en mikään löysäkään. Tosiaan tuntuu niin kuin sitä pissaa jäisi johonkin lokoseen, ja sitten vapautuu kun nousee. Tosi ärsyttävää, housut haisee aina kamalalta ja olo on likainen, vaikka ei sitä pissaa mitenkään isoja määriä tietenkään valu. Kotona pesen aina käsisuihkulla, mutta en tiedä auttaako sekään, kun Se pissa on pesuvaiheessa tietysti vielä siellä virtsaputkessa.
[/quote]
Tuolla takapissavatkausketjussa (wtf, av?? :D) joku sanoi painavansa virtsaputken suuta niin, että pissat pääsee valumaan paperiin. Pitääpä kokeilla! Hassulta kyllä tuntuu silti tämä vaiva, kun en saa tiristettyä vaikka kuinka yrittäisin. Ap.
Villi Juho on äärimmäisen vaarallinen eläin joka polveutuu pallipingviinistä ja terskamäyrästä. Juhon tunnistaa leuasta roikkuvista kivespusseista. Yleisesti luonnossa elävät Juhot elävät koko elinaikansa lähellä K-Markettia, mistä ne saavat ravintonsa, es:ää ja karkkia. Juhosta on saatu useita näköhavaintoja mutta valitettavasti kukaan ei ole kyennyt sieppaamaan/tappamaan tätä. Luonossa elävän Juhon tappaminen on varsin yksinkertaista, vaihe 1. Aseta syötti, mieluusti es. Vaihe 2. Odota että eläin ilmestyy paikalla ja nielee syötin (kirjaimellisesti). Vaihe 3. Tunge eläin säkkiin ja hakkaa hengiltä. Eläimen hävittäminen voi olla ongelma, mutta minä suosittelen a) myy eläin lihakauppaan. b) nylje eläin, tee nahasta matto ja lihasta voileipä. tai c) tunge eläin tietämättömän naisen käsilaukkuun tai 4. Vuotiaan lapsen syntymäpäivä kakkuun.
Kantsii takapissapainaltaa. Kuulemma auttaa.
Pitikö tämänki ketjun mennä vituiksi? Menkää pelleileen sinne takapissaketjuun. Ja es-jonne suksikoon johonki. Ap.
en tieda onko mitaan apua tasta mutta mulla oli raskauden loppuajalla samaa vaivaa kun ilmeisesti vauva painoi jonnekin joten auttoi kun pontolla kallistelin kehoani eteen ja taaksepain niin paasi kaikki pois. Mutta jos ei mitaan syyta ole niin kannattaa tarkistuttaa laakarissa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 00:08"]en tieda onko mitaan apua tasta mutta mulla oli raskauden loppuajalla samaa vaivaa kun ilmeisesti vauva painoi jonnekin joten auttoi kun pontolla kallistelin kehoani eteen ja taaksepain niin paasi kaikki pois. Mutta jos ei mitaan syyta ole niin kannattaa tarkistuttaa laakarissa.
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta :) kokeilen ja menen yths:lle. Ap
Olen työssäni hoitanut kastelevia lapsia ja heidän kohdallaan ainakin vanhan kokenut urologi sanoi joillakin tytöillä olevan ns. emätininkontinenssia, jossa emättimeen jää pissaa, joka valahtaa pois, kun nousee ylös, koska pissa ei enää ole tahdonalaisen sulkijalihaksen takana, vaan jo valunut rakosta pois. Tätä autettiin yleensä opettamalla vessatapoja eli ponnistamista, asennonvaihtelua pöntöllä, pientä nousemista ja uudelleen istumista ym. keinoja saada kaikki pissa valumaan pois. Todella monelle auttoikin!
Kokeile ap nousta seisomaan jalat hiukan harallaan (niin että osuu pyttyyn jos jotain tulee) ennen kuin pyyhit ja odota hetki, jos tuntuu ei kaikki tule vieläkään niin heiluta lantiota hiukan.
Pissaa seisten ja pyyhi sitten.